"בעירייה פוגעים לנו בפרנסה" – הפגנת מנופאי האשפה באשקלון

לפני כמחצית השעה הסתיימה הפגנתם של מנופאי האשפה באשקלון, שלטענתם סובלים מהתנכלות אישית של ראש העירייה, תומר גלאם.

לטענת הנהגים, חברת פרח השקד בה הם מועסקים זכתה במכרז כבר לפני יותר משנתיים למשך חמש שנים עם תנאי לפיו לאחר שלוש שנים ניתן לבחור אם להאריך את ההתקשרות בין העירייה לחברה לשנתיים נוספות או לא.

משום מה, לטענתם הנהגים, העירייה בחרה שלא להמשיך את החוזה ופנתה למכרז חדש בו זכתה חברה אחרת שאף התכוונה להעסיק את הנהגים המנוסים אולם השבוע נאמר להם שראש העירייה גלאם הטיל וטו על העסקתם של הנהגים ולמעשה בעוד שבועיים וחצי הם יהפכו למובטלים.

מכתב מההסתדרות לעיריית אשקלון והעומד בראשה, תומר גלאם

כל זה קורה למרות שהמנופאים נחשבים לבעלי ניסיון רב ועל אף תנאי המכרז החדש שמחייב 8 משאיות פינוי כולל נהגים ואנשי הצוות המדובר כוללים שישה נהגים מנוסים שיכולים לתת את השירות ולמלא כמעט לחלוטין את מצבת הנהגים הנדרשים לחברה החדשה שכאמור רצתה להעסיק אותם עד הטלת הוטו כדבריהם.

מנופאי בפעולה. צילום: אשקלנייעס

לאחר שקיבלו את המסר על הטלת הוטו, ניסו הנהגים שוב לפעול על מנת שימשיכו את העסקתם והתנאים שלהם לא יפגעו, אולם גם הגורמים הנוספים שניסו לשכנע את מקבלי ההחלטות לא הצליחו להסביר שמדובר בנהגים מנוסים ואמינים שעובדים רבות עם עיריית אשקלון.

מנהל העבודה של הנהגים, ניר סויסה, עובד עם העירייה כבר שני עשורים אולם כעת גם הוא עומד למצוא את עצמו בלשכת התעסוקה במידה והנהלת העירייה לא תחזור בה מהדרישה לפטר את הנהגים שיצאו היום למחאה מול בניין העירייה.

נציין שלא מדובר בפניות הראשונות מצד גורמים שונים למערכת על כך שניסו או בחלק מהמקרים הצליחו לפגוע להם בפרנסה ועולה תמונה מדאיגה מאוד של ניסיונות לפגוע בכל מי שמעז להעביר ביקורת על התנהלות העירייה, ולא בפעם הראשונה, זאת למרות שהנהגים לא מזוהים פוליטית עם אף גורם ולא מתחו ביקורת על הנהלת העירייה.

כעת נותר לראות האם מחאת הנהגים, שאחד מהם מטפל באישה שלקתה במחלה הארורה ל"ע, אחד מפרנס יחיד בבית בו ילדה עם צרכים מיוחדים ואחרים גם נחשבים למקור הפרנסה העיקרי בבית.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה לדברים: "במסגרת רפורמת הניקיון יצאה העירייה למכרז חדש בנושא, במסגרתו זכתה חברת 'מאיה' ועובדיה, בין היתר, כוללים גם את מנהלי משאיות המנוף. כל ניסיון לצייר תמונה אחרת, חוטא למציאות."

הפגנת המנופאים מול עיריית אשקלון. צילום: אשקלנייעס

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן