מגדל מתחדשת: מהפכת ההתחדשות מגיעה למתחם העסקים הוותיק

מגדל מתחדשת: מהפכת ההתחדשות מגיעה למתחם העסקים הוותיק; הפרויקט החדש, לרווחת העסקים והמבקרים במקום, יחזיר את הקסם למגדל ויכלול שדרוג של הצירים המרכזיים תוך שמירה על הצביון של השכונה ושזירה של אלמנטים יחודיים.

מעניקים את הכבוד הראוי למגדל: החל מחודש יוני הקרוב, תחל עיריית אשקלון בעבודות משמעותיות לשדרוג מגדל במטרה לחדש את הנראות של המקום ולשוות לו את הקסם הייחודי כאחת השכונות העתיקות והמיוחדות בעיר.

הפרויקט הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית למינוף מגדל והמדרחוב על ידי יצירת עוגנים, כמו מתחם היזמות והסטארט-אפ, שימשכו למקום יותר ויותר תושבים ומבקרים.

קרדיט הדמיה: דוברות עיריית אשקלון

העבודות יתבצעו במקטעים קטנים, על מנת שלא להפר את שגרת העסקים במקום, והם יחלו מרחוב העבודה – החל מדוד רמז ועד כיכר גולומב ובשלב השני, לאורך רחוב הרצל, מהחאן ועד למדרחוב.

במסגרת העבודות הכבישים ירוצפו על ידי מרצפות קטנות וייחודיות, כמו גם המדרכות לכל אורך הרחובות הנ"ל, על מנת ליצור הלימה ויזואלית בין הכבישים למדרכות. לראשונה באשקלון, בין הריצופים החדשים במדרכות ישולבו מרצפות ייחודיות בעיצוב בלעדי לעיר שנוצר ביחד עם נאמני השימור בעיר (מצורפת תמונה של האבן הבלעדית).

לאורך הצירים החדשים יותקנו פנסי תאורה דקורטיביים. את המרחב בין פנסי התאורה תעטר שרשרת נורות (גרילנדה) להשלמת המראה המזמין והנוצץ. בנוסף, לאורך הצירים החדשים יוצבו עציצים חיים טבעיים וירוקים שיוסיפו לאווירה הקסומה והנינוחה במקום.

האבן המיוחדת. צילום: אדי ישראל

במסגרת העבודות תאגיד מי אשקלון יבצע במקום שדרוג לקווי המים והביוב, דבר אשר יוכל לסייע בפתרון בעיית הניקוז שעולה כתוצאה מעונת הגשמים.

לצד עבודות הפיתוח והשדרוג אנו מגבירים את תחושת הביטחון על ידי הצבת מצלמות חדשות לאורך הצירים שישדרו למוקד הרואה 24/7 ויעניקו תחושת ביטחון אישי הן לבעלי העסקים והן למבקרים.

כאמור, העבודות יבוצעו במקטעים קטנים ובמינימום הפרעה לשגרת חיי העסקים והמבקרים במקום. עבודות שדרוג מערכת הביוב והמים יבוצעו בשעות הלילה ובשאר העבודות, תינתן עדיפות לעבודות לילה.

במקרה של עבודות ביום, העירייה תתקין אמצעי גישה מהעסקים למדרכות/לכבישים. חשוב לדעת כי במהלך העבודות התנועה ברחוב העבודה תהיה חד סטרית בכיוון ממזרח למערב בלבד. עם סיום העבודות התנועה בכביש תשוב לקדמותה.

קרדיט הדמיה: דוברות עיריית אשקלון

בימים אלו החלה העירייה בפעילות הסברה פרונטלית לעסקים במקום ולאורך כל הפרויקט סיירי השטח יעמדו לרשותם באופן שוטף ויהיו זמינים עבורם לכל שאלה או פנייה.

לדברי ראש העיר, תומר גלאם: "אנו מוציאים אל הפועל את אחד מהפרויקטים המשמעותיים, החשובים והייחודים של העיר אשקלון. זאת במטרה להעניק למגדל את הכבוד הראוי לו ולהפוך את המרכז הוותיק למרכז מסחרי מתקדם עם מקומות פנאי ובילוי ייחודיים ואותנטיים עבור התושבים והמבקרים.

יש בכך אמירה כלכלית, אמירה חברתית ואמירה ערכית המשמרת את חשיבותו של המקום בעברה של העיר, בהווה שלה ובמיוחד בעתידה של העיר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן