מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי למעלה מ-1,700 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2020, כשליש מהם, 529 ילדים– נפגעו בשעות אחר הצהריים, בין השעות 16:00-19:00. הנתונים גם חושפים כי בשנת 2020 נהרגו בשעות אחר-הצהריים נהרגו 11 ילדים, מתוך 25 ילדים שנהרגו בשנה זו, ו-47 נפצעו באורח קשה.
באשקלון נפגעו 106 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשור החולף, מתוכם שמונה נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בשעות אחר הצהריים בעיר שלושה ילדים.
מזג האוויר החם של עונות האביב והקיץ והאור הממושך שמביא איתו שעון הקיץ מוציאים ילדים רבים מהבתים לבילוי בשעות אחר הצהריים וחושפים אותם לסכנות שבכבישים. מבדיקת עמותת אור ירוק עולה כי שעות אחר הצהריים מסוכנות ביותר עבור ילדים ובהן נפגעים קטנטנים רבים.
שעות אחר הצהריים בעלות מאפיינים מיוחדים: כאשר במהלכן מסתיימות הפעילויות במסגרות החינוכיות, הכבישים עמוסים בנהגים השבים מיום העבודה, הילדים מסתובבים ומשחקים ברחובות וכל זאת במיוחד בחודשי הקיץ.
מרבית הילדים הנפגעים וההרוגים בשנת 2020, נפגעו בתחומי הערים והישובים – 324 ילדים, מתוך 529, נפגעו במהלך שעות אחה"צ בתחום העירוני, מהם תשעה ילדים נהרגו, מתוך 11 שנהרגו בשעות האלה בכלל כבישי הארץ, ו-38 נפצעו באורח קשה. בירושלים נפגעו בתאונות יותר מפי שניים ילדים מאשר בתל אביב בשעות אחר הצהריים בשנת 2020: 54 נפגעו בירושלים ו-23 נפגעו בתל אביב.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל נחשבת אחת המדינות המסוכנות להיפגעות ילדים בתאונות דרכים. הסיכון גובר בשעות אחר הצהריים כאשר ילדנו הקטנים משחקים ומבלים מחוץ למסגרות החינוכיות ומסתובבים ברחובות.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם הרשויות המקומיות חייבים לדאוג לבטיחות לילדים על ידי הצבת פסי האטה במיוחד בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של ילדים כמו גני שעשועים, פארקים ובתי ספר.
זהו פתרון זול, קל לביצוע ואפקטיבי בצמצום מספר התאונות והנפגעים. המדינה צריכה להפסיק להטיל את האשם על הילדים הנפגעים, לקחת אחריות ולנקוט בצעדים אקטיביים למנוע את הילד הבא שיפגע".