מחבלים הועברו לכלא שקמה באשקלון ופרטים על המחבל שהתלונן על אלימות

כלא שקמה אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

כלא שקמה באשקלון שבעבר תפקד כמתקן ביטחוני ובשנים האחרונות הפך למתקן מעצרים חזר לשמש כבית כלא עבור מחבלים, הפעם מחבלי הנוחב'ה שמקבלים תנאים טובים מהמדינה.

כלא שקמה אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
כלא שקמה אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

בשיחה עם אחד העובדים במקום היום, נאמר לנו לפתע שמדובר במתקן ביטחוני, למרות שבשיחה שקיימנו לאחרונה עם גורמים בהנהלת שב"ס הדבר לא נאמר אך כן אישרו לנו שמחבלי נוחב'ה הועברו לכלא כבר לפני מספר חודשים.

נזכיר שגם למרכז הרפואי ברזילי באשקלון הועברו מספר מחבלים בחודשים האחרונים למטרת קבלת טיפול רפואי על חשבון המדינה, אך תוך זמן קצר הם הופנו למקומות אחרים ברחבי הארץ. אותו דבר התרחש עם עוד מספר מרכזים רפואיים באזור.

מחבל במרכז הרפואי ברזילי. צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד
מחבל במרכז הרפואי ברזילי. אילוסטרציה, צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד

מעצר לוחמים על סמך עדות של מחבל נוחב'ה שנעצר בפעילות צה"ל בג'בליה

מוקדם יותר היום המדינה סערה כשהפרקליטה הצבאית הראשית הורתה לטענת דובר צה"ל לפתוח בחקירה ולעצור עשרה לוחמים שמוסרים את נפשם עבור עם ישראל בעקבות טענות של מחבל שנעצר לפני כחודש במסגרת פעילות של צה"ל נגד מפקדים בארגון הטרור חמאס בג'בליה.

בארגון חוננו שמייצג חלק מהלוחמים מסרו: " נחשף: המחבל שנטען שהותקף בידי הלוחמים – מחבל בכיר ברצועה – מ"פ בעיירה ג'באליה

זהות מחבל הנוחבא שהתלונן כנגד לוחמי צה"ל נחשפת – מדובר במחבל בכיר מ"פ בעיירה ג'אבליה ברצועת עזה. מדובר באירוע אשר התרחש לפני כחודש, המ"פ בג'באליה, הועבר באותו יום מכלא עופר לשדה תימן, ככל הנראה בעקבות אירוע מרד שהוא היה חלק ממנו בכלא עופר. הלוחמים מצוות 100, כחלק מהנוהל עושו עליו חיפוש. במהלך החיפוש מחבל הנוחבא התנגד והחל לתקוף ולנשוך את הלוחמים. אחד מהלוחמים אף נפגע מהתקיפה.

היום, כחודש לאחר האירוע נעצרו 9 מהלוחמים בשדה תימן בחשד לתקיפת המחבל.

עו"ד עדי קידר ועו"ד נתי רום מארגון חוננו מייצגים מספר מהלוחמים, עורכי הדין הגיעו היום בשעות אחה"צ לבסיס מצ"ח בבית ליד בלייצג את העצורים, לאחר שזומנו בידי החיילים והמשפחות. לדברי עורכי הדין מצ"ח והפרקליטות הצבאית מנעו במשך למעלה משעתיים מהלוחמים ייצגו משפטי והפגישה עם עורכי הדין נמנעה. לאחר מעל שעתיים פגשו עורכי הדין 3 מהעצורים.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר "בושה, בושה, בושה. אני בדרכי לחיילים שנעצרו, כקצין מילואים עד לאחרונה במשך מעל 25 שנה, אני מתבייש היום, ובכלל בתקופה האחרונה. מידי יום אני מייעץ לטובי חיילנו, שעזבו את משפחתם ויצאו לשרת את המדינה בשעת מלחמה, ומוצאים עצמם בחדרי החקירות, מישהו בפרקליטות הצבאית איבד את זה. אנחנו נדרוש את שחרורום כבר היום".

עו"ד נתי רום מחוננו הוסיף: "אני בדרכי לסייע ללוחם מילואים, בן למשפחה שכולה, שביצע מאות ימי מילואים במסירות רבה, בתנאים קשים בשדה תימן. שוחחתי עם אישתו כעת, היא מספרת בבכי האירוע, זה מעביר צמרמורת. הדבר הזה אסור שיעשה, ודאי לא בצורה בה נעשה, אנו מקווים כי כל הלוחמים ישוחררו לאלתר".

מדובר צה"ל נמסר: " בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית".

הרשות להגנת הצרכן חושפת ומזהירה – המחיר האמיתי: התרגיל שגורם לנו לשלם יותר בסופרמרקטים – כיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן