המשרד להגנ"ס מגיב לתחקיר שפורסם באשקלנייעס בנוגע לאנטנות באשקלון: " ההמלצה שלנו היא פריסת אנטנות סלולריות קטנות "

השבוע פורסם כאן באתר החדשות של אשקלון 'אשקלנייעס' תחקיר שעסק בפריסת האנטנות הסלולאריות ברחבי העיר.

לאחר פרסום הכתבה, הגיע למערכת מידע על בניין נוסף בו יש "דירת רפאים" בעיר, בה על פי המידע שהגיע למערכת שוכנים 2 אנטנות סלולאריות, כשבעבר בעל הבית, דמות מוכרת שהיתה בכירה בעיר אשקלון השכירה את הדירה ל 3 חברות סלולאריות שונות.

בכתבה שפורסמה השבוע נכתב: "

קצת יותר מחודש אחרי סערת ה G5 והסרטונים שהופצו ברשת, מתברר שלתושבי העיר מחכה עבודה רבה בבדיקת רמות הקרינה באזור מגוריהם.

למרות ההצהרות רבות מצד גורמים סביבתיים, רשויות והמשרד להגנת הסביבה בשנים האחרונות, מתברר כי בעיר אשקלון יש יותר ויותר אנטנות סלולאריות.

אם בעבר ניתן היה לראות את האנטנות פזורות בעיקר על מוסדות השייכים לרשות המקומית, כיום מסתבר האנטנות מוחבאות גם בבנייני מגורים.

" לא הבנתי איך יש לי קליטה מלאה תמיד בעיר ולעומת זאת באזורים אחרים מסביב לאשקלון, יש אמנם קליטה אך היא לא מלאה. " אמר תושב והוסיף: " נכנסתי לאתר של המשרד להגנת הסביבה ומסתבר שהחברות הסלולאריות הצליחו להגיע לפריסה יפה בכל רחבי העיר, איך אישרו להם דבר כזה? "

טלפון נייד. איך תמיד יש קליטה מלאה? צילום: אודי דוד בן דוד

בנוסף, מתברר שיש אנטנות על בניינים בשכונות העיר, זאת למרות שבבניינים יש דיירים רבים ובניינים נוספים ועמוסים המקיפים אותם.

בחלק מהמקרים בעיר אשקלון, מסתבר שככל הנראה הדיירים כלל לא בחנו את רמות הקרינה בבניין ואפילו לא בדקו אם יש אנטנות על דירות המגורים שלהם.

גם חבר מועצת העיר והממונה על איכות הסביבה באשקלון לשעבר יורם שפר הצטרף לדברים ואמר:

" אנטנות בתוך דירות זה לא מחייב קבלת היתר בניה אלא רק היתר קרינה.

ההתנגדות צריכה להיות ציבורית ובטח שאם ידוע על הקמת אנטנות על בניינים יש חובה של הרשות לפעול למניעת המהלך של ההקמה. "

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: " כל אנטנה סלולרית המוצבת בעיר עוברת הליך של אישור היתר הקמה והיתר הפעלה מטעם אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה וקיים פיקוח רציף אחר עוצמות השידור של כל מוקדי השידור באשקלון באמצעות תוכנה יחודית המותקנת במרכז בקרה באגף קרינה במשרד להגנת הסביבה.

הנתונים לגבי כל האנטנות באשקלון מפורסמים באתר המשרד להגנת הסביבה. "

כמו כן, למערכת הגיע מידע לפיו בחלק גדול מהמקרים הליך האישור כלל לא בוצע בשקיפות מול הדיירים אלא פורסם לאחר מתן ההיתר על ידי המשרד להגנת הסביבה שמפרסם גם את רמות הקרינה.

כך או כך, מתברר שתושבי העיר שערכו בדיקות באתר המשרד להגנת הסביבה אמורים כעת ליצור לחץ ציבורי על מנת לבדוק אם קיימות אנטנות נוספות ברחבי העיר ומהי רמת הקרינה מהן.

בנוסף, בחלק מהבניינים החדשים המוקמים בימים אלו באשקלון, קבלנים ביקשו להחתים את הדיירים על סעיפים לפיהם הם מסכימים להצבת אנטנות בבניין שיהיו תחת אחריות הקבלן כשככל הנראה התשלום עבור השכירות יועבר ישירות לידיו ולא לדיירים שיתגוררו בבניינים.

כאמור, המשרד להגנת הסביבה הגיב לדברים ובתוגבה לתחקיר בנוגע לעיר אשקלון נמסר: " תהליך ההקמה וההפעלה של אנטנות סלולריות באשקלון אינו שונה מן התהליך בכל חלקי המדינה.

מיקומי מוקדי השידור בישראל נקבעים על-ידי החברות הסלולריות והרשויות המקומיות. לאנטנות נדרש היתר בנייה והנושא נמצא באחריות ובסמכות הרשות המקומית, בהתאם לחוקי התכנון והבנייה, ויש לפנות אליה בנושא זה.

במסגרת תהליך קבלת היתר הבנייה, מתנהל דיון בהתנגדויות הציבור לפני הקמת אנטנות (היתר כזה לא נדרש עבור מתקני שידור קטנים, מתקני גישה ומוקדי שידור פנימיים).

לצורך הקמה והפעלת מוקדי שידור בכל רחבי הארץ נדרשים היתרי הקמה והפעלה מהמשרד להגנת הסביבה.

בהיתרים אלו נקבעים תנאים שלפיהם מוקד השידור אינו יכול לגרום באזורים המאוכלסים בסביבתו לחשיפה העולה על עשירית מסף החשיפה הבריאותי אשר נקבע על-ידי ארגון הבריאות העולמי כבלתי מזיק לכלל האוכלוסייה.

המשרד להגנת הסביבה מקבל מדי שנה, לצורכי פיקוח, בדיקה תקופתית סביב כל אחד ממוקדי השידור הפרוסים בסמוך לאזורים מאוכלסים.

בנוסף, המשרד מפעיל מערכת לפיקוח רציף המודדת בכל רגע נתון את הספקי השידור של מוקדי השידור ודרכה המשרד מפקח באופן שוטף על רמת החשיפה לקרינה.

ההמלצה העקרונית של המשרד להגנת הסביבה היא פריסת אנטנות סלולריות קטנות וצפופות בתוך הערים, שתקטין את רדיוס הכיסוי של כל מוקד שידור, תשפר את איכות הקליטה, תקטין את המרחק בין מוקד השידור לטלפון הנייד ותפחית באופן משמעותי את הקרינה הנפלטת ממוקדי השידור ומהטלפונים הניידים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן