המדריך לקריאת תחזית גלים

קרדיט תמונה FREEPIK

תחילה, ניתן לומר כי רוב אתרי החיזוי הגלישה הינם שואבים את המידע באותו מקור אך הינם מנתחים אותו לפי צורה טיפה שונה, באמצעותם של אלגוריתמים מורכבים ושונים, מתמטיקה וניסיון מעבר. למעשה, את התחזית הגלישה אנו מקבלים באופן חינמי לגמרי. טווח חיזוי הגלישה לעיתים מגיע לשבוע העומד לבוא וישנם חבילות עם טווח חיזוי אשר הינו גבוה יותר של כשבועיים ואף יותר. בנוסף, ניתן לציין כי אתרי החיזוי הפופולרים ביותר הינם MSW , ו- Surfline אשר מעניקים עבורנו תחזית גלים אך גם מצלמות חוף ברחבי הארץ. לדוגמה, מצלמות חוף בתל אביב, מצלמות חוף בהרצליה, מצלמות חוף בראשון לציון ועוד. ניתן לציין כי לעיתים בחופי הגולשים הפופולרים נוכח שידור חי של מצלמות חוף.

איך קוראים את תחזית גלים?

על מנת לעשות את הפרטים פשוטים יותר וכן נוכל לנסוע לגלוש בזמן הנכון, צריך להתמקד ב – 4 משתנים אשר הינם מרכזיים במידע שאנו מקבלים אודות מצלמות גלים המעבירות לאתרי חיזויו הגלישה.

גובהם של גלים – ניתן לומר כי הרבה מאוד גולשים הינם מתבלבלים בחיזוי גלישה בין גובהו של הגל לבינו של מחזור הגל ה"סוואל" וכן יש לבצע הפרדה בין פרמטרים אלה. למעשה, גובהם של הגלים מראה לנו את הגובה הממוצע של הגלים אשר יגיע ממש קרוב אלינו בחוף הים. לעיתים נראה את מדידת גובה הגלים באתרי חיזוי הגלים ב – FIT, אך תמיד תבצעו חיפוש בהגדרות עבור מי שיותר נוח לו, ישנה אופציה להעביר את החיזוי במידות של מטרים.

מחזורו של הגל – ניתן לומר כי מחזור הגל בתחזית גלים הינו הזמן בין גל אחד לגל שני, אך באתרים שונים נראה את מחזור הגל בשניות שהינם בעצם כמותם של השניות בין אותם גלים. למעשה, ככל שמחזורו של הגל הינו גבוה יותר רוב גלים הינם יהיו איכותיים יותר ונוחים עבור גלישה. ניתן לומר כי בישראל בימים בהם ישנם גלים טובים לעיתים מחזורו של הגל הינו נע בין 9 – 6 שניות אך ישנם ימים באופן נדיר של מעל ל – 9 שניות.

עוצמת הרוח וכיוונה – ניתן לציין כי חוזק הרוח הינו מרכיב משמעותי מאוד. למעשה, גולשים יעדיפו לגלוש כאשר עוצמת הרוח היא חלשה. ניתן להוסיף, כי עוצמת הרוח הינה משפיעה בחופים שונים בצורה שונה, וכן בחלק מהחופים ישנה הגנה מפני הרוח וחלקם הינם פתוחים לגמרי ואף סופגים את רוב עוצמת הרוח.

גאות ושפל – ראשית ניתן לציין כי גאות הינה כאשר גובה פני הים עולה למעלה, ושפל הינו כאשר גובה פני היום יורד למטה. למעשה, ניתן לומר כי גאות ושפל הינה תופעה אשר מתרחשת פעמיים ביום, וכן הזמן בית גאות לגאות הינו באזור ה- 12 שעות.

שורה תחתונה, ללא ספק תחזית גלים באמצעותם גם של מצלמות גלים, הינה יכולה לעזור לנו באופן משמעותי עבור צפי למתי יתחרשו גלים וכן מתי מומלץ לנו בכלל לבצע הגעה לים ולגלוש מבלי לבזבז את הזמן. יש להתייחס ל – 4 המרכיבים אשר הוזכרו במהלך המאמר על מנת לקבל תוצאות חיזוי חיוביות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן