5 טיפים למטפלים ברפואה משלימה להצלחה

קרדיט תמונה: FREEPIK

עד לפני שלושים, ארבעים שנה בערך, לא היה ספק בכלל שישנו ענף רפואה אחד אליו כולם פונים במקרה של מחלה, חבלה או פציעה. רפואה מערבית, מה שמכונה היום, רפואה קונבנציונאלית.

במשך השנים, כפי שאנחנו יודעים, נוצרה מקבילה לענף זה, מה שמוכר בעגה המקצועית בתור רפואה משלימה, ורבים קוראים לה רפואה לא קונבנציונאלית על מנת להבדיל בינה לבין רפואה מערבית שגרתית.

הרעיון שעומד בבסיס רפואה משלימה הוא, שלא כל בעיה שאנחנו חווים בגוף יכולה וצריכה להיות מטופלת על ידי טיפול פולשני ועל ידי תרופות, אלא אפשר להשתמש בשורות של טיפולים מסוגים שונים, אשר מחברים בין הגוף לנפש. הטענה של מטפלים ומטפלות ברפואה משלימה היא, אם אנחנו חשים כאב מסוים בגוף, ייתכן וזה נובע מלחץ נפשי, מתחים, חרדות, אנרגיות שליליות ועוד. מעבר לכך, מטפלים ברפואה משלימה מאמינים שלכל מטופל ומטופלת מגיע טיפול אישי ולא כל טיפול דומה למשנהו.

כידוע, ישנם הרבה מאוד תחומי טיפול המשתייכים לענף של רפואה משלימה ואנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד מטפלים ומטפלות אשר עוסקים בהם. בין היתר, מדובר על תחומים כמו דיקור, רפואה סינית, שיאצו, רפלקסולוגיה, הומיאופתיה, עיסוי, נטרופותיה ועוד.

בחלק הבא של המאמר, נציג בפניכם חמישה טיפים אשר יכולים לעזור לכל מטפל ומטפלת הבוחרים לעסוק בתחום של רפואה משלימה. זאת על מנת שהם יוכלו להצליח, לצבור לקוחות, לייצר לעצמם שם ומוניטין.

טיפים שיכולים לעזור לכם

טיפ ראשון – תייצרו לעצמכם מקום נעים לטיפולים

זה לא משנה מה רמתכם בתור מטפלים וכמה מקצועניים אתם, אם הקליניקה שלכם לא נעימה, אז אף מטופל לא ירצה להגיע אליכם. חשוב שתייצרו לו סביבת טיפול נעימה, בשביל שהוא יוכל לחוות את הטיפול בצורה מהנה וירצה לחזור אליכם.

זה יכול להיות בבית שלכם וזה יכול להיות בקליניקה שכורה, אתם יכולים גם להציע אפשרות להגיע למטופלים הביתה אם קיימת אופציה כזו מבחינתכם.

טיפ שני – תהיו שקופים עם המטופלים שלכם

תמיד תדעו לספק למטופלים שלכם את כל המידע הרלוונטי. תדעו להסביר כל פרט ופרט ותדעו להציג את אופי הטיפול, השיטה בה אתם נוהגים, יתרונות/חסרונות, סיכונים וכדומה. אל תסתירו דבר.

גם אם הגעתם למסקנה שלא תוכלו לספק למטופל את הטיפול הטוב ביותר, אל תוותרו על שקיפות. עדיף להיות שקוף ואמין מאשר לגרום עוגמת נפש למטופלים.

טיפ שלישי – הטיפול נמשך גם אחרי שהוא נגמר

הכוונה היא, תשמרו על קשר עם המטפלים גם אחרי שהטיפול נגמר. כלומר, אם המטופל הגיע אליכם לטיפול, סיים והלך הביתה, אל תהססו ליצור איתו קשר בהמשך היום או ימים לאחר מכן בשביל שתוכלו לדעת מה מצבו, איך הטיפול השפיע עליו, אם צריך לעשות שינוי או כל דבר אחר.

זה חשוב גם בשביל הצלחת הטיפול בהמשך, וגם בשביל שהוא ידע שאתם שם בשבילו, לא משנה מה, אתם זמינים עבורו.

טיפ רביעי – תשווקו את עצמכם בחוכמה

הרבה מאוד מטפלים ומטפלות נוהגים לשווק את עצמם באגרסיביות מתוך מחשבה ש"אין פרסום רע". זה לא נכון. מי שמפרסם את עצמו במקומות רבים, יוצר תחושה של עומס.

לכן, חשוב מאוד לפרסם את עצמכם בצורה נכונה, בצורה חכמה, בין אם זה בגוגל, רשתות חברתיות, פורומים. תנסו להשתלב בפרויקטים של אחרים, לפרסם מאמרים מקצועיים, לנאום בכנסים ועוד.

טיפ חמישי – אל תוותרו על ביטוח אחריות מקצועית למטפלים

כל  מטפל ומטפלת ברפואה משלימה, חייבים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בשביל שאם חס וחלילה יקרה משהו במהלך הטיפול והמטופל יחליט לתבוע אותם, אז הם יוכלו ליהנות מכיסויים של חברת הביטוח ולא יצטרכו להתמודד עם ההשלכות והעלויות לבד.

מעבר לעובדה שחשוב מבחינה מקצועית הרי שפוליסת ביטוח כזו תאפשר להם להמשיך ולעסוק בתחום, ללא דאגות, ומבלי שיצטרכו להיות בחשש, שמא הכל ייפול על הכיס שלהם.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן