הסי פארק באשקלון – אכיפת חוק רק נגד יהודים או מבצע מוצלח?

מוקדם יותר השבוע פרסמנו את תלונותיהם של תושבי העיר המבקשים לנפוש בשעות הערב והלילה במתחם הסי פארק בחוף דלילה ומלינים על ההעדר אכיפה במקום מצד עיריית אשקלון.

 

התושבים טענו שאת המקום פוקדים בני מיעוטים ששותים לשכרה ומטרידים את עוברי האורח ובעיקר נשים צעירות המגיעות לעשות הליכה באזור המתחם, אולם לטענתם למרות כל תלונותיהם למוקד העירוני דבר לא נעשה בנידון וההטרדות נמשכו.

 

בעיריית אשקלון טענו מנגד שיש אכיפה במקום מידי ערב, לרבות שפיכת אלכוהול מהבקבוקים וסריקות על ידי הפיקוח והשיטור העירוני, ואתמול שוב נערך במתחם מבצע אכיפה על ידי השיטור העירוני בשילוב שוטרי יס"מ.

 

אולם, מסתבר שיש מי שטוענים שהאכיפה המבורכת במקום בררנית והיא דווקא נגד היהודים המבקשים לבלות עם יקיריהם.

אבי לוי תושב באר שבע שהגיע למקום עם בני משפחתו טוען שהם זכו לחוויה לא נעימה בסופה קיבלו דו"ח על סך 730 ש"ח בגין הבערת מנגל במקום, כשלטענתו לא היו שלטים במתחם המורים על איסור הבערת מנגלים ובזמן בו הוא קיבל את הדו"ח שוטרים ביקשו בנימוס מבני המיעוטים לקפל את המנגלים אותן הבעירו מבלי לתת להם דו"ח דומה ( ע' בהמשך המשטרה הודפת את הטענה ).

לוי טוען שהוא ביקש את פרטיה של השוטרת אולם היא סירבה למסור לו אותם, במשטרה הדפו את הטענה ואמרו שהיא אכן מסרה לו את הפרטים כשביקש אולם הוא ביקש לצלם את התעודה, דבר אותו לא ניתן לעושת בשום צורה.

הנה הטקסט מהפוסט אותו פרסם לוי באתר הפייסבוק ומיד לאחריו תגובת המשטרה לטענות אותן העלה:

" איך הגיוני שIsrael Police – משטרת ישראל והמייצגת שלכם …………. שאף מסרבת למסור את פרטיה המלאים .
מתנהלים כמו אחרון הביריונים … אני לא תושב העיר ע"פ המלצות וביקורות בחיפוש בגוגל הגעתי לעשות מנגל בחניית חוף דלילה פתאום משום מקום הגיעו חבורת שוטרים שדרשה בעזות מצח ת"ז או שתיעצר ….

 

מפה לשם שוטרת אשר מסרבת להזדהות ולמסור לי את מס השוטר שלה ושמה … … וטוענת כי לא חייבת למסור …
לאחר שדרשה ת.ז אמרה לי אתה כרגע מקבל דוח של 730 שח!!!!!!??!??!?!??!?!?!?!

על כך שלא ידעת שאסור להבעיר מנגל בשטח זה … מיותר לציין שאין שום שלט או איסור או תמרור כלשהו האוסר להבעיר אש ……
ומסרה לי את הדוח .. בנוכחות כל החבורה הזו שהייתה שם …כאילו ואני אחרון העברייניים ……

בושה וחרפה למדינת ישראל ומשטרת ישראל ואגף הפיקוח אני מאחל לכם שכל הרע הזה יעלה כפל כפליים על ראשכם עגמת נפש רבה שגרמתם לי … " עד כאן לשון הפוסט.

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: " במהלך יום האתמול החל משעות אחר הצהריים ערכה יחידת השיטור העירוני המשלבת בכוחה שוטרים ופקחי עירייה יחד עם כוחות משטרה נוספים פעילות אכיפה לאורך חופי הרחצה בעיר אשקלון, בין היתר כנגד עבירת הדלקת "מנגל" במקום בניגוד לחוק עזר עירוני. בניגוד לטענת המלין, האכיפה איננה סלקטיבית ומופנית כלפי לאום זה או אחר, ולראיה במהלך שעות הפעילות נרשמו דו"חות לעוברי חוק ללא הבדל דת, גזע או מין.

 

ראוי אף לציין, הטענה כי השוטרת סירבה להזדהות בפני המלין, אין בה טיפה מן האמת והשוטרת מסרה את פרטיה האישיים ואף הכתיבה אותם למלין על מנת שירשום, והציגה בפניו את תעודת המינוי.

משטרת ישראל על יחידותיה השונות תמשיך לפעול למען ביטחון הציבור והציות לחוק. "

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן