מה כוללים שירותי ייעוץ דיגיטלי?

מה כוללים שירותי ייעוץ דיגיטלי?

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, ומבלים זמן רב במרחב הדיגיטלי – מחפשים מידע בגוגל, צורכים תכנים שונים ביוטיוב, מבצעים אינטראקציות חברתיות בפייסבוק או אינסטגרם, קונים בחנויות אונליין וכו'. למעשה יש אפילו מחשבות על חיבור עוד יותר עמוק בין הפיזי לדיגיטלי, כמו למשל בחזון המטאברס של מרק צוקרברג. במציאות כזו אחד השירותים החיוניים ביותר עבור כל עסק הוא ייעוץ בנושאי שיווק דיגיטלי, ובפרט אם הוא ניתן ע"י נשות ואנשי מקצוע עם ניסיון רב בתחום.

אפיון קהל היעד

עסק שיודע למי הוא פונה יודע גם איך להפיק את המקסימום מתקציב השיווק שלו. בהקשר של שיווק דיגיטלי חשוב מאוד גם לאפיין נכון את קהל היעד מכל הבחינות הרלוונטיות – גיל, מגדר, מצב משפחתי, מצב סוציו-אקונומי, העדפות ועוד – וגם להבין מהם הרגלי השימוש שלו באינטרנט. אפיון זה עוזר לבחור את ערוצי השיווק האופטימליים. אם למשל הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים זמן רב יחסית באינסטגרם כדאי להקדיש משאבים לפעילות ברשת הזו. דוגמה נוספת היא נטייה לבצע חיפושים רבים אחרי מידע, ובכזה מצב מומלץ למקד את המאמצים בקידום אתרים אורגני על-מנת להגיע לראש דפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים.

תכנון תקציבי

ייעוץ דיגיטלי איכותי באמת כולל התייחסות גם לפן הכלכלי. חלוקה מדויקת של תקציב הפרסום והשיווק בין כל הערוצים האפשריים – SEO, קידום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות, אאוטבריין/טאבולה ויש עוד אופציות – מאפשרת גם לעסקים קטנים יחסית, עם משאבים כספיים מוגבלים, ליהנות מנוכחות בולטת ברשת וכתוצאה מכך למשוך את תשומת הלב הרצויה.

עוד כדאי לדעת בהקשר זה כי ישנם כלים מקצועיים אפקטיביים מאוד שעוזרים למדוד את הביצועים של קמפיינים מסוגים שונים – שימוש מושכל בהם מאפשר לשדרג עוד יותר את הפרסום ולהגיע ליחס עלות תועלת משתלם במיוחד.

תוכנית תוכן מדויקת

מרכיב נוסף בשירותי הייעוץ לשיווק בדיגיטל הוא סיוע בגיבוש תוכנית תוכן מדויקת. תוכן הוא כידוע הבסיס לנוכחות מרשימה במרחב הדיגיטלי – בין אם מדובר על תכנים באתר תדמית אשר מפרטים את המוצרים והשירותים שמספק העסק, בין אם פוסטים ברשתות חברתיות שונות, בלוג מקצועי, סרטונים ביוטיוב ומאמרי אורח באתרים בתחום הפעילות. יועצים דיגיטליים מיומנים – למשל נשות ואנשי המקצוע של משרד פרסום ירדן דיגיטל – עוזרים לבנות את התוכנית הטובה ביותר האפשרית, הן על בסיס מחקר מתחקרים שמהם ניתן לקבל השראה והן על סמך אפיון הלקוחות והבנה של מה שמעניין אותם.

שיווק ברשתות חברתיות

ייעוץ דיגיטלי כולל במידת הצורך גם הכוונה בכל הנוגע לפעילות שיווקית ברשתות חברתיות שונות – פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין ועוד. לכל רשת יש מאפיינים ייחודיים לה, ורק היכרות מעמיקה איתם מבטיחה אינטראקציות מוצלחות באמת עם הגולשים בדרך להפיכתם ללקוחות משלמים. הייעוץ כולל גם טיפים לגבי עיצוב התכנים, המועדים שבהם כדאי להעלות כל תוכן, מדיניות התגובות ללקוחות ועוד.

צילום: FREEPIK

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן