אלימות מזעזעת באשקלון: תלמידה הותקפה באכזריות על ידי חבורת נערות

אירוע קשה סמוך למרכז מסחרי מטיל צל כבד על השמחה שהיתה לילדים עם פתיחת שנת הלימודים

אילוסטרציה - אופנבולנס - צילום: איחוד הצלה
אילוסטרציה – אופנבולנס – צילום: איחוד הצלה

פתיחת שנת הלימודים באשקלון, שרק לפני שלושה ימים התאפיינה בהתרגשות ותקוות חדשות, הוכתמה באירוע אלימות מזעזע. תלמידת כיתה ט' הותקפה באכזריות על ידי חבורת נערות, ככל הנראה ממספר בתי ספר שונים, סמוך למרכז מסחרי בעיר.

הנערה, שזהותה לא פורסמה, הותקפה באכזריות על ידי הנערות, אשר הקיפו אותה, איימו עליה והיכו אותה ללא רחם. האירוע המזעזע התרחש במהירות, כאשר תוך דקות ספורות הותקפה הנערה באלימות קשה, ונותרה פצועה ומבוהלת.

תגובות מזועזעות בקהילה

האירוע הקשה עורר זעזוע עמוק בקרב הורים רבים בשכונה שהביעו את דאגתם מהמצב והעלו שאלות לגבי בטיחות ילדיהם גם מחוץ לשעות הלימודים. הם קראו לקהילה להתגייס למאבק באלימות ולהעניק תמיכה לנערה שהותקפה ולמשפחתה.

נזכיר שבעבר פעלה בעיר אשקלון תכנית עיר ללא אלימות, אולם לאחרונה כבר אין זכר לתכנית ואירועי האלימות הקשים בעיר מתרחשים בתדירות גבוהה, למרות טענות הירידה על ירידה באלימות מול האירועים שהתרחשו נגד אלו שמבעים ביקורת על התנהלות עיריית אשקלון והעומד בראשה תומר גלאם.

השלכות ארוכות טווח של האלימות

אירוע אלימות כזה, במיוחד בגיל כה צעיר, עלול להותיר צלקות עמוקות בגופה ובנפשה של הנערה שהותקפה. מעבר לפגיעה הפיזית המיידית, היא עלולה לסבול מטראומה נפשית שתלווה אותה שנים רבות קדימה.

השלכות אפשריות כוללות:

  • הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD): הנערה עלולה לפתח תסמינים כמו פלשבקים, סיוטים, חרדה מוגברת וקשיים בריכוז, שיפגעו בתפקודה اليومي וביכולתה ללמוד ולהתפתח.
  • דיכאון וחרדה: תחושות של עצב, חוסר אונים, פחד ובדידות עלולות להשתלט על חייה של הנערה, ולהוביל לקשיים חברתיים, לבעיות בלימודים ואף למחשבות אובדניות.
  • פגיעה בדימוי העצמי ובביטחון העצמי: האלימות הברוטאלית עלולה לערער את אמונתה של הנערה בעצמה וביכולותיה, ולהוביל לתחושות של חוסר ערך ופגיעות.
  • קשיים ביצירת קשרים חברתיים: החשש מפני אלימות נוספת והפגיעה בביטחון העצמי עלולים להקשות על הנערה ליצור קשרים חברתיים חדשים ולתחזק קשרים קיימים, ולהוביל לבדידות חברתית.

קריאות למניעת אלימות

האירוע המחריד הזה מדגיש ביתר שאת את הצורך הדחוף במאבק באלימות בקרב בני הנוער. יש להשקיע משאבים רבים יותר בחינוך לסובלנות, כבוד הדדי ופתרון קונפליקטים בדרכים לא אלימות.

בתי הספר, המשפחות והקהילה כולה צריכים לשלב ידיים כדי ליצור סביבה בטוחה ותומכת עבור כל הילדים והנוער, ולמנוע הישנות מקרים טראגיים כמו זה.

מבצע חופשות חלומיות החל מ-99 ₪ – אל תחכו. הדילים שנעלמים בשנייה – כיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן