שבוע החינוך העירוני – הראשון בתולדות אשקלון – יצא לדרך!

מאות צוותים חינוכיים ו-13,000 תלמידות ותלמידים והורים ייקחו חלק בשבוע החינוך העירוני במהלכו ייהנו ממפגשי למידה, סדנאות, פעילויות וייצרו שיתופי פעולה בין מוסדות החינוך; ראש העיר: ״אנחנו משמרים את ההצלחה החינוכית בעיר והופכים את מערכת החינוך שלנו לדוגמא ולמודל בכל רחבי הארץ״.

היום, 22.05.2022, נפתח שבוע החינוך העירוני בבתי הספר היסודיים הראשון בתולדות העיר אשקלון. שבוע שלם במהלכו אשקלון תחווה, תדבר, תשתף ותיחשף למערכת החינוך העירונית שבבסיסה יזמות, חדשנות ופדגוגיה המותאמת למאה ה-21.

השבוע נפתח, באולם המועצה בבניין העירייה במעמד ראש העיר, תומר גלאם, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, ראש מנהל החינוך, יובל זוזט, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, רם זהבי, מפקחת מחוזית, אושרה שלייפר, מפקח על בתי הספר של החמ״ד, דוד חטואל, מנהלת אגף חינוך יסודי, סוזי לויאן, מפקחת מתכללת, סוזי בן ואליד, יו״ר פורום הורי אשקלון, דודו לוי, צוות ההיגוי של שבוע החינוך וכלל מפקחי העיר, משלב גיל הטרום יסודי ועד העל יסודי.

במהלך הפגישה הוצגה מצגת אשר מתארת את עיקרי השבוע והמטרות, ולאחר מכן, צפו כלל המשתתפים במפגש וירטואלי של ביה"ס אגמים חמ"ד.

במהלך המפגש שוחחה טלפונית שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון עם ראש העיר ומנהל המחוז ושיבחה את הפעילות החינוכית הרשותית ואת ההתמדה ושיתוף הפעולה בין העירייה למחוז ולמשרד החינוך.

בנוסף, במהלך היום בין השעות 16:00-19:00 התקיימו מפגשים יעודיים לכיתות ה'-ו' במתנ״ס וולדנברג עם מופע מדעי של דר׳ מולקולה ובמתנ״ס שפירא: סדנאות מדעיות ״מדע עברי״.

כמו כן, הערב יתקיימו מפגשי השראה עם שלוש דמויות אשקלוניות, שגדלו וצמחו באשקלון והטביעו את חותמם. ביניהם, ראש העיר, תומר גלאם שידבר על נושא המנהיגות, להקת הפיל הכחול במתנ"ס ברנע שידברו על נושא המוסיקה וענבל קריסטין בביה"ס הראל שתדבר על נושא האומנות.

צילום: סיון מטודי

במהלך השבוע, יתקיימו מפגשי למידה הדדיים בבתי הספר, בתי ספר יתארחו אצל עמיתיהם ויעסקו בחדשנות ובייחודיות הבית ספרית, כ-13,000 תלמידי בתי הספר היסודיים ישתתפו בפעילויות השראה והעשרה, מגוונות וחווייתיות שיתקיימו ברחבי העיר.

לאורך כל השבוע ייהנו התלמידים מסדנאות מדעיות, מופעים, הרצאות, פעילויות דיגיטאליות ועושר תרבותי מגוון.

בנוסף, ההורים ייהנו מערבי הורים עם מיטב המומחים בתחום ההורות – מפגשים שיעסקו באתגרי ההורות בהם יינתנו כלים מעשיים להתמודדות, לכלל המגזרים. כמו גם, נושא החרם והדחייה החברתית והפעולות שנעשות הן במערכת החינוך העירונית והן בקרב הקהילה הרחבה.

עוד במהלך השבוע יתקיימו מפגשי השראה עם דמויות אשקלוניות, בהן: אלי אלעזרא, אבי דיכטר, פרופסור חיים יוספי ועוד.

ראש העיר, תומר גלאם אמר על היוזמה: ״פתחנו היום, לראשונה באשקלון, שבוע חינוך עירוני ששם במרכזו את היוזמות, החדשנות והפדגוגיה האיכותית, כפי שהן באות לידי ביטוי בבתי הספר היסודיים שלנו.

הזדמנות מצוינת להכיר מקרוב את ההשקעה המדהימה שנעשית במערכת החינוך על ידי מנהלות ומנהלים וצוותים חינוכיים מהשורה הראשונה. אותה השקעה שהניבה לנו את פרס החינוך הארצי.

תודה לכל השותפים לשבוע החשוב הזה, החל ממשרד החינוך, מחוז דרום, דרך מינהל חינוך ועד לתלמידות ולתלמידים שלנו. יחד, אנחנו משמרים את ההצלחה החינוכית בעיר והופכים את מערכת החינוך שלנו לדוגמא ולמודל בכל רחבי הארץ״.

לדברי מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך, רם זהבי: "מערכת החינוך באשקלון עוברת תהליך משמעותי שמבטא העמקה ראויה לאימוץ. זכייתה בפרס החינוך היישובי אשתקד הוא רק זרקור חלקי על המהלכים החינוכיים שמובילה העיר בשנים האחרונות. שבוע החינוך הוא חגיגה עירונית של שיתוף ידע בין כלל מוסדות החינוך, הוא חגיגה של זהות ושייכות מהסוג שבונה גאוות יחידה מקומית.

אני מברך את כל מנהלי ומנהלות מוסדות החינוך בעיר על ההזדמנות ללמוד, לחוות ולאמץ כלים ותורות פדגוגיות שפותחו על ידי עמיתיהם".

ראש מינהל חינוך, יובל זוזט מספר: ״לאחר חודשים של היערכות, שבוע תיירות חינוכית בבתי ספר יסודיים יוצא לדרך.

השבוע מהווה עליית מדרגה נוספת של מערכת החינוך בעיר ומאפשר לכלל השותפים מנהלים, צוותי הוראה, פיקוח הנהגת הורים ותלמידים לקחת חלק במגוון רחב של מוקדי פעילויות: העשרה, מפגש עם דמויות השראה והציר המרכזי של השבוע הוא בביקורי למידה המתקיימים בין מוסדות בחינוך בעיר. מדובר במהלך עירוני יוצא דופן בהיקפו, בשיתוף משרד החינוך ואגף מו"פ״.

יו״ר פורום הורי אשקלון, דודו לוי הוסיף: ״שמחים וגאים להיות חלק מהפרוייקט הכל כך חשוב וייחודי שיזמה הרשות ומנהל החינוך. הכל מתחיל ונגמר בנו, ההורים, ולא לכולנו יש את הידע והכלים הנכונים ובזכות הפרוייקט המבורך הזה אנו מקבלים תמונת מצב ורואים את חלקי הפאזל המרכיבים את טיבה של האוכלוסייה באשקלון וחשיבות החינוך אותו מקבלים ילדינו במסגרת בית הספר ובבית.

עלינו לקחת אחריות ולהשתתף בכל דרך אפשרית במהלך השבוע הנוכחי וכדרך חיים בספיגת המידע והכלים הנדרשים לנו לשיפור וקידום החינוך. תודה לראש העיר תומר גלאם, לרם זהבי מנהל מחוז דרום, ליובל זוזט ראש מנהל החינוך, לסוזי לויאן מנהל אגף יסודי, לזיו יונסי אחראית הפרוייקט, לרות בן וליד המפקחת, למנהלי ביהס וצוותיהם ולכל העוסקים במלאכה״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן