לימוד נהיגה בגיל צעיר

קרדיט תמונה FREEPIK

לימוד נהיגה

לימוד נהיגה הוא חלום של צעירים רבים. מגיל צעיר הם נוסעים עם ההורים וממתינים בציפייה דרוכה ליום שבו גם הם יוכלו לנהוג בעצמם. העובדה שנוהגים לבד ברכב היא הפעולה הבסיסית של כל אדם בדרך לעצמאות שלו. בזכות הנהיגה הוא יכול להגיע לכל מקום ובכל שעה ולכן הוא לא תלוי בבני משפחה או בחברים שיסיעו אותו בעת הצורך. עצמאות זו מעלה באופן משמעותי ביותר את רמת הביטחון העצמי של כל אדם ולכן יש לנושא לימוד נהיגה חשיבות עצומה.

לאחר בחירת מורה הנהיגה המתאים, מגיעים לשיעורי נהיגה על פי הכמות הנדרשת, מבצעים מבחן תיאורטי, מבחן מעשי פנימי וחיצוני עד שעוברים את הטסט. כל התהליך אורך כמה חודשים ובסיומו כאשר יש רישיון נהיגה זו תחושה של סיפוק עצום. יש כאלו שחסכו כסף ולכן הם רוכשים את הרכב הראשון שלהם, או לחלופין ההורים מסייעים להם כספית בביצוע צעד זה. כאשר יש להם מכונית אשר חונה ליד ביתם, כבר אין להם צורך בכלי התחבורה הקודמים שבהם השתמשו בעבר הנהגים החדשים ולכן הם מציעים אופניים חשמליים למכירה כדי שיהיו לעזר לאחרים.

בחירה של מורה עבור לימוד נהיגה

כאשר מבחינת הגיל אפשר ללמוד נהיגה מקבלים בדרך כלל חוות דעת מחברים או מקרובי משפחה אשר עברו לימוד נהיגה לא מכבר והם היו מרוצים מהמורה שלימד אותם. הן מהמקצועיות שלו והן מהאנושיות שלו, דברים שסייעו להם מאד כדי לצלוח את כל המבחנים ולקבל רישיון נהיגה. הנושא החשוב ביותר הוא לדעת לנהוג בבטחה כדי להגיע בשלום לכל מקום.

מבחני נהיגה

בשלב ראשון כל תלמיד נהיגה חייב לעבור את המבחן התיאורטי שכולל שאלות רבות על תמרורים, סימני דרך והפעילות של הרכב. כל נבחן חייב לענות נכון על כמות מסוימת מתוך כלל השאלות. לכן התלמידים לומדים שעות על גבי שעות ומשננים את כל החומר, כדי שיהיו מוכנים לכל שאלה. עם זאת לעיתים יש שאלות קשות ולנבחנים להתמודד איתן, כמו אלו הקשורות למנוע של הרכב ולכן לא אחת נכשלים במבחן זה.

בשלב שני הם ניגשים שוב למבחן ובדרך כלל עוברים אותו. רק לאחר מכן הם יכולים להתקדם בשיעורים ולהגיע לשלב של המבחן המעשי. כדי שהנבחנים יבינו כיצד מתנהל המבחן המעשי, הם מבצעים מבחן פנימי ורק לאחר כמה ימים הם ניגשים למבחן המעשי החיצוני.

הם נוסעים בדרכים על פי ההנחיות של הבוחן אשר מוודא שהם מכירים את חוקי התנועה ואת הנהיגה הבטוחה והנכונה, הוא מבקש מהם לבצע חנייה ובתום המבחן מחליט אם הם נוהגים באופן מעולה, או שעליהם ללמוד עוד כמה שיעורים.

קבלת רישיון הנהיגה

ההודעה על כך שתקופת לימוד נהיגה תמה וכעת הנהג החדש יכול לנהוג בשלב ראשון עם מלווה ולאחר מכן לבד, יוצרת התרגשות גדולה אצל כל תלמיד ובכל משפחה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן