גופת אישה נמצאה באשקלון – כל הפרטים

גופת האישה באשקלון, צילום: דוברות זק"א

ריח צחנה בלתי נסבל הוביל את השכנים לדפיקה בדלת, אך איש לא ענה. החשש גבר, והמשטרה הוזעקה. כשפרצו את הדלת, גילו מראה מזעזע: גופת אישה כבת 65, שרועה על הרצפה במצב ריקבון מתקדם, מוקפת בכמויות גדולות של פסולת. הטרגדיה הזו, שהתרחשה באשקלון, היא תזכורת מצמררת למציאות הקשה של קשישים בודדים החיים בשולי החברה.

גופת האישה באשקלון, צילום: דוברות זק"א
גופת האישה באשקלון, צילום: דוברות זק"א

הדירה המוזנחת, בה נמצאה גופתה של האישה, הפכה לזירת פעילות קשה עבור מתנדבי זק"א אשקלון. צבי עזרא, מתנדב שהיה בזירה, תיאר את המראות הקשים: "הדירה הייתה כמו סצנה מסרט אימה, עם כמויות של זבל וחתולים ששרצו בכל מקום. ריח הריקבון היה בלתי נסבל. זה היה מחזה קורע לב". המתנדבים המסורים פעלו במשך שעות ארוכות, תוך שהם מתמודדים עם הקושי הרגשי והפיזי, כדי לטפל בכבוד המת ולהכינו לקבורה.

זק"א: "בחודש האחרון טיפלנו בעשרות מקרים דומים – זה חייב להיפסק"

חיים וינגרטן, סמנכ"ל מבצעים בזק"א, הביע את זעזועו מהמקרה והדגיש את התופעה המדאיגה: "בחודש האחרון בלבד, מתנדבי זק"א ברחבי הארץ טיפלו בעשרות מקרים מצמררים של גופות שנמצאו במצב ריקבון, לעתים קרובות לאחר ימים ואף שבועות של בדידות מוחלטת. זהו מצב בלתי נסבל, שמחייב את כולנו להתעורר ולפעול".

הטרגדיה באשקלון מצטרפת לשורה ארוכה של מקרים דומים, המדגישים את הבדידות הקטלנית של קשישים רבים בישראל. ארגוני סיוע לקשישים מזהירים מפני התופעה ומציינים כי רבים מהקשישים חיים בבדידות מזהרת, ללא כל קשר עם משפחה או חברים, וללא כל מענה לצרכים הבסיסיים שלהם.

נזכיר שאתמול הודיעו בעיריית אשקלון על פתיחת קברים לציבור באזור המרינה על מנת שתושבי האזור יוכלו להתרשם מהציורים במקום.

קריאה לציבור: "שימו לב לשכנים שלכם, אל תתנו להם להיעלם"

המקרה קורע הלב באשקלון הוא קריאת השכמה לכולנו. חיים וינגרטן מסכם את התחושה הקשה ומפציר בציבור: "יש לכם שכן בודד? אל תהססו, תבדקו לשלומו לפחות פעם ביום. שיחת טלפון קצרה, ביקור חטוף או אפילו סתם חיוך יכולים לעשות את כל ההבדל. ביחד, נוכל למנוע את הטרגדיה הבאה ולהציל חיים".

בעוד שלושה ימים זה קורה גם בישראל באופן רשמי – שבוע העבודה מתקצר ואתם מרוויחים יותר זמן פנוי – ככה זה יעבוד וזה מה שהשכירים ירוויחו מהמהלך החדש -כיף

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן