הלכה יומית לע״נ חיים לוגסי ז״ל בן רחל, לע״נ סול בת חנינה ולע״נ פנחסמיכלאשוילי ז״ל .

כל השונה הלכות בכל יום לע״נ חיים ז״ל בן רחל , לע״נ סול בת חנינה ולע״נ פנחס מיכלאשוילי ז״ל . לרפואה שלמה, סוליקה בת חנה, עליזה בת עיישה, יהודה בן אוליביה עידית, בתושח"י.

מהלכות לשון הרע

אפילו במקום שהכף חובה מכריע יותר, אין למהר לילך לבזותו אצל אחרים אם לא שישלים את כל הפרטים שיבוארו בהמשך.

מהלכות שבת

מלאכת זורה

כל השונה הלכות בכל יום לע״נ חיים ז״ל בן רחל , לע״נ סול בת חנינה ולע״נ פנחס מיכלאשוילי ז״ל . לרפואה שלמה, סוליקה בת חנה, עליזה בת עיישה, יהודה בן אוליביה עידית, בתושח"י.

מהלכות לשון הרע

אפילו במקום שהכף חובה מכריע יותר, אין למהר לילך לבזותו אצל אחרים אם לא שישלים את כל הפרטים שיבוארו בהמשך.

מהלכות שבת

מלאכת זורה

הגדרת המלאכה:

איר שדשים את התבואה ומעורב המוץ (הקליפות והפסולת) יחד עם גרעיני התבואה, כדי להפרידם לוקחים את התבואה בכלי הנקרא רחת וזורים (מניפים) את התבואה לרוח והמוץ הקל עף ברוח והגרעינים היותר כבדים נופלים לארץ.

דיני תיקון חצות

נב. גם תלמיד חכם שהגיע להוראה, אומר תיקון חצות, ובפרט בימי בין המצרים, רק שלא יאריך על ידי אמירת קינות וכו', אלא מה שצריך ביותר, שהוא הנוסח המתוקן מרבינו האר"י ז"ל בלבד, בלא שום תוספת, ולאחר מכן יחזור ללמוד תורה. וכן ראוי לנהוג. ואמנם כל תלמיד חכם יש לו להרבות בלימוד הש"ס והפוסקים, ולא ירבה בקריאת תהלים. ולכן אם נהגו לערוך יום "תענית דיבור" בקריאת התהלים, אין לאברכים ובני ישיבות לבטל מסדר לימודם הרגיל בגמ' ופוסקים כדי לקרוא תהלים, שאין לך דבר גדול יותר מלימוד הש"ס והפוסקים כל אחד כפי כוחו ועומק עיונו. [שם עמוד קעד. ושם בהערה עמוד קעה, שיש ביטול תורה באיכות, ועוד שם עמוד קעח, אם יש מקור לתענית דיבור, ועוד שם בחומר איסור שיחה בטלה באמצע הלימוד. וכן בגדר החיוב ללמוד תורה בכל עת פנוי].

איר שדשים את התבואה ומעורב המוץ (הקליפות והפסולת) יחד עם גרעיני התבואה, כדי להפרידם לוקחים את התבואה בכלי הנקרא רחת וזורים (מניפים) את התבואה לרוח והמוץ הקל עף ברוח והגרעינים היותר כבדים נופלים לארץ.

דיני תיקון חצות

נב. גם תלמיד חכם שהגיע להוראה, אומר תיקון חצות, ובפרט בימי בין המצרים, רק שלא יאריך על ידי אמירת קינות וכו', אלא מה שצריך ביותר, שהוא הנוסח המתוקן מרבינו האר"י ז"ל בלבד, בלא שום תוספת, ולאחר מכן יחזור ללמוד תורה. וכן ראוי לנהוג. ואמנם כל תלמיד חכם יש לו להרבות בלימוד הש"ס והפוסקים, ולא ירבה בקריאת תהלים. ולכן אם נהגו לערוך יום "תענית דיבור" בקריאת התהלים, אין לאברכים ובני ישיבות לבטל מסדר לימודם הרגיל בגמ' ופוסקים כדי לקרוא תהלים, שאין לך דבר גדול יותר מלימוד הש"ס והפוסקים כל אחד כפי כוחו ועומק עיונו. [שם עמוד קעד. ושם בהערה עמוד קעה, שיש ביטול תורה באיכות, ועוד שם עמוד קעח, אם יש מקור לתענית דיבור, ועוד שם בחומר איסור שיחה בטלה באמצע הלימוד. וכן בגדר החיוב ללמוד תורה בכל עת פנוי].

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן