פרסום ראשון: השערוריה באגמים – משרד הבריאות מסביר מה קרה במעון באגמים I ההורים עדיין לא קיבלו התייחסות מהעירייה

מעון עמק האלה

 

רופאת מחוז אשקלון של משרד הבריאות הורתה להפסיק את פעילות מעון "עמק האלה" באשקלון עד להודעה חדשה, זאת לאחר דיווח ממנהלת המעון על התפרצות חריגה של שלשולים והקאות, בקרב 35 ילדים.

במתחם המעון שברחוב עמק האלה, שכונת אגמים באשקלון, יש 6 כיתות, בהם 145 ילדים בגילאי 0-4.

לאחר חקירה אפידמיולוגית, שלחה רופאת המחוז מכתב חתום, לפיו יש להפנות את הילדים לרופא מטפל לצורך בדיקות צואה, בדיקת קורונה וטיפול רפואי.

במקביל יש לבצע ללא דיחוי ניקוי וחיטוי יסודי בכל רחבי המעון, כולל בכיתות, מטבח, חדרי, שירותים, חדרי ספח, מטבחון צוות, מעלית וחצר. וילונות ומוצרי טקסטיל למיניהם (כמו בובות פרווה), ישלחו לכביסה ולא יוחזרו למעון עד סיום התחלואה וחזרת הגן לפעילות.

מחר, יום חמישי, תבוצע ביקורת תברואית במעון ויועברו הנחיות נוספות.


המעון יפתח מחדש כשיושלמו פעולות הניקוי והחיטוי, במידה ולא יהיו מקרי תחלואה נוספים, וכן רק לאחר קבלת אישור משרד הבריאות".

נציין שהורים טוענים שלא עודכנו על כך מעיריית אשקלון והופתעו לגלות דרך התקשורת על סגירת הגן. 

מעונות בשכונת אגמים, עמק האלה. צילום: אדי ישראל / דוברות עיריית אשקלון

לעומת זאת בעירייה טוענים שההורים עודכנו וצוסרים בתגובה: " עם היוודע מקרי התחלואה במעון, פעלו החברה העירונית וצוות הגן בשקיפות מלאה מול ההורים ועדכנו אותם בצורה שוטפת על הנעשה כולל הפצת הודעות מפורטות והנחיות להורים כיצד לפעול על מנת למנוע הדבקה.

היום הנחתה לשכת הבריאות המחוזית, שהיא הסמכות היחידה לכך, על סגירה של המעון עד להשלמת פעולות החיטוי והניקיון הנדרשות במקרים כאלו.

ממונה בריאות ציבור רשותי עמד בקשר עם הורי הגן וסקר בפניהם את הפעולות הנדרשות כולל מאמצי העירייה והחברה העירונית למנוע את סגירתו המלאה של המעון. מחר יתקיים סיור נוסף במקום והנחיות נוספות יובאו לידיעת ההורים בהתאם".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן