אירוע חריג הלילה בחוף דלילה באשקלון: צעיר בן 20 מת

צעיר מת בחוף דלילה באשקלון, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הלילה שוב חזר על עצמו אירוע שהקפיץ לחוף הים בדלילה את כוחות ההצלה, כפי שאירע מספר פעמים בשנים האחרונות, כשצעירים מהדרום מגיעים לחופי אשקלון וזה מסתיים באירוע לא נעים.

צעיר מת בחוף דלילה באשקלון, צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צעיר מת בחוף דלילה באשקלון, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שלושה צעירים הגיעו לחוף ונכנסו למים למרות שכבר לא היו שירותי הצלה והדבר אסור על פי חוק, ולאחר זמן קצר יצאו מהים 2 צעירים בלבד שהזעיקו את כוחות ההצלה לטפל בהם.

"יש צעיר נוסף " – אחרי זמן רב התברר שהוא מת במים בחוף דלילה

לאחר שהחל הטיפול הם סיפרו לחובשים שישנו צעיר נוסף שהיה איתם והוא נמצא עדיין במים ולאחר זמן רב אנשי כוחות השיטור הימי הצליחו לאתר אותו ולמשות אותו לחוף הים.

ממגן דוד אדום נמסר: " הלילה בשעה 01:25 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על 3 גברים שטבעו סמוך לחוף דלילה באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה בצעיר כבן 18 שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו והעניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח ברזילי, 2 צעירים כבני 20 עם קוצר נשימה קל.

חובש רפואת חירום במד"א אלירם משה סיפר: "חברנו לכוחות השיטור שהיו בסמוך לחוף באמצעות אמבולנס 4X4 של מד"א. ראינו 2 צעירים כבני 20 מתהלכים עם קוצר נשימה קל.

הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם באמבולנס מד"א לבית החולים כשמצבם קל. הם סיפרו לנו שהם טבעו במים והיה איתם עוד חבר שנעדר. לאחר כשעה כוחות השיטור הימי הוציאו אלינו צעיר בן 18 כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה כשבסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו"."

קיץ, חום, והרבה אנשים נוהרים אל הים, הבריכה או האגם כדי להתקרר ולבלות. אך לצד ההנאה הרבה, טמונה סכנה משמעותית: טביעה.

מדוע חשוב לא להיכנס למים אם לא יודעים לשחות?

טביעה היא גורם מוביל למוות בתאונות, בעיקר בקרב ילדים. הסיבה העיקרית לכך היא חוסר מודעות לסכנה הטמונה במים, וחוסר ידע בסיסי בשחייה.

הנה כמה סיבות מדוע חשוב לא להיכנס למים אם לא יודעים לשחות:

אובדן שליטה: אדם שאינו יודע לשחות עלול לאבד שליטה בקלות במים, גם במים רדודים יחסית. זרמים חזקים, גלים גבוהים או פשוט חוסר ביטחון עלולים להוביל לטביעה.

פאניקה: אדם שאינו יודע לשחות עלול להיכנס לפאניקה במהירות רבה כאשר הוא מוצא את עצמו במצוקה במים. פאניקה עלולה להוביל לאובדן שיקול דעת ולקושי נוסף לצאת מהמים.

חוסר יכולת להציל את עצמו: אדם שאינו יודע לשחות לא יוכל להציל את עצמו במידה וייקלע למצוקה במים.

מה לעשות אם רואים אדם טובע?

הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על קור רוח ולפעול במהירות. הנה כמה צעדים שעליך לנקוט:

קראו לעזרה: הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לקרוא לעזרה. גם בקרב אנשים נוספים שנמצאים בחוף הים.

הזעיקו עזרה מקצועית: במידה וקיים מציל באזור, הזעיקו אותו מיד. במידה ואין מציל, התקשרו למוקד 100 או למד"א (101) באופן מיידי.

נסו לחלץ את האדם מהמים: במידה ואתם יודעים לשחות, יש לכם ניסיון בחילוץ ימי ואתם יכולים לעשות זאת בבטחה, נסו לחלץ את האדם מהמים. השתמשו בחפצים צפים (כמו גלגל הצלה) במידה וקיימים באזור.

התחילו בפעולות החייאה: במידה והאדם מחוסר הכרה, התחילו בפעולות החייאה (CPR). ודאו שאתם יודעים לבצע החייאה בצורה נכונה לפני שתנסו לעשות זאת.

הישארו עם האדם עד שתגיע עזרה מקצועית: לאחר שהתחלתם בפעולות החייאה, הישארו עם האדם עד שיגיע צוות רפואי מקצועי.

הקפידו על כללי בטיחות במים: שימו לב להוראות המציל, אל תשחו במים עמוקים במידה ואתם לא יודעים לשחות, אל תשחו לבד, הימנעו משימוש באלכוהול לפני הכניסה למים, ועוד.

למדו את ילדיכם כללי בטיחות במים: חשוב ללמד ילדים מגיל צעיר על סכנות הטביעה ועל כללי בטיחות במים.

זה יכל לקרות מזמן: מענקים בוטלו והמדינה חסכה 7.3 מיליון ש"ח בשנה – כיף

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן