ניצחון לקידר וסויסה מול העירייה בדיון אצל השופט מלצר, העירייה: "הגשנו תלונה למשטרה"

בניין עיריית אשקלון

הבוקר פורסמה לצדדים החלטתו של השופט מלצר יו"ר ועדת הבחירות בדיונים שעסקו בנושאי הפרסום של העירייה ושל תומר גלאם בשלטי החוצות ובדף הפייסבוק.

במסגרת ההחלטה, שנשלחה לצדדים התברר כי הערר של עיריית אשקלון נדחה ולעומת זאת, העתירה של עו"ד תמר קידר וד"ר שלומי סויסה התקבלה בחלקה והם אף זכו להוצאות משפט מהעירייה והעומד בראשה, גלאם.

מימין לשמאל: שלמה כהן, עו"ד תמר קידר, ד"ר שלומי סויסה. צילום: פרסום עצמי

 

עו"ד תמר קידר כתבה אחרי קבלת ההחלטה: " אני מברכת על ההחלטה שהתקבלה. עיון בה מגלה כי יש בה אמירות וקביעות נורמטיביות חשובות מבחינת סדרי שלטון ומנהל תקינים.

אני מודה לחברי היקר, שלומי סויסה על כברת הדרך שעבר עימי, הנחישות וההתמדה והאמון בי. יישר כוח חבר. ותודה לכם על האיכפתיות והתמיכה.

עו"ד תמר קידר, צילום: יח"צ

 

תם ולא נשלם. יש עוד הרבה מה לתקן ומה לעשות בעיר שלנו. אני מקווה שלא נצטרך לפנות לבתי משפט כדי שבעירייה יעשו מה שנכון, הן ציבורית והן מבחינת ההגנה על משאבי הציבור. אני מקווה שהחלטה זו אולי תביא להפנמה של סדרי מנהל תקין. לקוות תמיד מותר. "

 

ד"ר שלומי סויסה, צילום: יח"צ

נציין שמדובר בהחלטה שמהווה פסק דין תקדימי על כל המדינה ומעיריית אשקלון נמסר בתגובה להחלטה:

" עמוד הפייסבוק של ראש העיר, תומר גלאם, ימשיך במתכונתו הנוכחית. לאור החלטת יו"ר ועדת הבחירות הארצית, השופט חנן מלצר, נדחתה טענתו של שלמה סוויסה ובאת כוחו, עו"ד תמר קידר, להשבתת עמוד הפייסבוק תוך שהוכח כי המסרים המופיעים בעמוד אינם נושאים אופי תעמולתי וכוללים מסרים אינפורמטיביים מטעם הרשות המקומית. בעצם זה, התקבלה טענת ראש העיר לכך שאינו עושה שימוש אישי בעמוד זה."

תומר גלאם, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

 

עם זאת, לאחר הדיון ולמרות שלא השיבו בעירייה לשאלה האם התשלומים שמופיעים במסמך שהוגש לבית המשפט על ידי ד"ר סויסה ועו"ד קידר בתחילת השבוע נכונים או שמא גלאם מסר תצהיר אמת לבית המשפט, לפני שעות אחדות הודיעו בעירייה כי הגישו תלונה במשטרה על זיוף מסמך וכתבו:

" במסגרת עתירה שהוגשה על ידי שלמה סוויסה באמצעות עו"ד תמר קידר שעניינה בקשה להפסקת הפעילות הממומנת בעמוד הפייסבוק של ראש העירייה הוגש מסמך על ידי העותר שלגביו נטען כי הוצאות מימון הפרסום בפייסבוק הינם בסכומים של 700 אלף שקל למול טענת העירייה כי הסכום מסתכם בכ-180 אלף שקל בלבד.

אלא, שבדיקה של המסמך שהוגש על ידי שלמה סוויסה ועו"ד תמר קידר (לטענתם על ידי גורם שמבקש להישאר בעילום שם) העלתה שמדובר במסמך אשר אינו תואם את המסמכים המצויים בספרי עיריית אשקלון וכי הסכומים הנקובים בו גבוהים באופן מהותי מאלו המופיעים בספרי העירייה.

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

מכאן עלה החשד של גורמים מקצועיים בעיריית אשקלון שלא רק שהמסמך שהוצג על ידי העותר נמסר לידיו בדרך בלתי חוקית, שכן מהווה הוא מסמך פנימי של העירייה, כי אם גם זויף במטרה להטעות את ועדת הבחירות הארצית והיושב בראשה, השופט חנן מלצר, תוך שיבוש הליכי המשפט.

בשל כך הגישה עיריית אשקלון תלונה רשמית במשטרת ישראל ובימים הקרובים יוזמנו גורמים שונים למתן עדות בעניין. נזכיר כי אין זו הפעם הראשונה בה עולה חשד כי מסמכים מזויפים מוגשים במסגרת עתירה לוועדת הבחירות והחלטה בנושא כבר ניתנה בעבר על ידי השופט אליהו ביתן במסגרת ערעור בחירות."

בעירייה כבר מצפים לזימון העדים כלשונם אולם הזוכים בעתירה, עו"ד תמר קידר וד"ר שלומי סויסה נשמעים מאושרים מעצם הגדת התלונה במשטרה ועו"ד קידר כתבה בתגובה:

" אני מברכת על החלטת עיריית אשקלון שהנושא ייבדק ואשמח מאוד שעיריית אשקלון תנהג בשקיפות מלאה ותציג בפני הציבור את כל המועדים בהם עיריית אשקלון מימנה בשנת 2108 את דף הפייסבוק של תומר גלאם. באיזה סכומים ובאיזה חודשים.

הלקוח שלי קיבל את המסמך מאדם בעיריית אשקלון שהצהיר על נכונות המסמך. ככל שהמסמך מזויף (וככל שזהותו של אותו אדם תחשף ידעו כי אין זה סביר כי המסמך זויף על ידו) הוא לא נעשה כך על ידי מרשי אלא על ידי האדם שהציג זאת בפניו (מה שנראה לא סביר בעליל).

מרשי לא טען המסמך אמיתי אלא שמהמסמך עולה חשש כי גלאם הצהיר דברי שקר. זו הייתה חובתו המוסרית והחוקית להביא את הדברים לידיעת בית המשפט ולכן התבקש יו"ר ועדת הבחירות שמי שיצהיר על הוצאות העירייה הוא גזבר העירייה ולא נקבעו מסמרות לכאן או לכאן.

מרשי נהג בזהירות רבה. אילו לא היה מציג את המסמך בפני יו"ר הועדה, היו טוענים כלפינו שאנו מנסים לטייח או להגן על חשדות לשחיתות.

כל עו"ד ועותר ציבורי, היו נוהגים כאמור. בכל מקרה, לנוכח זהות מעביר המסמך ולנוכח העדר השקיפות של העיריה, לא היתה ברירה אלא לעשות כן.

לצערי הרב היתה זו עיריית אשקלון וחברי המועצה שהורידו הצעה לדון בהוצאות ובמקור למימון ההוצאות, מסדר יומה של המועצה. מי שנאמן לעצמו ושלם עם החלטותיו לא מפחד ומטאטא מידע לציבור מתחת לשטיח, לא מסתיר ולא חושש לתת דין וחשבון לציבור. כל תוצאה שתביא לחשיפת האמת היא מבורכת בעיני.

מבחינתי אדגיש ששום דבר לא ירתיע אותי בשום אופן לחשוף את האמת, ולא משנה במי מדובר.
ההיפך הוא הנכון, אני מודיעה שהייתי נוהגת בדיוק כפי שנהגתי, כי זו היתה חובתי ואני מחוייבת באופן טוטאלי לאמת וחשיפת האמת.

לא אכחיש כי הצטערתי לגלות שיתכן שיש בידי מרשי מידע שאולי יביא לחקירת משטרה נוספת נגד ראש עיר מכהן.
אבל, כאמור, זו האחריות והחובה שלי וכך אנהג תמיד.

כל דעביד רחמנא – לטב דעביד "

ד"ר שלומי סיסה כתב: " במשך שבוע ימים עיריית אשקלון מילאה פיה מים ולא התייחסה לדו"ח, אם חשבה היא כי המסמך מזויף היה עליה לפעול בהקדם כולל בפני בית המשפט. ולא עשתה כן.

כיום לאחר פסק הדין המהדהד כנגד התנהלותו של תומר על בזבוז כספי ציבור. מנסה הוא להסית את הביקורת בדמות טענת זיוף. אני מברך על התלונה אשר תביא בסופו של יום לבירור האמת. "

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן