אשקלון באבל כבד: שלושה אסונות קורעי לב בתוך 48 שעות בלבד

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

אשקלון באבל כבד: שלושה אסונות טרגיים בתוך יומיים בלבד

בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
אשקלון באבל. בניין עיריית אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

עיר החוף הדרומית אשקלון מתמודדת עם רצף טרגדיות קורע לב שפקד אותה בתוך 48 שעות בלבד. שני לוחמים צעירים נהרגו בקרבות ברצועת עזה ופעוטה בת שנתיים טבעה למוות בבריכה פרטית. העיר כולה אבל וכואבת את האובדן הקשה.

נפילת גיבורים: שני לוחמים נהרגו בקרבות ברצועת עזה

ביום חמישי הובא למנוחות הלוחם אורי נחמיה אשכנזי, שנפל בקרבות ברום רצועת עזה. אשכנזי, לוחם אמיץ ונחוש, היה בתוך טנק כשמחבל הצליח להתקרב ולירות לעברו טיל נ"ט. חבריו ליחידה ספדו לו כאדם אהוב ומסור, שתמיד היה מוכן לסכן את עצמו למען ביטחון המדינה.

דודו של אורי, ברק אשכנזי ספד לו ואמר: " איך נפרדים מילד? אורי , לא כך זה אמור היה להיות, אך לא לנו חשבונות שמיים. הייתי אמור ללוות אותך לחופה ולא לקבורה.

אורי-נחמיה-אשכנזי הי"ד, צילום: דובר צה"ל
אורי-נחמיה-אשכנזי הי"ד, צילום: דובר צה"ל

אורי, ילד טוב ואהוב שלנו… אנו עומדים פה אך אין לנו מילים לתאר את הצער שבו נשארנו. אתה היית פה כמלאך בין אנשים. כשמך כן היית הבאת אור ואהבה לכל מקום. כל שבת וכל חג שהגעת הוספת את האור המיוחד שלך. יצאת להלחם במלחמה קשה שנכפתה עלינו מול אויב אכזר וחסר רחמים.

אתה אורי גיבור ישראל כך בחרת להיות. אנו רצינו שתהיה איתנו אבל לה׳ היו תוכניות אחרות . השבוע עלית לי במחשבות ובזמן התפילה עם תחושה רעה שניסיתי לבטל ולהתנער ממנה אך מסתבר שללא הצלחה. נאהב אותך ונתגעגע לנצח.

אורי, תבקש מה׳ לשמור על אמא,אבא, אחיך ,אחותך ,על המשפחה המורחבת ועל עם ישראל. ותבקש גאולה ברחמים רבים לעם ישראל כי כולנו כאובים. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".

אתמול בבוקר נפל בקרבות גם הלוחם ניתאי מטודי, שנהרג בקרב יחד עם חבריו ברצועת עזה. מטודי וחבריו שהו בבניין כשמספר מטעני נפץ התפוצצו וגרמו לקריסתו. הוא תואר כחבר נאמן ואהוב, שתמיד היה שם בשביל חבריו. מותו הותיר חלל עמוק בלבם של כל מכריו.

רס"ל ניתאי מטודי הי"ד, צילום: דובר צה"ל
רס"ל ניתאי מטודי הי"ד, צילום: דובר צה"ל

מותם של שני הלוחמים הצעירים הותיר את תושבי אשקלון המומים וכואבים. דגלי ישראל הורדו לחצי התורן ברחבי העיר, והקהילה כולה מתאבלת על אובדן בניה הגיבורים.

טרגדיה נוספת: פעוטה בת שנתיים טבעה למוות

אתמול בצהריים פעוטה בת שנתיים טבעה בבריכה פרטית בחצר בית בשכונת ברנע באשקלון. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בפעוטה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים ברזילי במצב אנוש. למרות מאמצי הרופאים, בשעות הבוקר הודיעו מהמרכז הרפואי כי הפעוטה נפטרה.

מותה של הפעוטה הוסיף עוד נדבך של עצב וכאב על העיר השכולה. משפחתה וחבריה קיבלו את הבשורה המרה בהלם ובתדהמה, והקהילה כולה מתקשה לעכל את הטרגדיה הקשה.

אשקלון מתאבלת על אובדן יקיריה

תושבי אשקלון מתמודדים עם תחושות קשות של אבל, זעם וחוסר אונים נוכח האסונות שפקדו את עירם. הקהילה המקומית מתגייסת כדי לתמוך במשפחות השכולות ולסייע להן להתמודד עם האובדן הנורא. בתי הכנסת מלאים במתפללים, וברחבי העיר מתקיימים אירועי זיכרון ללוחמים ולפעוטה.

האירועים הטרגיים הללו מזכירים לנו את המחיר הכבד מתחילת המלחמה ולאורך השנים עם ההטבות הרבות שניתנו למחבלים מדרום. כולנו תקווה לימים של שקט ושלווה, בהם לא נצטרך להתמודד עם כאב ואובדן שכאלה. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות השכולות ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים.

צפו בשידור חי מהקריה בתל אביב – הצהרת דובר צה"ל

מענק חודשי לכל תושב ישראלי עד 4990 ש"ח? אלו התנאים – כיף

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן