" למה את לא מוציאה את הילדים לחצר "? הטרדה ועוד ליד גן ילדים באשקלון

גן ילדים באשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

הורים מזועזעים: "אבנים נופלות מחצר המשחקים – ילדינו בסכנה"

גן ילדים באשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
גן ילדים באשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

מתחם גני הילדים באחת משכונות העיר אשקלון חווה השבוע רגעים של דאגה וחשש, כאשר הורים לילדים בגן לגיל הרך גילו בעבר שאבנים " נפלו " בחצר המשחקים הסמוכה לאתר בנייה פעיל גילו מה קרה השבוע בגן הילדים. המקרה מציף מחדש את השאלות על בטיחותם של הילדים במתחם, שהופכות את השגרה הפסטורלית לגורם למתח גובר בקרב ההורים.

"נופלות אבנים על הילדים – אנחנו מפחדים"

בעבר, בעוד הילדים נהנים ממשחק בחצר הגן, התקבל דיווח על כך שאבנים נפלו מחצר אתר בנייה הממוקם בצמוד למתחם הגנים. ההורים המזועזעים, שכבר התמודדו עם מקרים דומים בעבר, מדווחים על תחושות של פחד וחוסר ביטחון עבור ילדיהם.

אחת האמהות סיפרה: "הילדים משחקים בחצר ואז פתאום – בום! אבן נופלת לידם. זה מצב בלתי נסבל. אנחנו שולחים את הילדים למקום שאנחנו סומכים שיהיה בטוח עבורם, אבל זה לא המצב."

התקרית עם העובד: "למה את לא מוציאה את הילדות לשחק?"

אם לא די בכך, ההורים מספרים על אירוע מדאיג נוסף שקרה אתמול, שנה לפתיחת המלחמה כשמעט ילדים הגיעו לגן, כאשר אחד מהצעירים העובדים באתר הבנייה ניגש לגננת וניסה לפתוח איתה שיחה לא הולמת. "הוא אמר לה: 'למה את לא מוציאה את הילדות לשחק קצת?' זה גרם לנו לחשוש עוד יותר, מעבר לסכנה הפיזית מהאבנים, יש גם תחושה של הטרדה וחשש לילדים במקום."

לדברי ההורים, תחושת חוסר הביטחון הגוברת בחצר הגן הפכה למקור דאגה יומיומי, והם מתלוננים על כך שהנושא לא מטופל כראוי על ידי הרשויות. "אם ילד ייפגע, מי ייקח אחריות?" שואלת אחת האמהות בזעם.

פניית ההורים למשטרה ולמוקד העירוני: "נושא בטיפול, אבל דבר לא השתנה"

ההורים פנו מיד לאחר האירועים למשטרה ולמוקד העירוני, אך לטענתם לא קיבלו תשובות מספקות. "הם אמרו לנו שהנושא נבדק ושזה בטיפול, אבל בפועל דבר לא השתנה. אנחנו דורשים פתרונות מיידיים. לא נוכל להרשות לעצמנו שהילדים שלנו ייחשפו לסכנה בכל יום", אומר אחד האבות.

ההורים מספרים על תסכולם מהשירותים העירוניים, שהתחייבו לבדוק את הנושא אך לא סיפקו עד כה מענה מספק לשמירה על בטיחות הילדים. "העירייה אמרה לנו שזה משהו נקודתי ושהם יטפלו בזה, אבל אנחנו לא רואים שום שינוי בשטח. מדי יום יש סכנה מוחשית", הוסיפה אחת האמהות.

האם הפתרון בדרך? קב"ט מטעם העירייה מבטיח שינוי

לאחר לחץ מצד האמהות, קב"ט מטעם העירייה שוחח עם הנהלת הגן תוך כדי שהוא מתעד את המקום והבטיח כי הנושא יועבר להמשך טיפול. לדברי האמהות, הקב"ט הבהיר כי העירייה מחויבת לשמור על בטיחות הילדים ושבקרוב תוצב גדר בטיחותית או פיתרון אחר שימנע את נפילת האבנים.

"זה כבר לא פעם ראשונה שאנחנו שומעים הבטחות. הפעם אנחנו דורשות לראות תוצאות בשטח עד מחר", אומרת אם אחת. "אנחנו לא נוותר עד שהילדים שלנו יהיו מוגנים." הורה אחר אמר: " לא יתכן שפועל מתגרה בגננות ובכלל פונה אליהן. יש כאן 150 ילדים ואין אבטחה".

האמהות מאיימות להפגין: "נמאס לנו מחוסר ההתייחסות"

במידה והעירייה לא תיישם את הפתרונות המובטחים, האמהות לא מתכוונות לשבת בחיבוק ידיים. הן כבר מתכננות מחאה יומית מול בניין העירייה עד שהנושא ייפתר סופית. "אנחנו נחושות להבטיח שהילדים שלנו והצוות החינוכי יהיו בטוחים. לא נשב בצד וניתן לזה להימשך", אמרה אחת האמהות המובילות את המחאה.

לדבריהן, למרות שעיריית אשקלון הכירה בעבר במקרים דומים של אבנים שנופלות במתחם, לא נעשה מספיק על מנת למנוע הישנותם של המקרים. "זה אבסורד שבשנת 2024, כשמדברים על חינוך וביטחון בגנים, אנחנו צריכים להפגין בשביל שהעירייה תעשה את המינימום הדרוש."

חוסר התגובה בעבר: "אותה עירייה, אותן הבטחות ריקות"

ההורים מספרים כי כבר בעבר עלו טענות דומות על מפגעים באתרי בנייה הסמוכים למתחם הגנים, אך אז, בדיוק כמו עכשיו, נתקלו בהבטחות ריקות מצד העירייה. "פעם קודמת זה נגמר במזל, שלא קרה אסון. אבל למה אנחנו צריכים להסתמך על מזל? מי יבטיח לנו שזה לא יקרה שוב?"

הסוגיה מדגישה את חוסר התיאום בין גורמי העירייה למנהלי הגנים, ואולי גם חוסר היכולת שלהם להתמודד עם הסכנה בצורה מיידית. "הילדים שלנו הם העתיד שלנו. אנחנו לא נסבול שיתייחסו אליהם בזלזול. די לחוסר ההתייחסות", סיכמה אחת האמהות.

סיכום: ממתינים לפתרון – אך לא להרבה זמן

בזמן שהעירייה מבטיחה שוב ושוב פתרונות, ההורים מתכוונים לפעול בכל דרך אפשרית כדי להבטיח את בטיחות ילדיהם. בין אם זה מחאה יומית מול העירייה ובין אם זה הליכים משפטיים – ההורים לא מתכוונים להניח לנושא עד שיימצא פתרון אמיתי ויציב. "בסופו של דבר, אנחנו לא מבקשים הרבה – רק שילדינו יהיו בטוחים."

הסיפור הזה מציף לא רק את חוסר הביטחון הפיזי אלא גם את תחושת התסכול של ההורים מהטיפול הלקוי של הרשויות במקרים כאלה. השאלה הגדולה היא כמה זמן זה ייקח עד שהנושא ייפתר סופית, ואם העירייה תצליח לעמוד בהבטחותיה הפעם.

הישראלים לא מפסיקים לקנות – ההוצואת החודש נמשכות

תגובה אחת

  1. במקום זה תוציאו צו הפסקת בנייה מחשש לתאונה ובכל הבניין יטפל בזה עם ראש עיר כזה מי צריך אויבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן