משחקים לילדים בוגרים

קרדיט תמונה FREEPIK

משחקים לילדים

היצע המשחקים אשר מוצע לילדים מגיל צעיר הוא עצום. כל מי שמסתובב בחנויות הצעצועים או לחלופין באתרי האינטרנט הייעודיים לתחום זה, נחשף לשפע של מוצרים המיוצרים בישראל ובעולם. אין ספק שכל אחד מהמשחקים הללו מעשיר את האינטליגנציה של כל ילד אשר קולט עוד ועוד מידע בזכותם. הורים רבים מודעים לעובדה שחשוב להקדיש זמן כדי ללמד את הילדים מגיל צעיר ודבר זה יקדם את הילדים לטווח הרחוק. לכן המגמה של הורים רבים היא לרכוש עבורם בכל פעם משחק אחר כדי שילמדו רבדים רבים של תחומי החיים.

כך הם לומדים בגיל צעיר נושאים כמו צורות הנדסיות, צבעים, בעלי חיים, זיכרון, ספרות אותיות ואין ספור תחומים נוספים. עם העלייה בגיל הילדים נחשפים למשחקים אלקטרוניים שמותקנים על המחשבים, הטאבלטים וצגי הטלוויזיה. המשחקים הללו כמו נינטנדו סוויץ' סוחפים את הילדים והם מסוגלים לשחק בהם שעות רבות עם האחים או עם החברים שלהם. עם הזמן הם רוכשים גרסאות חדשות ומשחקים נוספים ובמקרים רבים הם זונחים משחקים אחרים שיש בבית, למען המשחקים הללו.

המסכים ובהם משחקים לילדים

אחת המטרות של ההורים היא לאפשר משחקים לילדים מכל הסוגים כולל משחקים אלקטרוניים אבל שהכול יהיה במידה. הילדים כל כך נהנים מהמשחקים הללו שהם לא רואים שהזמן חולף ולמעשה בילו שעות מול המסך. לעיתים זה במסכים הקטנים כמו של הטלפון הסלולרי, הטאבלטים, אחר כך הם עוברים למשחקים הפעילים בצג הטלוויזיה וגם לאחר מכן במחשב. כתוצאה מכך נוצר מצב שהם נמצאים שעות רבות מול המסכים כולם ולכן חשוב להורים רבים למתן תופעה זו.

קביעת שעות פעילות במסכים

הורים רבים מגבילים את הפעילות במסכים לכמות מדודה של שעות ביום כדי שהם יבצעו גם פעילויות אחרות. קביעת לוחות הזמנים הללו אינה משימה פשוטה כיוון שהרצון של הילדים להגיע למסכים הוא עז. זו הסיבה שהורים רבים בתום יום הלימודים בגן הילדים או בבית הספר, הולכים עם הילדים לגני שעשועים שונים כדי שייהנו מפעילות פיזית והוצאות אנרגיות עם האחרים ועם החברים ורק לאחר פרק זמן מסוים, הם חוזרים הביתה ונמשכים למסכים. בימים אחרים יוצאים עם הילדים לקניות, לסידורים, לביקורים משפחתיים ולמקומות נוספים וגם כך מקטינים את סך השעות היומיות מול המסכים.

פעילות משפחתית בימי החורף

בימים הקרים והגשומים בחורף, יוצאים פחות לחצר ולגני השעשועים ולכן ההורים מחפשים פעולות חדשות להנאה משותפת עם הילדים. כך הם משחקים משחקי קופסה בהתאם לגילם של הילדים במשפחה. כמו כן הם רוכשים ערכות יצירה שונות ומבצעים עבודות הקשורות בלימוד, צביעה, חשיבה, או שימוש בחומרים כמו בצק כדי לייצר פריטים יפהפיים. מדובר בזמן של הנאה עצומה הן מהעשייה והם מהמרחב המשפחתי.

בתום הפעילות הזו, הילדים יחזרו בדרך כלל למסכים, אך המטרה של הקטנת שעות המסכים הושגה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן