הפתעה בדרום: אשקלון משאירה את תל אביב מאחור בבניה לגובה

אשקלון – מובילה בבנייה לגובה בישראל

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו לאחרונה, חושפים מגמה מפתיעה בתחום התחלות הבנייה: אשקלון, אחת הערים שנפגעו בצורה קשה במלחמת חרבות ברזל, התייצבה בראש טבלת הערים המובילות בבנייה לגובה בישראל. על פי הנתונים, בין יולי 2023 ליוני 2024, החלה בנייתן של 853 דירות במגדלים מעל 16 קומות באשקלון – נתון שמציב אותה במקום הראשון בבנייה לגובה בישראל.

כמות התחלות הבנייה של דירות במגדלים של מעל 16 קומות במחצית הראשונה של שנת 2024 עומדת על 5,452 דירות. כאשר העיר המובילה היא דווקא העיר אשקלון, שספגה את כמות הפגיעות הגדולה ביותר במלחמת חרבות ברזל, עם התחלות בניה של 853 דירות במגדלים מעל 16 קומות. במקום השני ובפער קטן, נמצאת ירושלים עם 692 דירות, במקום השלישי קריית אונו עם 464 דירות שבנייתן החלה, במקום הרביעי נתניה עם 438 דירות. תל אביב נמצאת רק במקום ה-10 עם 226 התחלות בניה במחצית הראשונה של השנה.

התפתחות מהירה בשכונות חדשות וותיקות

בבדיקת נתוני הלמ"ס החדשים, נמצא כי ירושלים ובני ברק מובילות בצמרת התחלות הבניה השנה עם כמעט 7000 התחלות בניה ואחריה תל אביב ולוד. מאז 2020 ועד היום, החלו להיבנות באשקלון יותר מ 11,000 דירות חדשות. את הפיתוח המואץ ניתן לראות במספר מוקדים ביניהם שכונות חדשות וותיקות כמו עיר היין, אגמים ואפרידר.

אחת השכונות המתפתחות באשקלון אשר בגינה ניתן לראות את העליה בהתחלות הבניה היא שכונת עיר היין החדשה הממוקמת בצידה המזרחי של העיר.  השכונה הוקמה במסגרת הסכם גג שנחתם מול המדינה. בשכונה מתוכננים לקום בסופו של דבר למעלה מ  11,000 יח"ד ומעל ל 800,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.

אחת החברות המרכזיות המקימה מספר פרויקטים היא חברת ג.ג.א.ב. החברה אכלסה לאחרונה שני פרויקטים בשכונה. במגרש 22  אכלסה פרויקט בין 126 יח"ד  וכמו כן על מגרש 124 החלה לאכלס את פרויקט "אור היין" הכולל שלושה מגדלים עם 164 יח"ד חדשות.

אריק שוקרון, מבעלי החברה מציין : " אנו רואים כי אשקלון הפכה בשנים האחרונות לאחת הערים המתפתחות ביותר מבחינת בניה למגורים בישראל בכלל ובאזור הדרום בפרט. העיר מושכת אליה גם אוכלוסייה חזקה מחוצה לה, ממקומות כמו אשדוד שם הבניה החדשה התמעטה בשנים האחרונות כאשר באשקלון השכנה מחירי הדירות אטרקטיביים יותר. לעיר תכניות פיתוח רחבות הין בתחום התעסוקה והן בתחום התיירות והנופש ועתידה לחזק עוד יותר את מעמדה ".

להראות מיליון דולר מבלי לשבור את הארנק: קולקציית SOLO ל-2024

מגדלי K אשדוד, אילוסטרציה- אי קשר לכתבה. צילום: אודי דוד בן דוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן