לוחם נוסף מאשקלון נפל בקרבות ברצועת עזה: כל הפרטים על התקרית הקשה

סמל אורי אשכנזי נחמיה (Ori Ashkenazi Nechemya) בן 19, מאשקלון, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה במסגרת גיבוי שהטנק בו שהה נתן לחטיבת הנח"ל.

אורי-נחמיה-אשכנזי הי"ד, צילום: דובר צה"ל
אורי-נחמיה-אשכנזי הי"ד, צילום: דובר צה"ל

אשכנזי-נחמיה הי"ד היה לוחד בגדוד שיריון ומחבלים שצצו בגזרה שיגרו טיל נ"ט לעבר הטנק בו שהה בדרום הרצועה במסגרת הקרבות במלחמת 'חרבות ברזל'. הצוות של לוחמי השיריון עסק בפעילות מבצעית כגיבוי לחטיבת הנח"ל שפועלת במרחב רפיח.

מוקדם יותר הבוקר התקבלו ממצאים ראשוניים מתוך בדיקת המכון לרפואה משפטית, אשר בחנה את גופותיהם של ששת החללים החטופים שחולצו במבצע ביום שני האחרון. נציגי צה"ל מסרו את הממצאים למשפחותיהם של יגב בוכשטב, חיים פרי, נדב פופוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג ויורם מצגר זכרונם לברכה.

על פי הדו״ח, על גופותיהם של ששת החטופים נמצאו סימנים המעידים על ירי. בנוסף, נבדקו ארבע גופות שנמצאו לצד גופות החטופים, תחת זהות משוערת של מחבלים, אשר לא נצפו בהן סימני ירי. מדובר בממצאים ראשוניים בלבד, ועל כן בשלב זה לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם של החטופים. תחקיר נסיבות מותם נמשך, ועם השלמתו הוא יוצג למשפחות ולאחר מכן לציבור.

בנוסף, בתום מבצע שארך 14 שעות במרחב טול-כרם שבמנשה, שלושה מחבלים חוסלו בתקיפה אווירית, ושתי מעבדות מטענים הושמדו; כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו במהלך השבוע למעלה מ-40 מבוקשים במרחב פיקוד המרכז

כוחות צה"ל, מג״ב ושב"כ השלימו היום לאחר 14 שעות מבצע לסיכול טרור במרחב טול-כרם שבחטיבת מנשה.

במהלך המבצע כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל שלושה מחבלים חמושים במרחב. במסגרת המבצע, לוחמי סיירת חרוב בהכוונת שב״כ השמידו שתי מעבדות מטענים ולוחמי יחידת דובדבן השמידו דירת מבוקשים ועצרו מבוקש.
בנוסף, הכוחות השמידו מטענים שהוטמנו בצירי התנועה במטרה לפגוע בכוחותינו.

במהלך השבוע הכוחות פעלו למעצר של למעלה מ-40 מבוקשים, החרימו כ-15 נשקים וכ-60,000 ש״ח כספי טרור. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 4,850 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז, מעל 1,960 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

מעצר הבית ללוחמים: הפרקליטות דורשת עוד זמן, חוננו נלחמים לשחרור מיידי – המשפטן

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן