הכן קמינך לחורף! הכל על קמינים ויתרונותיהם הנפלאים

קרדיט תמונה FREEPIK

איזה קור! נראה שהחורף השנה קשוח במיוחד – עם גלי קיפאון שנמשכים שבוע שלם, רחובות מוצפים מהרגיל ובעיקר מעט מאוד סיבות לצאת מהבית. הבעיה היא שנראה שאפילו התנורים והמזגנים שלנו לא ממש מצליחים לעמוד בקור המקפיא הזה. מה אפשר לעשות? קמינים לחורף הם פתרון נהדר שהופך פופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות, כשרבים מגלים את יכולתם המופלאה לחמם בקלות ובמהירות כמעט כל חלל בבית.

איך מכינים קמינים לקראת החורף?

יש לא מעט דגמים של קמינים בשוק, כך שקל מאוד למצוא את הקמין המדויק לצרכים האישיים ולתנאי הבית. עם זאת, חשוב לציין שתחזוק הקמינים דורש מעט השקעה ותשומת לב בהתאם לסוגם:

  • קמין גז – קל מאוד להפעיל אותו, כל מה שצריך זה שלט שעובד ובאמצעותו תוכלו לכוון טמפרטורה ואף לשלוט עליו מרחוק. הקמינים הללו יעילים מבחינת אנרגיה, ומגיעים במגוון עיצובים כך שניתן להתאים את הקמין לסלון בקלות. לגבי הכנת קמיני הגז לחורף; יש להזמין טכנאי מוסמך שיבצע בדיקה מקיפה; שהחיבור לגז תקין, שהכל מתפקד כמו שצריך ושהקמין אינו מהווה סכנה לבני הבית. מלבד הקמין עצמו, הטכנאי יבדוק גם את הארובה – שהיא נקייה ופתוחה ליציאת עשן, בכדי שחלילה לא יקרה מצב שבו מתרחש פיצוץ הנובע מלחץ.
  • קמין עץ – היתרון הגדול של קמינים אלו נובע מהעלות הנמוכה יחסית שלהם – הן מבחינת עלות מוצר עצמו והן עלות חימום. בנוסף, קמינים העשויים עץ מתהדרים בתכונות שימור חום מעולות, גם לאחר הפעלה קצרה יחסית. עם זאת, יש לקחת בחשבון את העובדה שקמין זה דורש לא מעט הכנה לקראת החורף; יש לוודא שהוא אטום כמו שצריך, שהארובה שלו פתוחה למעבר עשן ונקייה, וכמובן יש לדאוג למלאי עצים שיספיק לכל תקופת החורף (יש לשים לב שמדובר בעצים יבשים בלבד, שכן לחות בעץ עלולה להקשות על הדלקת האש ולהשפיע על סמיכות העשן), אחרת לא יהיה טעם בקמין. את בדיקת הארובה כמובן יבצע איש מקצוע.

איך יודעים מה עדיף?

את התשובה לשאלה הזו רק אתם יכולים לתת, כשמה שיקבע בסופו של דבר הוא הנוחות האישית שלכם; יש אנשים שמעדיפים קמינים הפועלים על גז, ואילו אחרים לא מסוגלים בלי האלגנטיות והנוסטלגיה של קמין העץ. עם זאת, אין ספק שמבין סוגי קמינים – קמין גז במבצע יהיה בחירה קלה יותר שתבטיח לא רק עלות נוחה, אלא גם תפעול הרבה יותר נוח.

עם כל הכבוד לכפריות והחמימות של קמין העץ, לא תמיד יש לנו את היכולת להקדיש לו את תשומת לב שהוא דורש. ביננו, עם אורח החיים המהיר והעמוס כיום, קשה באמת להאמין שאפשר לעשות זאת כמו שצריך. תחסכו את כאב הראש, פנקו את עצמכם בקמין גז חדש לחורף חמים ונעים במיוחד.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן