תיראו מופתעים: מעצר חריג באשקלון כשברקע הפשיעה המשתוללת בעיר

תחנת משטרת אשקלון

תיראו מופתעים: מעצר חריג באשקלון כשברקע הפשיעה המשתוללת בעיר

בזמן בו הפשיעה ברחובות העיר אשקלון גוברת ותושבי העיר לא חשים ביטחון אישי במרחב הציבורי, מסתבר שלחוקרים במשטרת ישראל יש זמן מיותר ובמקום לתפוס ולעצור את מי שהשליכו את הרימון על פעיל הציבור מייק אטדגי או מי שהציתו את רכבו של רו"ח ערן בניטה, במשטרה בחרו להשקיע משאבים דווקא בפרופיל פייסבוק שמעלה מידי פעם עדכונים ביקורתיים נגד עיריית אשקלון.

פעיל ציבור אשקלוני נעצר בחשד להפעלת פרופיל פייסבוק ביקורתי כלפי העירייה

ביום שישי האחרון, נעצר פעיל ציבור מוכר מאשקלון בחשד להפעלת פרופיל פייסבוק בשם "יסמין סול", שנחשב לביקורתי מאוד כלפי עיריית אשקלון והעומד בראשה, תומר גלאם. המעצר, שהתרחש סמוך לרכבו של הפעיל ליד בית קפה בעיר, מעלה שאלות נוקבות בנוגע לחופש הביטוי והגבולות בין ביקורת לגיטימית לבין פעילות פלילית.

הפרופיל "יסמין סול" והניסיון לחטיפת עובדת העירייה

השם "יסמין סול" עלה לכותרות לאחרונה בעקבות פרשת ניסיון החטיפה של עובדת עיריית אשקלון. גורמים מסוימים חשדו כי העובדת היא שמפעילה את הפרופיל ומדליפה מידע לציבור. בעקבות התלונה שהגישה העובדת, נעצר תושב העיר ובכירה בעירייה זומנה לחקירה שעדיין מתנהלת. בנוסף, נשלח מכתב מפורט למנכ"ל העירייה, חזי חליווה, על המקרה.

המעצר והחקירה

חוקרי המשטרה המתינו לפעיל הציבור סמוך לרכבו וכשהגיע עצרו אותו והביאו אותו לחקירה בתחנת המשטרה בקרית מלאכי. במהלך החקירה נשאל הפעיל אם הוא זה שמפעיל את הפרופיל והוא נחקר בחשד לשימוש במתקן בזק.

מעצר חריג בעיר אשקלון, תחנת המשטרה המקומית. צילום: אודי דוד בן דוד
מעצר חריג בעיר אשקלון, תחנת המשטרה המקומית. צילום: אודי דוד בן דוד

הקשר לאיומים על פעילי ציבור באשקלון

המעצר מגיע על רקע איומים חמורים על פעילי ציבור באשקלון שמבקרים את התנהלות העירייה. איומים אלו כללו בין היתר השלכת רימון והצתת רכב. למרות חומרת האיומים, משטרת ישראל בחרה להתמקד במעצר פעיל הציבור בחשד להפעלת פרופיל פייסבוק ביקורתי.

חופש הביטוי מול פעילות פלילית

המעצר מעלה שאלות מהותיות בנוגע לחופש הביטוי והאם ביקורת, גם אם חריפה, כלפי נבחרי ציבור צריכה להיחשב כפעילות פלילית. מצד אחד, חופש הביטוי הוא זכות יסוד במשטר דמוקרטי ויש לאפשר ביקורת על התנהלות השלטון. מצד שני, ישנם גבולות לביקורת ופעילות פוגענית או מסיתה עלולה להיחשב כפעילות פלילית.

המשך החקירה והשלכות אפשריות

החקירה בעניין עדיין מתנהלת וטרם הוגש כתב אישום נגד פעיל הציבור. ימים יגידו האם הפרשה תסתיים בלא כלום או שמא יהיו לה השלכות משמעותיות על חופש הביטוי והיחס לביקורת על נבחרי ציבור בישראל בכלל ובעיר אשקלון בפרט.

בלי קשר לדברים, שוב רואים כיצד תושבי העיר אשקלון מפסידים בענק בזמן בו מענק כספי מיוחד לתושבי העיר הדרומית ייכנס כבר לפני ראש השנה עד 14000 ש"ח למבוגר ועד 2872 ש"ח לילד בזמן בו העיר המופגזת ביותר בישראל טרם המערכה בלבנון היתה אשקלון.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לדברים: " עם קבלת התלונה במשטרה שהעלתה חשד לעבירות של איומים וחדירה לפרטיות, אותר החשוד בהפעלת הפרופיל ועוכב לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים מגבילים".

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן