קצבת ילד נכה – כל מה שחשוב לדעת

 

להיות הורים לילדים זו משימה מאתגרת בפני עצמה, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים עם נכות רפואית. הדאגה לילדים עם נכות והטיפול בהם, כרוכים בקשיים נפשיים, כלכליים ולוגיסטיים. בכדי להקל על ההתמודדות, המדינה מעניקה לזכאים קצבת ילד נכה. מהי קצבת ילד נכה? וכיצד ניתן לקבל אותה? מיד נפרט על כך

מהי קצבת ילד נכה?

מטבעם של דברים, ילדים תלויים בהוריהם, וכשמדובר בילדים עם נכות רפואית, הטיפול בילדים הופך למאתגר הרבה יותר. מלבד הקשיים הפיזיים והמנטליים, ההורים נאלצים להתמודד גם עם הוצאות כספיות לא מבוטלות, הנובעות מהטיפולים/תרופות, היעדרות מעבודה, התאמות שונות שנדרש לבצע עבור הילד ועוד. בכדי להקל על ההתמודדות הכלכלית של ההורים, המדינה מעניקה לזכאים קצבת ילד נכה.

קצבת ילד נכה היא קצבה המשולמת מטעם ביטוח לאומי, החל מגיל לידה ועד גיל 18 ו-3 חודשים. גובה הקצבה נקבע בהתאם לפרמטרים שונים כמו תקופת הנכות, סוג הלקות, מידת השפעתה על שגרת החיים, אחוזי הנכות הרפואית ועוד.

מהם תנאי הזכאות לקבלת קצבת ילד נכה?

תנאי הזכאות העיקריים לקבלת קצבת ילד נכה הינם:

  • ילדים להורים תושבי ישראל
  • הילד הנכה גר בבית הוריו
  • הילד לא מקבל בנוסף קצבת ניידות
  • הילד סובל מאחד מהליקויים הנקובים ברשימה של ביטוח לאומי, ובאופן שהוא נזקק להשגחה חיצונית ו/או סיוע בביצוע פעולות שגרתיות ויומיומיות

קצבת ילד נכה – גובה הקצבה

שיעורי הקיצבה המעודכנים לשנת 2024 הינם:

50% 1,771 ₪
100% 3,479 ₪
112% 4,099 ₪
188% 6,542 ₪

 

במידה וקיימת לילד יותר מלקות אחת, שיעור גובה הקיצבה ייקבע לפי השיעור הגבוה ביותר שניתן לתת. מלבד שיעורי הגמלה עצמה, ניתן לקבל תוספות לגמלה במקרים ייחודיים, כמו למשל ילדים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת, ילדים הזקוקים לסיוע של שני מטפלים ועוד. כמו כן, במקרים בהם יש שני ילדים נכים במשפחה, ההורים יהיו זכאים לקבל תוספת גמלה בשיעור מוגדל של 50% מהזכאות הקיימת.

כיצד מקבלים קצבת ילד נכה?

בכדי לממש את הזכאות לקבלת קצבת ילד נכה, יש להגיש תביעה לביטוח לאומי ולצרף את כלל המסמכים הנדרשים בהתאם. לאחר בחינת המסמכים, תקבלו זימון לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי (ללא נוכחות הילד). במידת הצורך, אף ישלחו את הילד לבדיקות נוספות מטעמם. בסופו של תהליך, תתקבל החלטת הוועדה, והקיצבה תשולם במועד קבוע – ב-28 חודש.

מהי הדרך המומלץ לקבלת קצבת ילד נכה?

אפשר להבין שלהורים המטפלים בילדים נכים אין יותר מדי זמן וכוחות נפשיים לטפל בהליכים בירוקרטיים מתישים, גם אם מדובר בקצבה האמורה לסייע להם מבחינה כלכלית. זה בולט במיוחד במקרים בהם הביטוח הלאומי אינו ממהר לשלם את הקצבאות המגיעות לזכאים.

לפיכך, הדרך המומלצת ביותר לקבלת קצבת ילד נכה היא להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה ובעל ניסיון בתחום התביעות ומימוש הזכויות הרפואיות מול ביטוח לאומי, כדוגמת משרד עורכי דין תומר לינר . עורך דין ביטוח לאומי יבטיח לכם ראש שקט ובטוח לאורך כל תהליך התביעה, החל משלב הכנת המסמכים וביסוס עילת התביעה, ועד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם בדרך המהירה והיעילה ביותר.

לסיכום

קצבת ילד נכה מטעם ביטוח לאומי נועדה להקל על ההתמודדות הכלכלית המוטלת על הורים לילדים נכים. זאת בהתאם למספר תנאי זכאות ופרמטרים כמו גיל הילד וסוג הנכות. גובה קצבת הנכות נע בין 1,771 ₪ ל – 6,542 ₪. בכדי לייעל את תהליך התביעה ולחסוך כאבי ראש וזמן יקר, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתביעות ביטוח לאומי ומימוש זכויות רפואיות.

תמונה: envato

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן