יש לכם נסיגת חניכיים? כך נהוג לטפל בה

יכולות להיות כל מיני סיבות שונות שיביאו אתכם למצב שבו יהיה עליכם להתמודד עם נסיגת חניכיים. ברגע שמופיעה נסיגה של החניכיים יהיה עליכם כיצד אתם אמורים לפעול כדי לטפל בה. הרי לנסיגה עצמה ישנה נטייה להחמיר, כל זאת בתנאי שלא תבצעו את הפעולות הנכונות.

כל פעולה שתעשו אמורה לעצור עוד קצת את נסיגת החניכיים, ולמנוע ממנה להפוך להיות חמורה במיוחד. אז מה אתם צריכים לעשות אחרי שהרופא אמר שיש לכם נסיגה? הכנו לכם כמה דרכים מעולות להתמודד עם המצב. רק נדגיש כי אף אחד מהדרכים לא נועדה להעלים את נסיגת החניכיים לחלוטין.

 

מרגישים אי נוחות בחלל הפה? תבקרו אצל הרופא השיניים

 

אחת מהבעיות המרכזיות של מרבית האנשים היא שהם חוששים לגשת לרופא השיניים. כתוצאה מכך הם מוצאים את עצמם במצב שבו הם לא פונים אליו במקרה של אי נעימות. אם אתם מרגישים אי נעימות בחלל הפה, יהיה עליכם לגשת מיד לרופא השיניים. אפילו אם המצב לא חמור כמו שדמיינתם אותו לעצמכם, מוטב כי הוא יהיה זה שירגיע אתכם. אם תצליחו לתפוס את הנסיגה בזמן הנכון, יהיה קל להתמודד איתה. נסיגת חניכיים מתקדמת תהיה כזאת שעלולה לגרום לכך שתתמודדו עם סיטואציות לא נעימות במיוחד.

 

התחילו לשנות את ההרגלים שקשורים להיגיינת הפה

 

בחלק גדול מאוד מהמקרים נסיגת חניכיים מגיעה בגלל כל מיני פעולות שונות שקשורות להיגיינת הפה. אם אתם מצחצחים את השיניים בצורה חזקה, זה עלול לגרום לשחיקת החניכיים. מעבר לכך אי שימוש במי פה או בחוט דנטלי עלול לגרום לכך שהנסיגה רק תחמיר.

אנו מציעים לכם להתייעץ עם שיננית שתסייע לכם לשנות את כל ההרגלים הקיימים. כך תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם עוצרים את קצב ההתקדמות של הנסיגה. אם עד כה היא הייתה מתקדמת בצעדי ענק, כעת תוכלו לעשות זה סטופ. אחרי שעצרתם את הנסיגה, תהיה לכם את היכולת גם לטפל בה בדיוק כמו שצריך.

צילום: freepik

 

טיפולים משמרים שימנעו מהנסיגה להמשיך קדימה

 

נסיגת חניכיים היא מצב לא נעים, אך עליכם לדעת כי יש דרכים לטפל בה. רוב הטיפולים יהיו טיפולים משמרים, כאלה שמטרתם העיקרית תהיה למנוע את החמרת המצב. בחלק קטן מהמקרים הטיפולים המשמרים מביאים איתם גם מידה מסוימת של שיפור. אך מה שאמור להעסיק אתכם קודם כל זה להצליח למנוע מהנסיגה עצמה להחמיר. הרי ברגע שהנסיגה תהיה מאוד חמורה, לא בהכרח שיהיה אפשר לעשות משהו במקרה שלה. טיפולים משמרים הם כל מיני ניתוחים שונים המאפשרים לנקות את השיניים מהשורש שלהם. כל טיפול משמר אמור לקרב אתכם עוד צעד אל עבר המטרה שהצבתם לעצמכם. חשוב שתפנו לרופא שמומחה בהתמודדות עם נסיגות חניכיים.

 

תדעו כי אפשר לחיות טוב עם נסיגת חניכיים

 

החשש מפני נסיגת חניכיים הוא חשש הגיוני, הרי כולנו רוצים לשמור על בריאות חלל הפה. אך עליכם לקחת בחשבון כי בשלב כזה או אחר כולנו נתמודד עם נסיגה של החניכיים. יש כאלה שהנסיגה תגיע מוקדם מהצפוי, ולכן ישנה חשיבות להתמודד איתה. אחרים יתמודדו עם הנסיגה בגיל מבוגר, מה שלא ידרוש מהם לבצע פעולות מיוחדות.

כל עוד אתם בוחרים את הטיפולים הנכונים תוכלו לראות את המצב נשאר סטטי לאורך זמן. זה שאתם חוששים מהחמרה זה מעולה, כי זה מה שיגרום לכם בסופו של יום לבצע את כל הטיפולים הנדרשים. תסמכו על רופא השיניים שלכם שהוא ידע מה הכי כדאי לעשות באותה נקודת זמן.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן