איפה הכי בטוח: היועץ האסטרטגי בייעוץ לימי המלחמה

מחקר: זה המסר הכי אפקטיבי להסברה הישראלי היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה: מחקר של חברת המודיעין באזילה קובע: המסר האפקטיבי ביותר מול הקהל העולמי הבלתי מעורב הוא קמפיין רגשי בסוגיית החטופים עם 81% ולאחריו הסברה רגשית ״תמונות הזוועה״ עם 71% השפעה. ההסברה הקלאסית/שכלתנית היא הכי פחות אפקטיבית

המחקר נערך עבור ג’ואנה לנדאו מייסדת Vibe Israel מומחית למיתוג מדינות.

אין טעם להשקיע מאמצים בקהלים שבאים מראש בגישה פרו פלסטינית או אנטישמית, זה אולי מצטלם טוב אבל בהחלט השפעתם מוגבלת מאוד עד לא קיימת, כך גם מי שבא בגישה פרו ישראלית. הקהלים שעלינו לטרגט הם הקהלים הבלתי מעורבים, הקהל הדומם בעולם ובישראל.

ההסברה "הקלאסית" הכוללת מסרים כמו תקיפות כירורגיות, ומוסריות הצבא לא משפיעים על הבלתי מעורבים בעולם. לעומת זאת תיאור של ילדה חטופה המוחזקת בכלוב במנהרה היא האפקטיבית ביותר. קמפיין החטופים הוא הקמפיין שמייצר את האמפתיה הרבה ביותר.

דבר שני שעל ישראל לעשות הוא "לטפטף" את תמונות הזוועה לעולם, מה שכרגע מוצג בצורה מדודה מאוד בידי צה"ל, לאורך זמן כדי לשמר לגיטימציה בינלאומית להמשך הלחימה.

אלמנט חשוב לא פחות הוא מוביל המסר, מסרים שמועברים לעולם בידי גורמי צבא יהיו יעילים פחות מאשר ראיונות, פוסטים וסרטונים של בניע משפחות החטופים הממתינים לשחרור יקיריהם.

שימוש במובילי דעת קהל שאינם ישראלים, כגון שחקני קולנוע, אנשי רוח ומשפיעני רשת מהמערב יהיו אפקטיביים פי כמה מהסברה של גורם ישראלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן