הורים לילדים באשקלון? ייתכן שאתם זכאים להחזר של מאות ש"ח מהעירייה

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

הורים לילדים באשקלון? ייתכן שאתם זכאים להחזרים כספיים של מאות ש"ח מהעירייה

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

הורים לילדים בגני הילדים באשקלון עשויים להיות זכאים להחזרים כספיים מהעירייה, אך במקום להחזיר את הכספים ישירות, העירייה הטילה את האחריות על ההחזרים על הגננות. הצעה זו עוררה התנגדות רבה מצד ההורים, רבים מהם מצאו את עצמם בסיטואציה שבה הם נאלצים להילחם כדי לקבל את הכסף המגיע להם. המקרה מדגיש את המתח הקיים בין תושבים לרשות המקומית, במיוחד בתקופה של קשיים כלכליים ומציאות ביטחונית קשה תוך העלאת סכומי התשלום החודשיים של תושבי העיר לקופת העירייה, לרבות מחירי הצהרונים.

סגירת גני הילדים וההחלטה להחזיר כספים

עקב המלחמה והמצב הביטחוני באשקלון, גני הילדים בעיר היו סגורים במשך מספר חודשים, והילדים לא קיבלו את שירותי ההזנה שההורים שילמו עליהם מראש. בעקבות זאת, התקבלה החלטה ברשות המקומית להחזיר להורים סכום של כ-114 שקלים עבור כל ילד, אך ההחזרים לא הועברו באופן אוטומטי להורים. במקום זאת, העירייה ביקשה מהגננות שיבצעו את ההחזרים, מה שגרם לתסכול רב בקרב הגנות שחלקן הודיעו שזה לא נושא שאמור להיות באחריותן ולמעשה האחריות הועברה מהעירייה לגננות וההפך.

התנהלות עיריית אשקלון והגננות

לטענת הורים רבים, העירייה לא הודיעה בצורה מסודרת לכל ההורים על הזכאות להחזרים, וחלקם אף לא מודעים לכך שמגיע להם כסף בחזרה. בנוסף, העירייה העבירה את האחריות לטיפול בהחזרים לגננות, מבלי לפקח על התהליך ולוודא שהוא מבוצע כראוי.

המצב בשטח יצר בלבול וחוסר אחידות: ישנן גננות שהחזירו את הכסף להורים, בעוד אחרות טוענות שהן לא קיבלו מספיק כספים מהרשות כדי לבצע את ההחזרים. חלק מהגננות אף העלו את האפשרות לתרום את הכסף לגן, מה שהעמיד הורים במבוכה ובסיטואציה לא נוחה מול הורים אחרים והגננות.

אחת האמהות תיארה את החוויה שלה במילים נוקבות: "עיריית אשקלון מנכסת לעצמה כספי הורים ולא דואגת להחזיר את הכסף שמגיע לנו. בשל המלחמה לא התקיימו לימודים תקופה ארוכה, והוחלט להחזיר לנו סכום של כ-114 שקלים עבור הזנה, אבל עד היום ישנם הורים שלא קיבלו את ההחזרים, והרשות מטילה את האחריות על הגננות, בלי פיקוח וללא כל הסדרה."

תסכול הורים והמצב הכלכלי הקשה

לתושבי אשקלון, כמו לרבים מתושבי הדרום, התקופה האחרונה הייתה קשה במיוחד. בנוסף לנזקי המלחמה ולפגיעה בעבודתם ובבתיהם, הם נאלצים להתמודד עם יוקר המחיה שהולך ועולה. הורים רבים מוצאים עצמם במצב שבו הם מנסים לקבל החזרים כספיים שמגיעים להם בזכות, אך ללא הצלחה. כל פנייה שלהם לגרומים הרלוונטיים נופלת, לטענתם, על אוזניים ערלות, והם נאלצים להילחם כדי לקבל את המגיע להם.

בזמן שהתושבים מתמודדים עם קשיים כלכליים, ההורים מביעים כעס רב על כך שהעירייה לא ממהרת להחזיר להם את כספם, וכל התהליכים הופכים למסובכים ומתמשכים. המצב הזה יוצר שוב תחושת חוסר אמון כלפי הרשות, במיוחד כאשר מדובר בהורים שכבר מתמודדים עם מציאות ביטחונית וכלכלית קשה ביותר.

העלאת תשלומי הארנונה כגורם מעמיס נוסף

לאחרונה, גם ההחלטה של ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, להעלות את תשלומי הארנונה בסכומים חריגים הוסיפה למתחים בעיר. בעוד ראשי רשויות אחרות נלחמו עבור מענקים לתושבים בזמן המלחמה, תושבי אשקלון לא זכו למענקים דומים. ההחלטה להעלות את תשלומי הארנונה, על אף המצב הכלכלי הקשה, הוסיפה לתחושת התסכול של התושבים כלפי העירייה והעומד בראשה.

תושביה של אשקלון, שכבר סבלו מפגיעות פיזיות וכלכליות, נאלצים להתמודד גם עם הקשיים הנוספים שמגיעים מהחלטות הרשות המקומית. ההורים שהיו אמורים לקבל החזרים מוצאים את עצמם בתוך סבך ביורוקרטי שמונע מהם לקבל את מה שמגיע להם.

ההחלטות של העירייה, כמו העלאת תשלומי הארנונה, מוסיפות למתחים הקיימים בעיר ויוצרות תחושת תסכול עמוקה בקרב תושבים רבים.

קיבלתם אתמול את המענק מביטוח לאומי? כל הפרטים – כיף

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן