זה יכול לקרות גם בברנע? תושבים בנווה ים ( עתיקות ) לא ממש מרוצים מהשכן החדש מהדרום שהקים מאהל ליד הבתים I בעירייה מתנערים I ומה אומרים ברט"ג?

בחורשה סמוך לגן הלאומי אשקלון, הוקם מאהל בדואי שגרם לתגובות רבות מצד תושבים המתגוררים בשכונת נווה ים סמוך למקום ומהם עולה כי הם לא ממש מרוצים מהשכן החדש.

לטענת התושבים, לא אחת יש במקום רעשים, לרבות טרקטורונים ואופנועים הפוקדים את האזור, אם או בלי קשר למאהל ואפילו לפתע לטענתו אולי בלי קשר אליהם החלו פריצות לרכבים בשכונה, אותם תיעד באמצעות מצלמות אבטחה והעביר למשטרה.
בתמונות נראה שהרועה הפך את האזור למקום קבע- יש חיבור מים מתוך הגן הלאומי, חשמל סולארי, כביסה תלויה ואוהל גדול.

לטענתו הוא אף פנה לעיריית אשקלון ולא טיפלו בפנייתו, ולא ברור מדוע זה היחס אותו הוא קיבל מהעירייה.

בעיריית אשקלון בחרו להתנער מהאחריות, למרות שמדובר בשטח עירוני של אשקלון ובתגובה לדברים אמרו בעירייה כי הנושא באחריות רשות הטבע והגנים.

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "המאהל באישור ובתיאום עם כלל הגורמים שמאשרים רעיה זמנית.
מתבצע פיקוח קבוע במקום.
(לא ידוע על התפרעויות או בעיות שנעשו על ידם במהלך עונת המרעה הנוכחית.) במידה והיו משטרת ישראל הייתה פונה לסיירת הירוקה לביטול הייתר הרעיה.

מדובר על משפחה שרועה במקום שנים רבות ומסייעת למניעת שריפות במקום.

ברשות המשפחה אין טרקטורונים/ אופנועים.
במידה והעבירות המיוחסות יאומתו ע״י מ״י נבטל את ההיתר ונפנה את המשפחה."

המאהל החדש, צילום: עמותת רגבים

עמנואל לזר, רכז דרום בתנועת רגבים המלווה את הדיירים, מסר: "תופעת ה'רועים העונתיים' פרוצה לחלוטין וללא רגולציה.

מקרה כזה בו משפחה שלמה מגיעה לכאורה לחודשיים לצורך מרעה ובפועל משתלטת על שטח ומבססת בו את ביתה ממשיך במקרים רבים לתופעות של חיבור פיראטי לתשתיות, בעלי חיים משוטטים ולא מסומנים, פריצות ועימותים עם התושבים המקומיים." ומוסיף, "הנושא חייב הסדרה, החל מקבלת הרשיונות למרעה וכלה בפיקוח משמעותי בשטח."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן