תצליח גם הפעם? עו"ד תמר קידר במהלך להכללת העיר אשקלון בזכאות לנשק

בזמן בו תושבים רבים בעיר אשקלון מנסים לקבל מענה כלשהו מהעירייה, מסתבר שיש מי שעובדים למען התושבים גם כשהם לא בתפקיד.

עו"ד תמר קידר שמתחילת המלחמה מסייעת ללא הרף לתושבים רבים מול הרשויות בנושאים שונים ומגוונים ומצליחה באמצעות קשריה לדרוש ולקבל את הדברים הנצרכים לפניות המגיעות אליה, פנתה הבוקר לשר הבט"פ איתמר בן גביר במטרה שיוסיף את אשקלון ברשימת היישובים הזכאים להוצאת נשק.

במכתב אותו שיגרה לבן גביר ולמפכ"ל רנ"צ קובי שבתאיומובא בפרסום ראשון כאן באשקלנייעס חדשות אשקלון כתבה עו"ד קידר:

" הנדון: דרישה להכללת העיר אשקלון ברשימת הישובים שהינם

"מקום מגורים זכאי" – במסגרת התבחינים לרישיון כלי ירייה פרטי

 

הריני לפנות אליכם, בשמם של עשרות אלפי תושבי אשקלון, ובהמשך לחתימת כבוד השר לביטחון לאומי, חה"כ איתמר בן גביר ביום 19.10.2023 על תקנות המרחיבות את התבחינים לרישיון כלי ירייה פרטי: תקנות כלי הירייה (תנאי סף ותבחינים לקבלת רישיון פרטי לכלי ירייה והוראות נוספות), תשפ"ד-2023 (להלן: "התקנות"), בדרישה להכליל את העיר אשקלון כ"מקום מגורים זכאי".

כמו כן, לבקש מכבוד המפכ"ל בוא וליתן טעם מדוע לא תמליץ משטרת ישראל, כסמכותה על פי תקנה 3 לתקנות וסעיף 1 לתוספת ותכיר באשקלון כעיר שהמגורים בה, מצדיקים מתן רישיון פרטי;

ואלו נימוקי הבקשה:

  1. עוד מלפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל המשרד לביטחון לאומי אפשר ליותר לאזרחים זכאים להגיש בקשה לרישיון לנשיאת כלי יריה פרטי כדי להציל חיים בעת הצורך בזמן אמת ובכך לחזק את הביטחון האישי. בהמשך לכך, הושלם על ידי המשרד לביטחון לאומי המהלך, לאחר שהוועדה לביטחון לאומי אישרה את התקנות המרחיבות את תנאי הסף והתבחינים למתן רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי.
  2. עם פרוץ הלחימה המשרד לביטחון לאומי הגדיל את היקפי הפעילות להנפקת רישיונות באופן משמעותי, הגדיל את כמות העובדים המטפלים במתן רישיונות לאזרחים ואף גייס עובדים ממשרדי ממשלה נוספים.
  3. כך גם, המשרד לביטחון לאומי הכיר בשדרות, אופקים ונתיבות כ״מקום מגורים זכאי" ואילו אשקלון לא הוכרה.

    אילוסטרציה – אקדח – צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל
  4. כך גם, למרות פרסומים שונים לפיהם עיריית אשקלון הקימה כיתת כוננות, בפועל, לא הוקמה כיתת כוננות בהיקף אשר יתן מענה לחוסר הביטחון האישי של תושבי אשקלון. לא רק שלא נרכשו רובי סער לצד ציוד הגנה משלים, קסדות ואפודי מגן, אלא גם בשל אי הכרה או אי המלצה של העיר אשקלון כמקום מגורים זכאי (קרי מקום מגורים שהמגורים בו מצדיקים קבלת רישיון כלי ירייה פרטי), לא יכולים תושבים להגן על עצמם בעצמם.
  5. האתגר של העיר אשקלון בעת זו, לנוכח האיום שתלוי ועומד מעזה, כל עוד לא מוטט שילטון חמאס והלחימה מתמשכת, מחייבים להרחיב את המענה מנת להגדיל את הביטחון האישי של תושבי אשקלון.
  6. לפיכך, אודה על הרחבת מעגל הישובים הזכאים מעגל הזכאים להגשת בקשות לנשיאת כלי ירייה פרטי ולהודיע על כך לתושבי העיר (בשל העובדה כי רשימת הישובים הזכאים אינה זמינה לציבור הרחב) על מנת שינתן מענה בזמן אמת בעת הצורך ולהציל חיים.
  7. אבקש להדגיש כי הח"מ מודעת לכך, כי קיים חשש של משטרת ישראל מניצול לרעה של הזכאות לרישיון כלי ירייה פרטי, על ידי גורמים מפירי חוק בשל הרחבת מעגל הזכאות, ותציע כפתרון קביעת תבחין נוסף בדומה לתקנה 2 (ב) לתקנות לפיה לא ינתן רישיון פרטי, אלא אם כן, קצין משטרה קבע לגבי המבקש כי אין מניעה למתן רישיון או בכפוף להמצאת תעודה על העדר רישום פלילי על ידי המבקש.
  8. לתשומת ליבכם ולתגובתכם, אודה.

בברכה,  תמר קידר, עו"ד"

עו"ד תמר קידר – צילום: אדי ישראל, חשיפה בית ספר לצילום

התעללות קשה מאוד – קשרו את ידי ורגלי הילדים ותלו אותם הפוך – המעצר שזיעזע גם את החוקרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן