כיצד עדשות מגע סקלרליות יכולות לשפר את בריאות העיניים שלך?

קרדיט תמונה FREEPIK

עדשות סקלרליות הן סוג של עדשות מגע המיועדות לקשת מעל כל שטח הקרנית ולנוח על החלק הלבן של העין, המכונה הסקלרה. עדשות אלו גדולות יותר בקוטרן מעדשות מגע מסורתיות, ונעות בין 14.5 מ"מ ל-24 מ"מ, מה שמאפשר להן לספק התאמה יציבה למגוון רחב של צורות עיניים ומצבים. עדשות סקלרליות, המיוצרות מחומר נושם ונוקשה המאפשר מעבר גזים, שומרות על שכבת תמיסת מלח בין העדשה לקרנית. עיצוב ייחודי זה לא רק מתקן בעיות ראייה על ידי יצירת משטח אופטי חלק, אלא גם מגן על הקרנית מחשיפה לאוויר וללכלוך, מה שהופך אותן לפתרון אידיאלי עבור אנשים עם קרניות רגישות או בעלות צורה לא סדירה, עיניים יבשות קשות, או אלו המתאוששים מניתוח עיניים. ההתאמה האישית שלהן, בשילוב עם היכולת לשמור על לחות, מציעה נוחות מרבית ואיכות ראייה משופרת למשתמשים.

מדוע עדשות סקלרליות מועילות לבריאות העיניים?

עדשות סקלרליות מציעות שלל יתרונות לבריאות העיניים, בעיקר בשל העיצוב וההתאמה הייחודיים שלהן. בניגוד לעדשות מגע מסורתיות שיושבות ישירות על הקרנית, עדשות סקלרליות נשענות על הסקלרה ויוצרות מאגר לחות מעל הקרנית. עיצוב זה מועיל במיוחד עבור אנשים הסובלים מתסמונת העין היבשה, שכן העדשה שומרת על לחות ומקלה על היובש וחוסר הנוחות לאורך כל היום.

בנוסף, עדשות סקלרליות מותאמות אישית לצורת וגודל העין של כל אדם, מה שמבטיח התאמה מדויקת ונוחה. התאמה אישית זו היא קריטית עבור מטופלים עם קרניות לא סדירות, כמו אלו עם קרטוקונוס, שבהן עדשות קונבנציונליות אינן מצליחות לספק תיקון ראייה הולם. הקוטר הגדול של עדשות סקלרליות גם מסייע בהגנה על הקרנית מפני גורמים מרגיזים חיצוניים ומפחית את הסיכון לשריטות, ובכך מקדם עוד יותר את בריאות העיניים.

עבור מטופלים עם עיניים רגישות או אלו המחלימים מניתוח עיניים, עדשות סקלרליות מציעות שכבת הגנה נוספת. על ידי כיסוי שטח פנים גדול יותר של העין, הן מגינות על העין מפני גורמים סביבתיים ומסייעות בתהליך הריפוי. החומר הנוקשה שלהן מספק גם בהירות אופטית מעולה, מתקן בעיות ראייה בצורה יעילה יותר מעדשות רכות או משקפיים, ובכך תורם לבריאות העיניים ולאיכות החיים הכללית.

כיצד עדשות סקלרליות תומכות במצבי עיניים יבשות?

עדשות סקלרליות ממלאות תפקיד מרכזי בטיפול במצבי עיניים יבשות, ומציעות הקלה היכן שטיפולים מסורתיים אינם מספיקים. העיצוב הייחודי שלהן, היוצר מאגר נוזלים בין העדשה לקרנית, רוחץ את העין באופן רציף בתמיסת מלח. לחות קבועה זו מסייעת להקל על תסמיני היובש בעיניים, כגון גירוד, אדמומיות ותחושת צריבה, ומספקת נוחות לעונד לאורך כל היום.

יתרה מכך, על ידי קימור מעל הקרנית, עדשות סקלרליות ממזערות את אזור המגע עם פני השטח הרגישים של העין, מפחיתות גירוי ומקדמות סביבה עינית בריאה יותר. זהו יתרון משמעותי במיוחד עבור אנשים עם מצבים הפוגעים ביכולתה של העין לשמור על שכבת דמעות בריאה, כגון תסמונת שיוגרן או מחלת שתל נגד מארח. עבור מטופלים אלה, עדשות סקלרליות לא רק משפרות את הראייה אלא גם משפרות באופן משמעותי את איכות חייהם על ידי התייחסות לאחת מבעיות הליבה של מצבם – יובש בעיניים.

מהן הפרקטיקות המומלצות לטיפול בעדשות סקלרליות?

כדי לשמור על יעילותן ואורך חייהן של עדשות מגע סקלרליות , חיוני להקפיד על שגרת טיפול קפדנית. שגרה זו כוללת שימוש בתמיסת מלח סטרילית ללא חומרים משמרים לשטיפה ומילוי העדשות, ניקוי יומיומי עם תמיסות ייעודיות, ופנייה שוטפת לאופטומטריסט לבדיקות תקופתיות. כמו כן, אחסון וטיפול נכונים בעדשות ממלאים תפקיד מכריע במניעת זיהום ונזק לעדשות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן