כל מה שצריך לדעת אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים

כל מה שצריך לדעת אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים: לא מעט דברים מעסיקים נהג כאשר הוא נכנס לרכב שלו, אך אין ספק שאף נהג כמעט לא מעלה בדעתו כאשר הוא נכנס לרכב שלו שהוא יהיה מעורב בתאונת דרכים. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שתאונות דרכים הם דבר שמתרחש מדי פעם בפעם וישנם לא מעט אנשים שנפגעים בתאונות דרכים בפגיעות גוף.

לכן, חשוב מאוד שכל אדם ידע כיצד יש לנהוג אם הוא היה מעורב בתאונת דרכים שכן, לכל אדם שנפגע בתאונת דרכים מגיע פיצוי מחברת הביטוח ברכב שבו נהג והשאלה היא מהו גובה הפיצוי הכספי שמגיע לו. גובה הפיצוי הכספי יקבע בהתאם לפרמטרים שונים הנוגעים להתנהלות של האדם לאחר התאונה.

מה צריך לעשות במקרה של פגיעה בתאונת דרכים? גם נהג מנוסה מאוד ואחראי, יכול להיות מעורב בתאונה בשל בעיה כלשהי עם הרכב שלו, חוסר זהירות של נהג אחר, פגעי מזג האוויר, הסחת דעת רגעית, תשתיות לקויות ועוד.

תאונת דרכים היא אירוע מטלטל והיא עלולה להוביל כל אדם שמעורב בה לתחושה של חוסר שליטה ואי וודאות. גם נהג קר רוח אשר נקלע לתאונה, יכול למצוא את עצמו נסער מאוד ובעיקר תוהה מה עליו לעשות.

כאשר מדובר על תאונת דרכים עם או בלי נפגעים בנפש, יש כמה פעולות שיש לבצע. ראשית כל חשוב שתדעו מראש היכן מצויים משולש האזהרה שלכם והאפוד הזוהר.

כמו כן, החזיקו בצורה נגישה את מסמכי ביטוח הרכב שלכם ורישיון הנהיגה וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות לאתר אותם בצורה המהירה ביותר במקרה של תאונה. הדבר הראשון שעליכם לעשות אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים הוא להזעיק את המשטרה למקום.

יש לעדכן את המוקדן של המשטרה בפרטים על התאונה והוא כבר יזניק גם ניידת משטרה וגם אמבולנס למקום. לעיתים הוא יזעיק ניידת טיפול נמרץ וזה יהיה בהתאם למידע שיתקבל אודות התאונה.

צילום: freepik

חשוב מאוד שלא להזיז אף אחד מכלי הרכב שהיה מעורב בתאונה מהמקום שלו שכן, יש סכנה שאחת הרכבים יתלקח. כמו כן, אם אין לכם ידע בעזרה ראשונה, אל תנסו להזיז אף נפגע אלא אם כן קיבלתם הנחיות ממד"א.

כאשר ניידת המשטרה תגיע ותבחן את השטח, היא תמלא דוח אודות התאונה, חשוב מאוד שתדאגו לקבל את הדוח של המשטרה אודות התאונה על מנת שתוכלו להגיש אותו בהמשך לחברת הביטוח.

תאונת דרכים עם פגיעה ברכוש: אם אין נפגעים בנפש או בגוף, אין צורך להתקשר למשטרה אלא אם כן אחד מהמעורבים בתאונה מסרב למסור את הפרטים שלו או אם בוצעה עבירת תנועה חמורה מאוד על ידי אחד הנהגים שבגינה נגרמה התאונה.

יש לצלם את הנזק אשר נגרם לרכב שלכם וכן את הנזק שנגרם לכל רכב אחר שהיה מעורב בתאונה. יש לצלם גם את המיקום של האירוע. חשוב ליצור זיכרון דברים של התאונה, באיזה מהירות נהגתם, מי נסע באיזה כיוון וכל פרט אחד שמרגיש רלוונטי.

יש להחליף פרטים עם כל המעורבים בתאונה לרבות השם המלא שלהם, תעודת זהות, רישיון נהיגה, מספר טלפון ופרטים של חברת הביטוח של הרכב. כדאי מאוד לצלם את המסמכים וכן לוודא שכל הפרטים אשר נתנו לכם תקינים ונכונים.

מה תעשו אם נפגעתם בתאונה? אם נפגעתם באופן פיזי בתאונה, גם אם אתם חשים שמדובר על פגיעה קלה בלבד, הקפידו להתפנות לבית החולים באמבולנס או באופן עצמאי.

אם התפניתם לבית החולים באמבולנס הקפידו לספר לחובש את כל הכאבים שאתם סובלים מהם על מנת שהוא יתעד אותם. כמו כן, כאשר אתם מגיעים למיון, הקפידו לתאר בפני הרופא את כל הפגיעות שיש לכם בגין התאונה, גם אם מדובר על כאבים חלשים.

חשוב שהרופא יכתוב במסמך הרפואי את כל הטענות שלכם אודות כאבים שונים, את כל הבדיקות שבוצעו ועוד. חשוב לדעת כי אם אתם סובלים מכאבים שונים רק כמה ימים לאחר התאונה ופונים לבית החולים, ככל הנראה הפיצוי שתקבלו מחברת הביטוח יהיה נמוך הרבה יותר.

מה לא כדאי לעשות בתאונת דרכים? חשוב מאוד לשמור על קור רוח במקום של התאונה. לא כדאי להטיח האשמות או להתווכח וכמובן חשוב שלא לחתום על שום הצהרה או התחייבות של מעורב אחר בתאונה.

חשוב מאוד להתנהל בצורה נכונה ואם אינכם יודעים כיצד להתנהל, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים מקצועי ומנוסה שיסייע לכם להתנהל בצורה הטובה ביותר בסיטואציה זאת וכן יסייע לכם להתנהל מול חברת הביטוח על מנת לקבל את הפיצוי המקסימלי בסופו של דבר.

כיצד בוחרים עורך דין תאונת דרכים? אין ספק כי ייעוץ וליווי של עורך דין תאונת דרכים הוא חשוב מאוד במקרה שבו נפגעתם או הייתם מעורבים בתאונת דרכים, יחד עם זאת, אין ספק כי לא כדאי לבחור בכל עורך דין באשר הוא וחשוב מאוד לבחור עורך דין שבאמת יוכל לסייע לכם.

עליכם לברר אודות עורכי הדין השונים המציעים את שירותיהם בתחום באזור שלכם, כמה שנים הם עוסקים בתחום זה, האם הם ייצגו לא מעט נפגעי תאונות דרכים מול חברות הביטוח והשיגו עבורם את הפיצוי הכספי המקסימלי, האם הם אדיבים וזמינים לכל פניה שלכם ועוד. כדאי מאוד לקבל המלצה מלקוחות של עורך הדין שהוא סייע לכם בתביעה מעין זאת בעבר.

אין ספק שלבחירת עורך דין יש ערך והשפעה על התביעה אותה תגישו לחברת הביטוח לאחר תאונת דרכים ועל כן, אין להקל ראש בבחירת עורך הדין ויש לבחור אותו רק לאחר שבדקתם היטב שהוא איש מקצוע שיסייע לכם באופן מקסימלי.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן