הסתיימה ישיבת מועצת העיר אשקלון: בשורה חשובה בנוגע למענקים והארנונה

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

הסתיימה ישיבת מועצת העיר אשקלון: בשורה חשובה לתושבי העיר בנוגע למענקים והארנונה

ישיבת מועצת העיר אשקלון התקיימה הערב בבניין עיריית אשקלון ועסקה במגוון נושאים שהעלו חברי המועצה מהאופוזיציה. סוגיות הקשורות לזכויות התושבים עמדו במרכז הדיון, כאשר חברת המועצה עו"ד תמר קידר, העלתה מספר דרישות והצעות לטובת תושבי העיר. בין הנושאים המרכזיים: ביטול חישוב מענקי האיכלוס כחלק מהכנסות לצורך חישוב הארנונה ובדיקת חיובי מים גבוהים שהתקבלו בחודשים האחרונים.

ביטול חישוב מענקי האיכלוס כהכנסה לצורך חישוב הארנונה

 ממשיכה להילחם למען תושבי העיר, חברת מועצת העיר אשקלון - עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל
ממשיכה להילחם למען תושבי העיר, חברת מועצת העיר אשקלון – עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל

בתלוש המשכורת שיגיע מחר לשכירים רבים בישראל, מאות אלפים צפויים לראות מענק משמעותי במשכורת החודש ומסתבר שהם לא היחידים שזוכים לבשורה משמעותית, גם תושבי אשקלון קיבלו היום הודעה חשובה במיוחד שעשויה להקל בפן הכלכלי ברמה מסויימת.

במהלך ישיבת מועצת העיר, העלתה קידר את דרישתה לבטל את חישוב מענקי האיכלוס כחלק מההכנסות המוחשבות לצורך תחשיבי הארנונה. לטענתה, מדובר בפרשנות שגויה של העירייה, אשר פוגעת בהנחות להן זכאים תושבי אשקלון.

קידר הסבירה כי מענקי האיכלוס אינם מהווים הכנסה אלא פיצוי על פינוי עצמי, ולכן אין לחשב אותם כהכנסה בחישוב ההנחות בארנונה. ראש העיר תומר גלאם נענה לדרישתה והורה על בדיקה מחודשת של הפרשנות המשפטית בעניין זה. מהלך זה התקבל באישור מועצת העיר, ובכך עשוי להוביל להקלות כספיות משמעותיות לתושבים הזכאים להנחות בארנונה.

בדיקת חיובי מים חריגים בעיר

נושא נוסף שהעלתה קידר בישיבת המועצה הוא בדיקת חיובי המים הגבוהים שתושבי אשקלון קיבלו בחודשים האחרונים. תושבים רבים התלוננו על חיובים חריגים ומוגזמים בתשלומי המים, וקידר דרשה מהמועצה לבצע בדיקה מקיפה על הסיבות לחיובים אלו.

בעקבות דרישתה, הוחלט שתבוצע בדיקה נוספת על ידי מנכ"ל תאגיד המים, אשר ייתן מענה לנושא זה עד לישיבת המועצה הבאה. רה"ע גלאם הצהיר שהנושא ייבדק, ונראה כי תושבי העיר יזכו בקרוב להסברים ולפתרונות.

הנצחת החטופים באשקלון

בנוסף לנושאים הכלכליים, העלתה קידר הצעה הנוגעת להנצחת חטופי מלחמת חרבות ברזל. קידר ביקשה להוסיף שם חדש לכיכר או אנדרטה בעיר, אשר יכבדו את זכר החטופים. הצעתה היא שהכיכר החדשה תיקרא "כיכר החטופים", ותכלול את שמותיהם של כל החטופים מאשקלון. גלאם הודיע שהוא יבצע בדיקה מול משפחות החטופים מאשקלון ויביא את הנושא לאישור בישיבת המועצה הבאה. הנושא נגע ללב התושבים והתקבל בתמיכה רחבה.

המסר של תמר קידר לתושבי אשקלון

לאחר הישיבה, פרסמה קידר מכתב לתושבי אשקלון בו היא מפרטת את עיקרי הישיבה והחלטות המועצה. במכתב, קידר הדגישה את החשיבות של השגת ההישגים לטובת התושבים והבהירה כי היא ממשיכה לפעול למען זכויותיהם. "אני רוצה לעדכן אתכם במספר נושאים חשובים שעלו בישיבה," כתבה.

"ביטול חישוב מענקי האיכלוס כהכנסה במסגרת חישובי הארנונה ובדיקת חיובי המים החריגים הם שני נושאים מרכזיים עליהם פעלתי." היא הבטיחה שהתשובות בנוגע לחיובי המים יינתנו עד לישיבה הבאה, והביעה תקווה כי ההקלות בארנונה יאושרו בקרוב לטובת התושבים.

כמו כן, התייחסה קידר להחלטות ועדת השמות בנוגע להנצחת חטופי מלחמת חרבות ברזל והוסיפה: " רה"ע גלאם התחייב כי יבצע בדיקה מול המשפחות, ונפעל למען הנצחתם בצורה המכובדת ביותר".

תקווה לעתיד טוב יותר

לקראת סיום מכתבה, קידר הוסיפה מסר אישי ומרגש לתושבי אשקלון, בהם איחלה לכולם חתימה טובה לקראת יום כיפור: "חברים יקרים ואהובים, אני רוצה לאחל לכולכם גמר חתימה טובה, שכתבו ותחתמו בספר החיים לחיים ארוכים וטובים ולשלום."

מכתבה האישי של קידר זכה לתמיכה רחבה בקרב התושבים, שרבים מהם הביעו הערכה לפעילותה למען זכויותיהם והעמידה הבלתי מתפשרת בנוגע לנושאים החשובים לעיר אשקלון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן