מוטי ממן לא לבד: שימו לב – מה האזהרה החדשה של שב"כ לאשקלון וישראל?

מוטי ממן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, צילום: אודי דוד בן דוד

שב"כ מתריע על התגברות ניסיונות איראן לבצע פיגועי התנקשות בישראל

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) פרסם אזהרה חמורה בעקבות עליית המדרגה במאמצי איראן לבצע פיגועי התנקשות בישראל. על פי הדיווחים, בשבועות האחרונים זוהתה מגמה מדאיגה בה איראן שואפת להוציא לפועל פיגועים ממוקדים כנגד מטרות ישראליות, בין אם מדובר בבכירים במערכת הביטחון או באישים ציבוריים.

ניסיונות אלה מהווים איום ממשי על ביטחון המדינה, כשהמוטיבציה האיראנית גבוהה מתמיד. שב"כ פועל ללא הרף לסיכול פיגועים מסוג זה, אך המורכבות של המצב דורשת שיתוף פעולה הדוק מצד הציבור ושימת לב לפרטים חשודים.

סיכולים משמעותיים של פיגועים בשלב מתקדם

בשבועות האחרונים בוצעו מספר סיכולים משמעותיים על ידי השב"כ, חלקם בשלבים מתקדמים ביותר של איסוף מודיעין והכנות לפיגועי התנקשות. ניסיונות אלו, שנחשבים לחריגים בהיקפם ובחומרתם, מצביעים על רמת ההתחכמות של איראן ועל רצונה להכות ביעדים ישראליים תוך פגיעה במערכות הביטחון ובחיי אדם.

למרות זאת, השב"כ הצליח לסכל מספר מזימות קריטיות, חלקן בשלבים מתקדמים של ביצוע, כאשר חלק מהמידע עודנו אסור לפרסום מטעמי ביטחון. הצלחות אלו נחשבות להישג חשוב במאבק המתמשך בטרור האיראני, אך האיומים נמשכים, מה שמחייב הגברת מאמצי הסיכול והמודיעין.

איראן מגייסת אזרחים ישראלים לפגיעה בבכירים

איראן אינה מסתפקת בשיגור מחבלים מבחוץ, אלא פועלת באופן מתוחכם לגייס אזרחים ישראלים שישתפו פעולה לפגיעה ביעדים בתוך המדינה. אחד המקרים הבולטים שפורסם לאחרונה הוא חקירה משותפת של שב"כ והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) במשטרת ישראל, שחשפה כי אזרח ישראלי בשם מוטי ממן, תושב אשקלון, גויס על ידי איראן. נגד ממן הוגש כתב אישום חמור בגין עבירות ביטחוניות, המצביע על הקשר הישיר בין גורמים איראניים לאזרחים ישראליים.

פרשה זו מדגישה את הסכנה הטמונה בגיוס מקומי ואת האסטרטגיה האיראנית המכוונת לפגוע במערכות הביטחון הישראליות מבפנים. השב"כ רואה בחומרה כל שיתוף פעולה עם גורמים עוינים ויפעל בנחישות למנוע זאת.

האיראנים מגייסים אזרחים ישראלים דרך הרשת

חלק מהמאמצים של איראן לגיוס אזרחים ישראלים נעשים בצורה מתוחכמת דרך האינטרנט. גורמים איראניים מזהים אזרחים פוטנציאליים באתרים ובפלטפורמות רשתיות שונות, בדגש על אתרים פיננסיים ומטבעות דיגיטליים או אתרי חיפוש עבודה. באתרים אלה, האיראנים מציעים הצעות מפתות לתשלום גבוה עבור משימות פשוטות לכאורה, כגון הטמנת כספים או חלוקת פליירים.

עם זאת, מאחורי ההצעות התמימות לכאורה, מסתתרות כוונות מסוכנות לפגיעה בביטחון המדינה. במהלך הקשר, משתנות הדרישות בהדרגה למשימות חמורות יותר, כמו הצתות רכבים או פגיעה פיזית בבכירים. יש לגלות ערנות יתרה לכל הצעה כספית חריגה דרך האינטרנט.

המשימות התמימות הופכות במהירות למסוכנות

מהלך הגיוס שמתחיל במשימות פשוטות ותמימות לכאורה, עובר במהירות למשימות בעלות אופי מסוכן. הגורמים האיראניים, שמציגים עצמם כמעסיקים המחפשים עובדים למשימות פשוטות, מתגלים עד מהרה כמי שמנסים לגייס אזרחים ישראלים לביצוע פעולות מסוכנות העלולות לפגוע בביטחון המדינה. ישראלים רבים שנלכדים ברשת זו עשויים לחשוב בתחילה שמדובר במשימות פשוטות בתמורה לתשלום גבוה, אך במהרה נחשפות הדרישות האמיתיות לפעולות בעלות פוטנציאל הרסני.

התהליך המסוכן הזה מתפתח במהירות, והמשימות מתחילות לכלול פגיעות ישירות באישים או במוסדות רגישים. השב"כ מזהיר כי אזרחים ישראלים עשויים להימצא בסכנה מבלי להבין את ההשלכות הראשוניות של המעשים שלהם.

השב"כ קורא לציבור לנקוט משנה זהירות

השב"כ פונה לציבור ומבקש להגביר ערנות ולנקוט משנה זהירות, במיוחד כאשר מדובר בהצעות כספיות חריגות או משימות בלתי שגרתיות. הסכומים המוצעים לרוב אינם תואמים את אופי המשימה, ובמקרים אלו יש לנקוט חשדנות יתרה. הציבור מתבקש לדווח באופן מיידי לשירותי הביטחון בכל מקרה בו עולה חשד לקשר חשוד או למשימה חריגה.

מניעת פיגועים וגיוס אזרחים לפעילות חבלנית תלויה במידה רבה בשיתוף הפעולה של הציבור, ולכן השב"כ מבקש מהאזרחים לפעול בזהירות ולהימנע מלהתפתות להצעות מפתות העלולות להוביל לפגיעה בביטחון המדינה.

שב"כ פועל בנחישות לסכל את פעילות איראן

מוטי ממן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, צילום: אודי דוד בן דוד
אזהרה משב"כ לתושבי אשקלון וישראל –  מוטי ממן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, צילום: אודי דוד בן דוד

שירות הביטחון הכללי פועל בנחישות לסכל כל פעילות איראנית בתוך שטח ישראל וברחבי הרשת. איראן ממשיכה לנסות לפגוע בישראל בדרכים מתוחכמות, אך השב"כ עושה כל שביכולתו כדי למנוע פעולות אלו מבעוד מועד. כל אזרח ישראלי המתקשר עם גורמים איראניים יטופל בהתאם לחומרת המעשה, והשב"כ ימצה את הדין עם כל מי שיבחר לשתף פעולה עם גורמים עוינים.

השב"כ רואה בחומרה רבה כל ניסיון לשתף פעולה עם אויבי המדינה ומבטיח להמשיך לפעול בנחישות כדי לשמור על ביטחונה של ישראל.

הצטרף לנסראללה: צה"ל חיסל את נצא'ל עבד-אעלאל בלבנון – פרסום ראשון

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן