החטא ועונשו

 

 

 

נהג בלי רישיון פגע ברוכב אופניים חשמליים וישלם 150 אלף שקלים. את הרוכב ייצג עורך הדין איל כהן.

תושב אשקלון שנהג ללא רישיון ופגע ברוכב אופניים חשמליים יפצה אותו ב-150 אלף שקלים.

לפני כשנתיים נסע רוכב האופניים תושב העיר כבן 50  באחד מרחובותיה המרכזיים של אשקלון, כאשר לפתע הגיח רכב פגע בו והטיח אותו ארצה. בעקבות הפגיעה פנה האיש לבית החולים "ברזילי", לקבלת טיפול רפואי. בבית החולים נקבע כי הוא סובל מחבלות בגב בכתף  ובברכיים. לאחר סדרת בדיקות התברר כי כתוצאה מהפגיעה, נגרם לו קרע במניסקוס בברכו, בלטי דיסק וחבלה בכתף, והוא אף נאלץ להיעדר מעבודתו במשך 19 יום בעקבות המקרה.

לאחר הפגיעה פנה לעורך הדין איל כהן – ממשרד עורכי הדין כהן, קריסי – בבקשה כי יסייע לו.

יצוין, כי במקרים מעין אלו, כאשר  נהג אינו יכול לקבל פיצוי מחברת הביטוח או שאין אפשרות לאתרו כמו בתאונת 'פגע וברח' מי שמפצה את הנפגעים היא קרן "קרנית" – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

כך גם, במקרים בהם הנהג נוהג לא רישיון נהיגה או ביטוח חובה בתוקף, גם אז מפצה הקרן את הנפגעים ולאחר מכן גובה את הכסף מהנהג הפוגע.

מכל מקום, כאמור, לאור נסיבות התאונה בה לנהג לא היה רישיון, הגיש עו"ד כהן תביעה כנגד קרנית ובמסגרתה טען עו"ד כהן, בין היתר, כי "מעת קרות התאונה סובל התובע מכאבים בלתי פוסקים" וכי "קיים חשש כי התובע יסבול בעתיד מהתגברות כאביו והחמרת מצבו".

עוד נטען כי עד מועד הגשת התביעה כבר נגרמו לאיש נזקים כספיים משמעותיים בגין הוצאות נסיעה, הוצאות רפואיות, עזרה וסיעוד והפסד שכר. בכתב התביעה נתבעו פיצוים על אותם הפסדים וכן על "הוצאות רפואיות בעתיד לרבות הוצאות על טיפולים אלטרנטיביים ובכלל זה הוצאות שיקום", כך לפי לשון התביעה וכן בגין אובדן השתכרות בעתיד, צער כאב וסבל.

לאחרונה נקבע במסגרת הסכם פשרה עם חברת קרנית, כי האיש יקבל 150 אלף שקלים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו בעקבות הפגיעה. את הכסף, כאמור, תשלם החברה ותגבה אותו מהנהג הפוגע, שככל הנראה ייאלץ לשלם ביוקר על נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף. יחד עם זאת, כנחמה פורתא, גם הוא יודע שהיה עלול לשלם מחיר כבד הרבה יותר במקרה של פציעה קשה יותר או חלילה אף גרוע מכך.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן