לוקחים אחריות – חברי המועצה החדשים נשמעים לגורמים המקצועיים: נדחתה בקשה להקמת 1000 יח"ד חדשות בדרום העיר

ביום שלישי האחרון במסגרת ישיבת הועדה לתכנון ובנייה נדחתה בקשת מנהל מקרקעי ישראל להקמת אלף יחידות דיור חדשות בדרום העיר אשקלון.

הבקשתה נדחתה לאור הצהרתה של מהנדסת העיר שהודיעה שהיא מתנגדת למהלך מסיבות שונות וגורמים עימם שוחחנו סיפרו לאשקלנייעס: " קיבלנו את חוודת הדעת של מהנדסת העיר לפיה לא כדאי לאשר הקמת אלף יחידות דיור נוספות בדרום העיר, בטח לא במתחם הצמוד למרכזי מסחר ותעשיה שאת הרווחים מהם תגבה המועצה האזורית חוף אשקלון, בעוד תושבי העיר יצטרכו לשאת בעלויות השונות של פיתוח התשתיות באזור שיועד למגורים על ידי המנהל וברור שמדובר במיזם שנועד לכישלון, אף אחד לא רוצה לגור ליד אזור תעשיה או קניונים.

מעבר לזה, כפי שאמרה לנו המהנדסת, לעיר כבר יש אישור להקמת 30000 יחידות דיור חדשות, לא צריך למהר ולרוץ לאשר עוד 1000 יחידות דיור שלא ברור מי ירצה לגור בהן ואיך זה ייראה בתוך העיר העמוסה במילא. "

נציין שמדובר ברוח חדשה הנושבת בועדות וניכר שהפעם חברי המועצה החליטו להקשיב לגורמי המקצוע המבינים בתחום ומגיעים עם ניסיון. גורם אחר עימו שוחחנו וניסינו לקבל הבהרה מסר שהוא לא זוכר בכלל סעיף כזה ולא ברור איך הוא הצביע על זה אם הוא לא היה בהקשבה, אבל מתברר שהיו כמה שלקחו אחריות והחליטו לדחות את הבקשה שעשויה היתה לפגוע קשות בתושבי השכונות הדרומיות של אשקלון.

פסולת אתר בנייה, צילום: אודי דוד בן דוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן