חשבונות המים המנופחים באשקלון: מי משתמש במים הציבוריים?

האם תושבי אשקלון מחויבים בתשלומי מים מנופחים בגלל מחדל?

זמן רב שתושבים רבים באשקלון מתלוננים על חיובי מים מופרזים וחשבונות מים מנופחים, לעיתים באלפי שקלים, שהם נאלצים לשלם. חיובים כאלה נמצאו בעיקר בגין צריכת מים משותפת בבניינים וצריכת מים בבתים פרטיים. תושבים שהתלוננו דיווחו על חיובי מים שעלו בצורה משמעותית ללא פרופורציה לצריכה בפועל.

על אף התלונות הרבות והחוזרות מצד התושבים, לא ניתן לתושבים לטענתם כל הסבר מספק מצד העירייה, והנושא נותר לא פתור כשהתושבים ממשיכים להעלות השערות לגבי הסיבות לחיובים אותם הם מגדירים כ"לא הגיונים".

סעיף המחייב להתקין שעוני מים ולתעד את הצריכה

בעקבות פניות ופעילות בשטח של תושבים שסירבו להמשיך לשלם את החשבונות המנופחים, פנה השבוע חבר מועצת העיר, עו"ד איתי סהר להנהלת העירייה לאחר שוידע כי בהסכם ההתקשרות בין קבלני ניקיון הרחובות לעירייה קיים סעיף ספציפי המחייב את הקבלן ברכישת שעוני מים כדי לתעד את הצריכה שלו לטובת ניקיון הרחובות ועל העירייה לחייב את הקבלן בגין הצריכה הזו.

אלא שנראה כי מכונות ניקוי הרחובות מחוברות לצריכה הציבורית ללא שום מעקב, העירייה לטענתו לא מקפידה על אכיפת הסעיף ועל התקנת שעוני המים כנדרש ולכן גם ככל הנראה לא מחייבת את הקבלן עבור הצריכה. במצב כזה, מי שמשלם את החשבון הם תושבי אשקלון שצריכת המים מיוחסת להם ומכאן חשבונות המים המנופחים.

עו"ד איתי סהר שמסייע לתושבים בעיר עוד מסר: "תושבים מתלוננים על חיובי מים בלתי סבירים ולא מאתמול. מדובר בסיפור של שנים שחוזר על עצמו ברחבי העיר. איש לא סיפק לתושבים תשובות עד שהחליטו לערוך פעילות מעקב בעצמם. מהפעילות הזו עולה שמכונות ניקוי הרחובות צורכות מים מהצנרת הציבורית ללא התקנת שעוני מים כפי שנדרש מהם בהסכם מול העירייה. העירייה לא טורחת לאכוף את הסעיף הזה ולכן אין שום מעקב וממילא אין שום חיוב. במצב כזה, העלויות מגולגלות ישירות על התושבים. מדובר על סכומים משמעותיים ועל חשבונות שנופחו לעיתים באלפי שקלים למשפחה או לבניין."

בתמונות שצולמו לאחרונה על ידי תושבים, נראות מכונות ניקוי רחובות מחוברות להידרנטים ציבוריים ללא שעוני מים, התמונות מעידות שהעירייה אינה מקפידה לאכוף את הוראות ההסכם המחייבות התקנת שעוני מים לניטור הצריכה וחיוב בהתאם.

איתי סהר הוסיף: "תושבי אשקלון לא צריכים לשאת גם בתשלומי המים של ניקיון הרחובות. אם הדבר נכון, זה מצב חמור ביותר שנמשך שנים והעירייה פשוט עוצמת עיניים. העירייה חייבת לוודא עמידה בהסכם שהיא עצמה ניסחה: התקנת שעוני מים בכל המקומות בהם מתבצעת צריכת מים, וחיוב מי שמשתמש בהם. זו אחריותנו כרשות לוודא חיובים שקופים והוגנים ואי אפשר להירדם בשמירה ולתת לתושבים לשלם על הכל."

לאור הדברים, מתכוון סהר להגיש שאילתה במסגרתה תתבקש הנהלת העיר לפרט את הסכומים בהם חויבו קבלני ניקיון הרחובות בגין צריכת מים ציבורית מכוח אותו סעיף בהסכם בשנים 2020, 2021, 2022, 2023, ו-2024. מבדיקה שנערכה בערים שכנות מדובר בסכומים משמעותיים שלא ניתן להתעלם מהם.

צילום: עבור אשקלנייעס

מענק לכל ילד שמגיע לגיל 18 – החוק חדש יוצא לדרך – כל הפרטים – כיף אתר החיים הטובים של ישראל

2 תגובות

  1. ממש מוגזם אנחנו משפחה של 3 נפשות לקבל 600 מים ואין נזילה בבקשה לטיפולכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן