בוטניזאור: קיץ של דינוזאורים וטבע בגן הבוטני גבעת רם בירושלים

איך הדינוזאורים חיו ומתי? איך כדור הארץ נראה בתקופת הדינוזאורים? איך הם הסתדרו בינם לבין עצמם? אילו בעלי-חיים היו לפניהם ואילו בעלי-חיים שאנחנו מכירים היום התפתחו מהם? מדוע נכחדו הדינוזאורים ואיך אנחנו בני האדם יכולים לחקור ולגלות את הסודות הכמוסים ביותר של הדינוזאורים.

על כל השאלות האלה ועוד ניתן יהיה לקבל תשובות בתערוכה הבינלאומית על הדינוזאורים שהגיעה לירושלים ותוצג בגן הבוטני בקיץ הקרוב.

החל מה24 ביולי ועד סוף אוגוסט מזמינים הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים בשיתוף עיריית ירושלים והחברה העירונית "אריאל" את הקהל הרחב, משפחות, ילדים ומבוגרים, לחזור בזמן ולפגוש מקרוב את הדינוזאורים ואת סביבתם הטבעית הבוטניזאור – ממלכת הדינוזאורים והטבע בגן הבוטני היא תערוכה בינלאומית, שהציגה בלוס אנג'לס, בריסל וקוריאה, הגיעה לישראל ונחתה לאחרונה בירושלים.

הילדים והמבוגרים, יוכלו ליהנות ממפגש ייחודי עם כ 45 דינוזאורים אינטראקטיביים בגודל אמיתי שלצידם מידע המבוסס על ממצאים שנמצאו ברחבי העולם. הדינוזאורים, חלקם קטנים וחלקם עצומים בגובה 7 מטר ואורך של 15 מטר מתעוררים לחיים בטכנולוגיה מרשימה, פרוסים על פני מסלול של כקילומטר בגן הבוטני.

במהלך המסלול יוכלו ליהנות הילדים והמשפחה מכתב חידה שמחבר בין העולם המופלא של הדינוזאורים לבין העולם בו אנו נמצאים היום. הילדים יכירו את הצמחים בתקופת הדינוזאורים, מה אכלו וילמדו כיצד יוכלו לקחת היום חלק בשמירה על הטבע ולהגן על צמחים בסכנת הכחדה.

בנוסף ניתן יהיה ליהנות ממגוון פעילויות בגן, מפינת יצירה וסדנה, לבלות במתחם מים, בחממה הטרופית ומתערוכת האמנות הבינלאומית של מציאות רבודה.

צילום: און ארביב

הבוטניזאור לוקחת את האורחים למסע גילוי דרך שלוש תקופות שונות בציר הזמן: טריאס, יורה וקרטיקון, ומציגה איך הדינוזאורים התפתחו וכיצד השתלבו בסביבה ובין בני מינם.

בגן יהיה מתחם צילום בו יוכלו הילדים לרכב על דינוזאורים ולהצטלם עימם כמו גם להצטלם בתוך ביצי דינוזאורים גדולות ולדמות עצמם כגורי דינוזאורים. מתחם נוסף בגן יהיה מתחם חפירה בו הילדים יוכלו לחפור בחול ולגלות עצמות דינוזאורים.

האורחים גם מוזמנים להיכנס למתחם חדשני של מציאות מדומה עם משקפי VR ולחוות טיול מתקופת היורה, כאשר ההרגשה היא שנמצאים פיזית בתקופת חייהם ולצידם של הדינוזאורים, במרחק נגיעה ממש.

במקום יוצבו דוכני אוכל ושתיה.

ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון אמר כי: "ירושלים, בירת התרבות, מזמינה אתכם ליהנות ממגוון רחב של אירועים מושקעים לכל בני המשפחה, דוגמת זה שיתקיים בגן הבוטני הגדול בישראל, פנינת הטבע העשירה והמיוחדת בעירנו האהובה.

עיריית ירושלים תספק לתושבים ולמבקרים בירושלים קיץ גדוש באירועים משובחים. אני קורא לכולם, להגיע לכאן, לחוות את העיר היפה בתבל, ירושלים וליהנות מכל השפע והאטרקציות שרק היא יודעת להציע״.

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית.

הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון.

בגן גדלים יותר מ- 7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן