נחשפה על ידי אגף המודיעין בצה"ל: מי את באמת " נורית אוחנה " מאשקלון?

נורית אוחנה, אשקלון

שוב אשקלון עולה לכותרות – גם הפעם עם קשר לחיזבאללה: מי את באמת " נורית אוחנה " מאשקלון?

אם יצא לכם לשוחח מידי פעם עם אישה שלא פגשתם קודם לכן בשם נורית אוחנה מאשקלון כדאי שתדעו שצה"ל, באמצעות מערך ביטחון המידע של אגף המודיעין, הצליח לאחרונה לעלות על תשתית ריגול חדשה של חיזבאללה שנועדה לפגוע באנשי כוחות הביטחון באמצעות איסוף מודיעיני.

הפעילות של אגף המודיעין נועדה לחשוף ולהסיר תשתית מתוחכמת של עשרות פרופילים פיקטיביים שהופעלו על ידי מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה. המחבלים הללו השתמשו ברשתות החברתיות השונות ככלי מרכזי לאיסוף מודיעין, תוך ניסיונות הונאה מתוחכמים שמטרתם להערים על חיילי צה"ל ולשאוב מהם מידע רגיש. המידע המבוקש כלל פרטים על בסיסי צה"ל, מיקומי כוחות, ציוד מבצעי ועוד נתונים בעלי חשיבות ביטחונית רבה, שמטרתם לשפר את היכולת של חיזבאללה לפגוע במערכי ההגנה של מדינת ישראל.

התחזות לחיילים ברשתות החברתיות

פעילות הריגול הזו כוללת שימוש בפרופילים מזויפים ברשתות החברתיות, אך לא רק. המחבלים מתחזים לעיתים קרובות לדמויות של חיילי צה"ל, ולעיתים אפילו לחיילות, כדי להגביר את רמת האמינות של הפרופיל. הם יוצרים קשרים אישיים עם חיילים ישראלים דרך אמצעים דיגיטליים שונים, כולל התכתבויות, הקלטות קוליות, ואפילו שיחות וידאו, במטרה לבסס קשר אמיתי לכאורה עם חיילים. אחד הפרופילים הבולטים שנחשפו הוא של דמות פיקטיבית בשם נורית אוחנה, שהתחזתה לתושבת העיר אשקלון.

נורית אוחנה, אשקלון
נורית אוחנה, אשקלון

בתחתית הכתבה תוכלו להוריד את הקובץ המלא שיצא היום מאגף המודיעין ובו מספר פרופילים מתחזים שמופעלים על ידי החיזבאללה במטרה לפגוע באזרחי ישראל.

מערכות מתקדמות לאיתור הפרופילים הפיקטיביים

לצה"ל ישנה מודעות גבוהה לסיכונים הללו, והוא מפעיל שורה של כלים טכנולוגיים ויכולות מודיעיניות מתקדמות לאיתור ומעקב אחרי אותם פרופילים מזויפים. המערכות המתקדמות האלה לא רק מאפשרות לצה"ל לזהות את הפרופילים המתחזים אלא גם לעקוב אחרי פעילותם ולנתח את ההתנהלות שלהם ברשתות. המידע שנאסף מאפשר למנוע מהמחבלים להשיג את מטרותיהם ולשמור על ביטחון החיילים ועל מידע רגיש הנוגע לביטחון המדינה.

אזהרה לציבור הרחב ולחיילי צה"ל

הניסיונות של חיזבאללה לאסוף מודיעין דרך מעקב אחר חיילים ברשתות החברתיות מהווים סכנה ממשית לביטחון המדינה. צה"ל קורא לחייליו ולציבור הרחב להקפיד על ערנות מירבית בנוגע להונאות מסוג זה ולהיזהר מקשרים חשודים ברשתות. כל אחד ואחת מתבקשים לדווח לגורמי המקצוע המתאימים על כל דמות חשודה ברשתות החברתיות, בין אם מדובר בפרופיל של אדם לא מוכר או בהתנהלות חשודה מצד מישהו שאתם כבר מקושרים אליו.

המלצות לצעדי מנע והגנה על הפרטיות

צה"ל מבקש מהחיילים והציבור לנקוט במספר צעדים פשוטים אך חשובים כדי להגן על הפרטיות שלהם ולמנוע זליגת מידע רגיש. צעדים כמו שינוי סיסמאות על בסיס קבוע, הימנעות משיתוף מידע אישי או צבאי ברשתות החברתיות, ונקיטת זהירות בכל אינטראקציה עם אנשים לא מוכרים הם חלק מהמאמצים שנדרשים כדי למנוע דליפת מידע. במקביל, מומלץ להשתמש בהגדרות פרטיות מתקדמות ברשתות החברתיות ולוודא כי רק חברים מוכרים יכולים לראות את התכנים שמפורסמים בפרופיל האישי.

המשך מאמצי צה"ל בתחום הגנת הסייבר

צה"ל ממשיך לפעול בשיתוף פעולה עם גורמי מקצוע מגוונים בתחום הסייבר כדי לשמור על ביטחונם של החיילים ועל ביטחון המדינה. חלק מרכזי מהמאמצים כוללים הדרכות קבועות לחיילים בנוגע לסכנות הקיימות ברשתות החברתיות, ובכך מבטיחים שיישארו מוגנים גם במרחב הדיגיטלי.

בלחיצה כאן תוכלו להוריד את הקובץ המלא שנערך על ידי אגף המודיעין בצה"ל ובו מספר פרופילים מתחזים – אשקלנייעס חדשות אשקלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן