הדרדרות במצבו של חיליק חייבי בן 65 הכלוא בירדן: "אבא חובר למכונת הנשמה, הוא נלחם על חייו"

ישראלי בסכנת חיים מעבר לגבול; הדרדרות במצבו של חיליק חייבי בן 65 הכלוא בירדן: "אבא חובר למכונת הנשמה, הוא נלחם על חייו"

חיליק חייבי נעצר לאחר שנפל קורבן לעוקץ בינלאומי בירדן, ומאז מצבו הבריאות מדרדר והפך לקריטי. חייבי בעל ריאה אחת בלבד, המתפקדת חלקית, הובהל אתמול לטיפול נמרץ עם דלקת ריאות חמורה ונשקפת סכנה לחייו. הערב נודע למשפחה כי האב אומת כחולה קורונה. המשפחה מבקשת להעבירו מיידית לטיפול מציל חיים בישראל

"בדקות האחרונות עדכנו אותנו שחלה הדרדרות דרמטית במצבו של אבא, והוא חובר למכונת הנשמה", אומר ליאור חייבי, בנו של התעשיין יחיאל חייבי בן ה-65 שנמצא בסכנת חיים. "חייבים להעביר עכשיו את אבא לישראל, כדי שרופאים ישראלים ינסו להציל את חייו, או שלפחות נוכל להפרד מאבא. אני מתחנן לראש הממשלה, עזור לנו להביא את אבא הביתה בחיים".

חייבי, שסובל מנכות בעקבות תאונת דרכים, הובהל אתמול במצב קשה עם דלקת ריאות מהכלא לטיפול נמרץ בבית חולים בירדן. אלא, שכאן לא תמו הבשורות הקשות: בערב נודע למשפחה, כי הוא נמצא חיובי לקורונה ומצבו שהיה קשה עוד קודם לכן, הפך למסכן חיים.

"לאבא יש רק ריאה אחת שמתפקדת חלקית, ולכן הוא לא מחוסן לקורונה במדינה מוכת הקורונה הזו. הוא נכלא בתנאים קשים, וכולנו חוששים לחייו. חייבים להחזיר אותו לארץ מיידית. זה פיקוח נפש", אומר ליאור.

חייבי, תעשיין ישראלי בעל אזרחות אמריקנית, נעצר לפני שלושה שבועות בירדן, לאחר שאיש עסקים ירדני עקץ אותו בהונאה חוצת גבולות, שנסתיימה בתפירת תיק. האיש הוא יליד אשקלון ובנו של השופט אהרון חייבי, לימים ראש העיר אשקלון. התעשיין הוותיק, שלפני כעשור הקים מפעל לייצור יריעות פלסטיק במוסקבה, החליט בשנת 2016 להעתיק את המפעל לירדן.

לטובת התהליך הסתייע באנשי עסקים מקומיים, שלימים התברר שהונו אותו והוציאו ממנו כספים רבים במרמה. למרות שהפרטים המלאים עדיין אינם ברורים, נראה שמי שהתחזו להיות שותפיו הירדנים, הונו את המדינה, כשלקחו כספי ציבור והעלימו אותם, כשהם מאשימים את הישראלי.

הישראלי המבוגר נעצר עם הגעתו לעמאן ביום שני 09-08-2021, והוחזק בבית מעצר במדינה. למרות מצבו הבריאותי והחשש לחייו, נאסר עליו לשוחח עם משפחתו. עניין המגביר את הדאגה לשלומו ומעורר בהם חשדות לגבי היחס לכלוא הישראלי.

משפחת חייבי וחבריו, שמנסים להשיבו לארץ לטיפול מציל חיים, מאשימים את משרד החוץ באוזלת יד. חברו של חיליק כבר 60 שנה, קובי אגמון, אומר: "משרד החוץ גורר רגליים, ובגללם חיליק ימות. עברו שבועיים עד שהגיעו לבקר אותו מהשגרירות, למרות שברור שזה אדם נכה שהמצב הקשה בכלא הירדני מסכן את חייו.

אנחנו אומרים וכותבים להם כבר שלושה שבועות, שחיליק עלול להדבק בקורונה וזה יהיה הסוף, והערב קרה הדבר ממנו חששנו. אנשי המשרד מורחים אותנו בתשובות דיפלומטיות במקום ללחוץ להביא אותו לבית חולים נורמלי בישראל. אפילו הם מודים שהטיפול הרפואי בירדן איננו מספק למצבו הקשה. אנחנו לא נשתוק, ולא נוותר להם על הכשל החמור הזה".

אתמול, הבן ליאור חייבי העביר מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה דחופה שיסייע להציל את חיי אביו.

במכתב כתב הבן: "אדוני ראש הממשלה, הצל את אבא שלי וסייע להעביר אותו דחוף מהכלא הירדני לטיפול רפואי בישראל. גם עקצו את אבא במיליונים, גם תפרו לו תיק ועכשיו גם החיים שלו בסכנה. המשפחה מתחננת שתפעל עוד היום מול הירדנים להעביר את אבא לטיפול רפואי מציל חיים בישראל.

זה פיקוח נפש. אנחנו נמשיך את התהליך המשפטי, אבל אין צורך בלסכן ככה את החיים שלו", אומר הבן ליאור. "עזרתך יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות. אבא כלוא במרחק של קילומטרים מבית חולים ישראלי, בו הוא יוכל לקבל טיפול רפואי שיציל אותו, ולא נחשוש לחייו בריאותית וביטחונית".

יחיאל חייבי, חבריו מוסרים שמצבו קריטי – צילום: באדיבות המשפחה

עיריית אשקלון מודיעה: העיר אדומה; מספר חולי הקורונה בעיר עומד על 1,669 | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן