הכי קרוב למירון: תיעוד מטקס ההדלקה המסורתי הגדול ביותר באשקלון


שלב אחר שלב, כך הוכתר בהצלחה אירוע ל"ג בעומר הגדול ביותר בארץ אחרי מירון.

במשך חודשים של תכנון ומחשבה במשרדי התרבות היהודית ועיריית אשקלון עם צוות ההפקה, ישבו מיטב המוחות שעות על גבי שעות וביצעו עשרות סיורים במקום, על מנת להוציא אל הפועל באשקלון את האירוע שבסופו יוכתר כהצלחה מסחררת ויגרור מאות תגובות נלהבות מתושבים נרגשים ומרוצים.


כבר בשבועות שקדמו לערב ל"ג בעומר, עודכנו התושבים בפלטפורמות הפרסום של העיר אשקלון על קיומו של האירוע עם הבטחה שהפעם הם הולכים להיחשף להפקה שטרם נראתה כמותה בעיר.


ואכן, במשך כשבוע עמלו צוות הבינוי של ההפקה במתחם שטח 'לוטן' השוכן ברחוב שפירא פינת יוספטל על הכשרתו לקראת מעמד עוצמתי ובשלשת הימים שסמוכים לו כבר החלו בקדחתנות רבה צוות גדול על הקמה של במת ענק שלא מביישת במות של יום העצמאות עם ההגברה העוצמתית ביותר ומסך לד איכותי מהמתקדמים בארץ.


תכונה רבה הורגשה באזור עם תיחום השטח ומיתוגו בדגלי מדינת ישראל, עיריית אשקלון והאירוע, מה שתרם רבות לנראות השטח שבימים רגילים אף אחד לא היה יכול לדמיין שיקבל צורה שכזו.
לאחר הסיור של הצוות המקצועי של משטרת אשקלון ולאחר קבלת כל האישורים הביטחוניים והבטיחותיים בשעה 19:00 בערב של יום רביעי, ערב ל"ג בעומר יצא לדרך האירוע הגדול ביותר בארץ אחרי מירון.


מאות ילדים וילדות הופתעו לגלות מתחם פעילות ענק שהוקם במיוחד עבורם לשלל גילים וחלוקה בחינם במתחם דוכני המזון של פופקורן, ברד ושמבלולו – ללא הגבלה.


את הערב המוזיקלי פתח DJ נדב ביטון עם מיטב שירי ל"ג בעומר ולהיטי מירון מהבמה המרכזית כשמאחוריו מסכי הענק שידרו בשידור חי את ההדלקה המרכזית במירון של חסידות בויאן והקהל כבר נכנס לאווירה.


מיד לאחריו עלו לבמה שמונה נגני כלייזמרים אותנטיים וממש כמו במירון התזמורת של נתן הילסון בניצוחו של נגן הקלרינט דוד קליגר, ניגנו את הניגונים המסורתיים שמתנגנים במשך דורות בציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי זיע"א במירון.


בלי לעצור לרגע את המוזיקה עלה לבמה למופע פירוטכניקה מדהים יוסף הלהטוטן שהלהיב את הקהל עם להטוטי אש מפעימים במיוחד תוך שהוא משתף מתנדבים מהקהל בלהטוטיו.


עם סיום המופע, עלה לבמה מנחה ומפיק האירוע יוסי לחיאני ופתח את טקס הזיכרון הרשמי מטעם עיריית אשקלון לארבעים וחמשת הרוגי מירון מהאסון הקשה של שנה שעברה.


אל הבמה הוזמנו 45 בחורי ישיבות 'יצחק ירנן' שנעמדו על פודיומים מיוחדים שהוכנו להם מראש, מיד לאחר מכן הוזמן אל הבמה ראש מוסדות 'יצחק ירנן' כבוד מורנו ורבנו ועטרת ראשנו הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א, יחד עם רבני הישיבה, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, סגן ראש העיר הרב אברהם עשור, חבר מועצת העיר אבשלום יעקובי, יועצי ראש העיר מרקו סוויסה ואליהו ברדא.


מנהל ישיבת 'יצחק ירנן' הרב אלעזר ווזאנה שליט"א סיפר לנוכחים שארבעים וחמשה בחורים מהישיבה לצעירים מצוינים והישיבה הגדולה, לקחו על עצמם בפרק זמן קצר מאוד לסיים כל אחד מהם מסכת לע"נ אחד מהרוגי מירון וזאת מחוץ לזמני הסדרים הרגילים של הישיבה.


עם הינתן האות, החל המעמד המרגש והמצמרר, כשהמסכים ברקע הציגו את תמונות ההרוגים, החלו ארבעים וחמשה בחורים לומר את נוסח הסיום עם קדיש לע"נ הרוגי מירון ולאחר מכן הדליקו 45 נרות כאשר על כל נר הודפס שם של אחד מההרוגים.


לפני שירדו מהבמה, עברו כולם להתברך מפי ראש הישיבה הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א שהעניק להם יחד עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ספרי הוקרה יוקרתיים עם הקדשה ייחודית.


לאחריהם הועלה בהפתעה לבמה הבחור החשוב מתן חוגי מהישיבה הגדולה 'יצחק ירנן' שקיבל על עצמו בל"ג בעומר של שנה שעברה לסיים השנה את כל הש"ס וכך, בהשתתפותם של אלפי נוכחים סיים הבחור את הש"ס לע"נ ארבעים וחמשה הרוגי מירון ולע"נ הדסה סימן טוב ע"ה, ביתו של יבדלחט"א הגר"י ברדא שליט"א.


ראש עיריית אשקלון נשא דברים ובירך בהתפעלות את הבחורים על השתתפותם בטקס הרשמי של עיריית אשקלון לזכרון הרוגי מירון, תוך שהוא מציין את הערכתו הרבה לגר"י ברדא שליט"א. הנוכחים גם הם קיבלו ברכות לרוב מראש העיר שעושה הכל ימים ולילות על מנת שתוטב להם השהות בעיר המבוקשת ביותר בישראל.


למשא המרכזי הוזמן ראש מוסדות 'יצחק ירנן' הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א שדיבר בשבח היום הנורא והמסוגל – יום פטירת התנא האלוקי ר' שמעון בר יוחאי זיע"א, בערב ל"ג בעומר ועל כמה צריך לשמוח בשמחת הצדיק.


מיד לאחר מכן צעדו הנוכחים משולחן הכבוד עם ניגוני הכליזמרים אל המדורה הבטוחה לקיים בה את ההדלקה המסורתית לקול שירת ההמון וריקודים סוחפים של המשתתפים.


חצי שעה לאחר מכן ועד לסיום האירוע עלו עשרות ילדי גיל 3 לטקס החלאק'ה וגזירת שיער ע"י הגר"י ברדא שליט"א והילדים זכו לקבל ברכה, שקית ממתקים, פאזל יוקרתי של חלאק'ה מבית 'ישראטויס' ואת 'הסידור הראשון שלי' יוזמה מרגשת של עיריית אשקלון והמחלקה לתרבות יהודית עם ברכות להורים ותפילות לילדים.


את חבילת ההפתעות לילדי החלאק'ה ניתן עדיין לקבל במשרדי התרבות היהודית.


צילומים באדיבות:Lachyani's | נועם אילוז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן