בשורה משמעותית לתושבי אשקלון שלא בטוח ששמתם לב אליה

ראש העירייה תומר גלאם, צילום: סיון מטודי ואלדד עובדיה - דוברות עיריית אשקלון

זעם באשקלון: הודעת SMS על יוקר הצהרונים מטלטלת הורים רגע לפני שבת

למרות השמחה על כך שתושבי העיר שוב זוכים להיות אלו שאמורים לסייע בסגירת הגירעון המקומי ומימון הטבות לאותם אלו שמונו בשנים האחרונות לתפקידים שונים ומיותרים, מסתבר שלפחות חלק מהתושבים לא מרוצים מבשורה משמעותית לתושבי העיר שנמסר בהודעה, וליתר דיוק, מתוכן ההודעה.

שעות ספורות לפני כניסת השבת, קיבלו תושבים רבים ברחבי העיר אשקלון בשורה מפתיעה ומרגיזה – הודעת טקסט (SMS) רגילה ויבשה המבשרת על עלייה חדה במחירי הצהרונים לשנת הלימודים הקרובה. ההודעה, מטעם העירייה, האשימה את הממשלה בהחלטה לייקר את הצהרונים ברחבי הארץ, וציינה כי העירייה "נאלצת" לעדכן את התעריפים בהתאם.

"סוגרים את הגירעון על גב ההורים?"

העלייה, שמשמעותה תוספת של 150 שקלים בחודש עבור כל ילד בגני הילדים ובכיתות א'-ב', עוררה זעם רב בקרב ההורים. רבים מהם הביעו את מורת רוחם לא רק מהעלייה עצמה, אלא גם מהעיתוי ומהאופן שבו נמסרה ההודעה – SMS רגיל, רגע לפני כניסת השבת, שעה שרבים כלל לא שמו לב אליה.

אחת האמהות, שזעמה ניכר בקולה, אמרה: "לא מבינה את הדבר הזה, לפני הבחירות דיברו בלי סוף שהמצב הכלכלי של העירייה מצוין וכאן מדובר בשירות שהעירייה צריכה לספק לנו. למה מעלים את המחיר שוב ושוב ולמה עושים את זה בחטף רגע לפני כניסת השבת? לא ברור לי כמה הם חושבים שאפשר לחלוב את התושבים בעיר".

העירייה: "הצהרונים באשקלון עדיין בין הזולים בישראל"

בהודעתה, ניסתה העירייה להרגיע את הרוחות, וציינה כי "על אף התוספת, הצהרונים באשקלון עדיין נחשבים בין הזולים ביותר בישראל בשל סבסוד העירייה בכ-25 מיליון שקלים מידי שנה." כמו כן, הובטח כי במקרה של שני אחים בגני הילדים, תינתן הנחה לאח השני, ואף הנחה גדולה יותר של 100 שקלים פחות מהתעריף החדש (במקום 70 שקלים כיום).

בנוסף, צוין כי בכיתות ג'-ד' לא תחול עלייה מאחר והם לא בתוכנית צהרוני ניצנים. עבור משלמי אשראי, המחיר יתעדכן אוטומטית, בעוד שמשלמי מזומן והמחאות התבקשו לקבוע תור למחלקת גבייה של החברה העירונית אשקלון ולהסדיר תשלום.

הורים רבים כלל לא שמו לב להודעה

אולם, נראה כי דברי ההרגעה לא הועילו. הורים רבים טענו כי כלל לא שמו לב להודעה, שנשלחה כאמור רגע לפני כניסת השבת, וכי גילו עליה רק במקרה. אחרים הביעו חשש כי העירייה מנצלת את המצב כדי "לחלוב" את התושבים, ומעלים את המחירים שוב ושוב, תוך שהם מאשימים את הממשלה.

בהודעת העירייה, שכאמור, חלק מהתושבים כלל לא שמו לב בהתחלה שהיא נשלחה, נכתב על ידי העירייה שמאשימה את הממשלה: " הורים יקרים, ממשלת ישראל הודיעה לפני מספר ימים על החלטתה לייקר את הצהרונים בצורה המשפיעה על כלל הרשויות ברחבי הארץ.

בשל החלטה זו, ולמרות ניסיונות חוזרים ונשנים מצד ראש העיר והמרכז לשלטון מקומי למנוע זאת, אנו נאלצים לעדכן את תעריפי הצהרונים לשנת הלימודים בתוספת 150 שקלים בחודש בגני הילדים ובכיתות א׳-ב׳. בכיתות ג׳-ד׳ לא תחול עלייה מאחר והם לא בתוכנית צהרוני ניצנים.

ראש העירייה תומר גלאם, צילום: סיון מטודי ואלדד עובדיה - דוברות עיריית אשקלון
ראש העירייה תומר גלאם, צילום: סיון מטודי ואלדד עובדיה – דוברות עיריית אשקלון

במקרה של שני אחים בגני הילדים, העירייה תמשיך להעניק הנחה לאח שני ואף הנחה גדולה יותר של 100 שקלים פחות מהתעריף החדש (במקום 70 שקלים כיום).

חשוב לנו שתדעו כי על אף התוספת, הצהרונים באשקלון עדיין נחשבים בין הזולים ביותר בישראל בשל סבסוד העירייה בכ-25 מיליון שקלים מידי שנה.

שימו לב: למשלמי אשראי המחיר יתעדכן אוטומטית. למשלמי מזומן והמחאות יש לקבוע תור למחלקת גבייה של החברה העירונית אשקלון ולהסדיר תשלום".

 

ביטוח לאומי עם מענק חדש: 11 חודשים לתחילת המלחמה 

 

3 תגובות

  1. בושה. בושה שהורים שעובדים ונקרעים למשכורת בסיס שאפילו את ה 5 לא עוברת.
    משפחה עם שישה ילדים שצריכה צהרון.
    ושלושה חודשים שלא למדו כלום ועוד גבו מחירים מזעזעים על הקיטנה. בושה!!!! שכל עובד בעיריה מגיע ועושה את השעות שלו, את המשכורת הנפוחה שלו, את התנאים הסוציאלים שלו, והולך. ומי שצריך לשלם זה האנשים הקטנים הקשיי יום. פשוט גאווה לחיות כאן.
    בושה של מדינה. במקום שראש העיר יבוא ויגיד השנה לא משלמים צהרונים, לא משלמים קיטנות, זו עיר שנפגעה במלחמה הכי הרבה ולא קיבלה כלום!!!! עוד משתפים פעולה ומאשרים כל מה שנותן כרס לעיריה, וכל זה אחרי שהעלו לנו את מחירי הארנונה

  2. למה גלל מאשים תמיד את הממשלה ? כי הוא לא עובד עבור תושבי העיר, לפני המלחמה שמע וידע שצריך מיגוניות וממדים ולא דאג גם לנקות את המקלטים. ועכשיו מאשים שוב את הממשלה הימנית בזה שמחערי הצהרונים עלו ב 150 ש"ח לילד. קל אדון גלם להאשים אחרים, העיר שלך מוזנחת במרכז שדות בור מלאות בלכלוך, ישנו כביש שמחבר ביח שני כבישים ליד קניון חוצות שם בחורף תמיד ישנה שלולית , אגם כך שאי אפשר לעבור שם. כדי לשנס מותניים ולהתחיל לעבוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן