פארק המים הגדול במזרח התיכון – פורסם המכרז להקמת פארק המים החדש ליד עיר ימים בצפון אשקלון

פורסם המכרז להקמה והפעלה של פארק המים באשקלון

למעלה מ-25 אטרקציות ומגלשות לכל המשפחה בפארק המים הגדול במזרח התיכון שיהווה גם עוגן תעסוקתי חדש לתושבי העיר ויסייע במיצובה של אשקלון כעיר תיירות בינלאומית

החברה שתזכה להקים ולתפעל את הפארק תיהנה, בהתאם לתנאי משרד התיירות, ממענק כספי בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה באתר החברה את המכרז לתכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של פארק המים באשקלון.

מאז ההכרזה על הקמת הפארק לפני הבחירות הקודמות ועד היום, שנה ושלושה חודשים לבחירות הקרובות היה שקט סביב נושא הקמת פארק המים, אולם בהודעה לתקשורת שנשלחה היום על ידי עיריית אשקלון נמסר כי " מאז ההכרזה על הקמת הפארק פעלו יחד עיריית אשקלון, באמצעות החברה הכלכלית, ורשות מקרקעי ישראל על תכנון הפארק ועל הכנת המכרז תוך הדגשת יתרונות הפרויקט והכדאיות הכלכלית שלו לטובת יזמים.

תהליך התכנון לווה ע"י חברת רן וולף תכנון אורבני וניהול פרויקטים בע"מ אשר מתמחה בשירותי ייעוץ אסטרטגי לפרויקטים מורכבים, בין היתר, בתחום התיירות, תוך ניתוח הסוגיות המלוות את הפרויקט ומתן מענה ייחודי לכל פרויקט התואם את מיקומו, ערכיו ומטרותיו והיבטיו הכלכליים. בין הפרויקטים שניהלה בעבר ובהווה ניתן למצוא את נמל תל אביב ונמל יפו, רובעי החדשנות של באר שבע וחיפה, רובע העסקים החדש של ירושלים, תוכנית האב לתיירות של אשדוד, מתחם תיירות ונופש מכמורת ועוד.

כמו כן, בתכנון הפארק לקחה חלק משמעותי גם חברת Global Leisure & Entertainment – חברת ייעוץ בפרויקטים של פנאי ובידור המתמחה במגוון רחב של אטרקציות ושירותים ויושבת בדובאי והונג קונג. מנכ"ל החברה, לנארד אוטו, בעל ניסיון נרחב בתכנון וניהול פארקים ברחבי העולם ופארקי מים בפרט. מבין הפרויקטים בהם עסק:Wild Wadi Water Park (Dubai), Aquaventure Water Park Atlantis (Dubai), Wahooo! Water Park Indoor (Bahrain), Wadi Adventure Adventure Water Park (Abu Dhabi), Nur al Sultan Indoor Water Park (Kazakhstan), IMG Worlds of Deqing Theme Park/Water Park (China), Salt Al Bah (Saudi Arabia), Beach Club/Water Park (Saudi Arabia) and Eden Island MGM Resort/Water Park (Maldives).

הקמת פארק המים תהווה צעד אדיר במיצובה של העיר אשקלון כעיר תיירות מובילה, אשר לצד צמיחתה הטבעית וההגירה החיובית ממנה היא נהנית, שואפת באופן מתמיד לספק לתושבים שגרים בה, הוותיקים והחדשים כאחד, מכלול של שירותים, בהם מערכת חינוך מצטיינת, שירותי רווחה וקהילה מתקדמים, פתרונות תחבורה נגישים, פארקים וריאות ירוקות בלב שכונות המגורים, תעסוקה איכותית וכן, מגוון של מוקדי בילוי, פנאי ונופש בעיר אשקלון, לתושבים ולמבקרים בעיר.

 

 

 

כידוע, העיר אשקלון נהנית ממיקום אסטרטגי ומנגישות תחבורתית המחברת אותה בזמני נסיעה קצרים, באמצעות הרכבת החשמלית המהירה והירוקה ובין אם ברכב באמצעות מחלף אשקלון צפון החדש, לערי המרכז ולגוש דן.

מקום הבילוי החדש עבור תיירות נכנסת ותיירות פנים

הפארק מתוכנן לקום בצפון העיר אשקלון, על גבי שטח של 60 דונם הנמצאים בבעלות רמ"י ומתאימים למימוש מיידי, בסמיכות למוקדי משיכה אזוריים משמעותיים כגון פארק הגולף  – פארק נופש חופי הממוקם צמוד למתחם בצידו המערבי, וכן שמורת טבע הממוקמת בצידו הצפוני.

בבסיס התכנון של הפארק עומדים שלושה יעדים: שילוב אלמנטים נושאיים בפארק לצורך הגדלת האטרקטיביות; יצירת יתרונות תחרותיים אל מול פארקים אחרים; הרחבת היצע השירותים ויצירת חוויה משלימה לבילוי בפארק המים. קהלי היעד אליהם מכוון פארק המים באשקלון מתבססים על תיירות נכנסת – הפארק יבקש להוות אטרקציה בקנה מידה גדול שתמשוך נתח נכבד ממליוני המבקרים בישראל לבילוי באשקלון ונושאי הפארק יסייעו במשיכת קהל, יעד זה אשר מגיע לישראל במידה רבה בעקבות ההיסטוריה והמורשת של הארץ; תיירות פנים כ-4/3 מלני חדרי האירוח ובתי המלון באשקלון הינם תיירי פנים ישראלים, אשר יהוו קהל יעד מרכזי לפארק המים; תושבי האזור – על פי תחזיות האוכלוסין לשנת 2040, ברדיוס של כ-75 ק"מ מפארק המים ושל כשעה נסיעה ברכב פרטי צפויים להתגורר כ-6 מיליון מתושבי ישראל, אשר פארק המים יהווה עבורם בילוי איכותי ומהנה במרחק נסיעה סביר מהבית.

למעלה מ-25 אטרקציות ומגלשות; מתחמי פעוטות וילדים ומתחמי אקסטרים*

המבקרים בפארק ייהנו משפע של אטרקציות שיחולקו בין שלושה מתחמים עיקריים: מתחם ילדים ופעוטות, מתחם מים ומתחם למתקני אקסטרים. הוא יכלול, בין היתר, כתנאי מחייב לחברה שתקים ותפעיל אותו, מספר אטרקציות, בהן: אטרקציית LAZY RIVER הכוללת נהרות מלאכותיים עם גלים עדינים בגובה של כ-60 ס״מ. המתקן יכול לשמש כמתקן העומד בפני עצמו או כשיטת התניידות אטרקטיבית ברחבי הפארק באופן המאפשר, מנוחה, הצטננות וצפייה בנוף; בריכת גלים; בריכת פעילות עם מסלולים שונים; מתקן ענק הכולל שש מגלשות; מגלשות ובריכות לילדים; משחקי פעוטות ומשטח התזה; מתקן הכולל מגלשת גוף אחת, מגלשת מהירות ומשטח מרוץ זוגי לפחות; קומפלקס אבובים.

בנוסף לכל אלו, יכלול הפארק מתחמי מסחר והסעדה, ספא וחלל לאירועים והפעלות, מלתחות ולוקרים וכן משרדים, חדרי צוות ומרפאה לעזרה ראשונה.

עוגן תעסוקתי חדש לתושבי אשקלון

הפארק ישמש עוגן כלכלי ותעסוקתי חדש למגוון רחב של מקומות עבודה חדשים לתושבי אשקלון, יהווה בשורה של ממש בתחום התעסוקה ויציע הזדמנויות חדשות לבעלי עסקים בתחום המסחר וההסעדה.

כמו כן, בשל הכללתה של העיר בחוק לעידוד השקעות הון תשי"ט – 1959, תוכל החברה הזוכה ליהנות ממעמד של מפעל תיירותי כפי שמגדיר זאת משרד התיירות ובהתאם לכך מסיוע כספי ומענק של עד 10% מגובה ההשקעה הכוללת.

המכרז כאמור עלה באתר רמ"י יחד עם החוברת המלאה >  https://apps.land.gov.il/MichrazimSite/#/michraz/20220111

החברה אשר תזכה במכרז ותעמוד בכל התנאים הרלוונטיים, תחתום על הסכם פיתוח עם רמ"י ועל הסכם חכירה מהוון למשך 49 שנים עם אופציה להארכה נוספת של 49 שנים עם החברה הכלכלית לאשקלון, זאת בהתאם לאורך החיים של פארקי מים דומים בעולם.

צפו במסמך המנחה ליזם שיזכה במכרז, חושבים שזה תפור עליכם? לכו על זה ותתמודדו במכרז, הנה המסמך:

המסמך המנחה לקבלנים, צילום: דוברות עיריית אשקלון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן