באילו מקרים כדאי לקחת תוספי תזונה של ברזל?

קרדיט לתמונות PIXABAY

ברזל הוא מינרל מאוד חיוני, ולכן לא מעט אנשים צורכים אותו באמצעות תוספי תזונה. יש לציין כי מחסור בברזל עלול להביא איתו שלל בעיות. בהתחלה בעיות אלה יבואו לידי ביטוי בעיקר בחולשה ובתחושת עייפות בקרב בני אדם מבוגרים, אך לאורך זמן מחסור בברזל אף עלול להביא איתו שלל נזקים בלתי הפיכים. אז באילו מקרים חשוב להקפיד לקחת תוספי תזונה של ברזל, ואילו תוספים הכי כדאי לנו לקחת? על כך ועוד נסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

אנמיה בעקבות חוסר ברזל – תסמינים

כמובן שחשוב להקפיד לקחת תוספי תזונה של ברזל בעיקר כאשר מדובר במחסור ואף במקרים שונים של אנמיה. אבל רגע – איך מזהים מלכתחילה כי מדובר במצב כזה? ובכן, קיימים מספר סימנים נפוצים העשויים להעיד על מחסור בברזל:

  • עייפות וחולשה 
  • עור חיוור 
  • כאבי ראש 
  • סחרחורות 
  • רגליים וידיים קרות 
  • ציפורניים שבירות במיוחד 
  • תיאבון ירוד, בייחוד בקרב ילדים צעירים 
  • כאבים בחזה 
  • דופק מהיר או קוצר נשימה 

למה נוצר חוסר בברזל מלכתחילה?

בדרך כלל, מחסור בברזל נובע בעקבות תזונה דלה בברזל. לפיכך, מחסור בדרך כלל יופיע בקרב אנשים אשר צורכים כמות קטנה מדי של ברזל לאורך זמן, עד למצב בו הם עלולים אפילו לפתח אנמיה. יתר על כן, כדאי לדעת כי מחסור בברזל עלול להתרחש בעקבות איבוד דם, הרי הדם מכיל ברזל, שנמצא בתוך תאי הדם האדומים. גם במקרים בהם לאדם יש בעיות ספיגה סביר להניח כי המשמעות תהיה מחסור, היות והספיגה של הברזל מתרחשת בעיקר בחלק העליון של המעי. אדם שהוא חולה צליאק לצורך העניין, או עבר לאחרונה ניתוח המעי הדק בהחלט עלול למצוא את עצמו מתמודד עם מחסור בברזל.

אין אנמיה – אך עדיין יש מחסור בברזל. מה הסיבה?

ובכן, מחסור בברזל יכול להופיע גם כאשר אין אנמיה, ואפילו כאשר המצב של ההמוגלובין עדיין תקין. ניתן להגיד כי רוב המקרים של מחסור בברזל הם הדרגתיים, והם מתחילים מחוסר תזונתי בברזל, ועלולים להתפתח עד לכדי אנמיה, כמובן במידה והמחסור אינו מטופל בצורה נכונה. במסגרת התהליך בו אנמיה מתפתחת מחוסר ברזל, ניתן לראות ירידה די משמעותית ברמת ההמוגלובין בשלב מאוחר יחסית.

ברזל במזון

לצד תיסוף חיצוני בברזל, כמובן שניתן לשפר את המצב על ידי שיפור התזונה, ולשם כך נרצה לתעדף מזונות עשירים בברזל. ברזל מן החי באופן כללי נחשב לאיכותי יותר מבחינת הזמינות הביולוגית שלו בהשוואה לברזל מן הצומח. מזונות כמו בשר אדום, בשר הודו, דגים ומאכלי ים נחשבים עשירים בברזל, ואילו מזונות עתירי חלבון אחרים מן החי כמו ביצים או עופות מכילים כמות נמוכה יחסית של ברזל.

אילו עוד תוספים מומלץ לקחת מלבד תוספי תזונה של ברזל?

ובכן, זה תלוי במחסור וברמת הבריאות הכללית של האדם. לא מעט אנשים שמתמודדים עם אנמיה ועם מחסור בברזל עלולים למצוא את עצמם גם מתמודדים עם מחסור בויטמין B. לשם כך, מומלץ מאוד להשתמש בתוסף ויטהסורב B, שלא רק מכיל את כל הויטמינים החיוניים מהקבוצה הזו, אלא גם משפר את יכולת הספיגה בגוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן