האפליה נגד הציבור הדתי בעיר נמשכת: שערוריה בחוף הנפרד I בעירייה לא מתייחסים וממשיכים להתעלם

החוף הנפרד באשקלון נידון כבר שנים רבות בקרב רבנים ופוסקים שאוסרים להגיע למקום בעקבות בעיות הצניעות הקשות בו.

בשנים האחרונות ראש העירייה תומר גלאם ויו"ר המועצה הדתית שמי פרבר התגאו שהצליחו להביא את החוף לרמת כשרות אולם הדבר בפועל לא נעשה וגם השנה אין במקום הפרדה ראויה, וליתר דיוק, השנה אין בכלל הפרדה.

מצב החוף הנפרד שאמור לתת שירות ללמעלה מ 60% מתושבי העיר נחשב לגרוע במיוחד, בחוף יש סוג של בד שאמור להפריד בין החוף לשאר החופים, אולם הבד עצמו המהווה מעין גדר לא מתקרב כלל לקו הים.

בים עצמו המצב גרוע בהרבה, בניגוד לחופים נפרדים אחרים בערים בהם יש ריכוזי אוכלוסיה דתית או חרדית באחוזים פחותים משל אשקלון שם יש חומה של ממש בתוך המים, באשקלון אין שום הפרדה, גם לא למראית עין בתוך הים עצמו.

טענות ותירוצים שונים היו במהלך השנים, בהם אמירות של הגנה על הסביבה והמצאות אחרות שלא נהוגות בערים אחרות כגון: תל אביב, הרצליה וים המלח – שם החופים זוכים להפרדה מלאה, גם בתוך המים.

 

באשקלון לעומת זאת החליטו שלא להתקדם עם ההפרדה אך מיהרו לצאת בהודעות לתקשורת לפיהן עשו משהו בשביל שומרי המצוות בעיר בחוף הים, כשבפועל פרט לקוסמטיקה ( שזה דבר חשוב לכשעצמו ) לא נעשו שינויים מהותיים הנוגעים לשמירה על גדרי הצניעות עבור הגברים או הנשים המבקשים להנות מהים.

בשנה שעברה קמה בצדק זעקה על כך שמתכננים להקים חוף משפחות מאולתר במקום, אולם בפועל כיום, תיאור של חוף משפחות נחשב למהודר לעומת מה שקורה במקום ועדיף שיהיה חוף משפחות ולא מה שקורה כרגע לא הרחק מהחוף אליו מגיעים שומרי מצוות המבקשים לשמור על גדרי הצניעות.

ביום שישי האחרון, ובנועם, משפחות דתיות שהגיעו למקום ראו את הבעיתיות בחוף הנפרד ובחרו לשהות סמוך לחוף ולא לתת חותמת לכשרות של החוף הקיים, תפסו מקומות לצד החוף ושהו שם, כשאחבנ"י שלא מעוניינים לע"ע בחוף נפרד דאגו לשמור על מרחק מסויים כשבצידו השני של החוף לעומת זאת ההפקרות המשיכה לחגוג.

חבר מועצת העיר מסיעת ש"ס, חי דהרי, הזכיר השבוע שהרב יעקב אביטן בתפקידו כשר לשירותי הדת כבר החל להניע מהלך אך חשף פרט שלא היה ידוע קודם לכן וכך הוא חושף: " ניסינו להתניע מהלך להעתקת החוף ובזמנו השר הרב אביטן הביא לאשקלון את סגן שר הפנים על מנת לזרז את התהליך והייתה נכונות עילאית מצד המשרד אך באשקלון לא התקדמו לשום מקום".

עוד מוסיף דהרי " החוף ה"נפרד" באשקלון ממש לא נפרד ואינו כשר. שואלים אותי המון אנשים ואני אומר לכולם את אותו הדבר, הכניסה לחוף והחוף עצמו מלאים בבעיות ולא כדאי להתקרב במיוחד בימי העומס".

פנינו לעיריית אשקלון במטרה לקבל תגובה לדברים אולם בעירייה בחרו להמשיך להתעלם מהנושא ולא להגיב.

החוף הנפרד ביום שישי האחרון. צילום: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן