נחנך השביל בשכונת ברנע על שם הרב מאיר יהודה גץ ז״ל

נחנך השביל בשכונת ברנע על שם הרב מאיר יהודה גץ ז״ל; הרב היה שורד שואה, קצין בחיל הרגלים, פעיל בתנועה הציונית ורב הכותל. במהלך חייו של הרב שזורה כחוט השני תמצית ההיסטוריה היהודית וערכיה, אותם הוריש לילדיו ולדורות שלמים אשר חינך

אמש (ראשון) בטקס חגיגי ומרגש נחנך השביל, לאורך הרחובות הר כנען, הר תבור והר מרון, בשכונת ברנע על שמו של הרב מאיר יהודה גץ ז״ל.

הטקס נערך במעמד ראש העיר, תומר גלאם, חבר המועצה, עמיחי סיבוני ובני משפחתו של הרב.

מאז עלייתו ארצה בשנת 1949 ייסד הרב גץ ז״ל מוסדות ציבוריים רבים בארץ וחינך דורות רבים לאהבת התורה ואהבת הארץ. לימד נערים והנחיל בהם ערכים חינוכיים וחברתיים.

הרב היה פוסק ומקובל ושימש כרב הכותל המערבי וראש ישיבת בית אל – אותה יזם.

צילום: אלדד עובדיה

הרב, ששרד את השואה ואף כתב מגילת אסתר מתחת לאף הגרמנים, היה פעיל בתנועה הציונית עוד בהיותו בתוניס כשליח ציבורי, דרש רבות בשבח ארץ ישראל והשפיע על בני קהילתו לעלות לארץ.

למרות שהיה פטור משירות צבאי, הרב שירת בצה"ל כקצין בחיל הרגלים – מה שיכול ללמד אותנו עוד על אופיו המיוחד ותרומתו הבלתי מסויגת למדינה.

בנוסף ל-11 ילדיהם של הרב ורעייתו, ביתם תמיד היה מלא באורחים רבים. לבניו ותלמידיו הדגיש את ערך השלום כחשוב מכל ונהג ללמד אותם את המשפט – ״תהא ידכם תמיד פתוחה למתן צדקה".

בשנת תשע"ח הוכרז הרב גץ כ׳דמות השנה׳ של החינוך הממלכתי דתי, ודמותו הייתה נושא לשיעורים בגנים ובבתי הספר.

ראש העיר, תומר גלאם אמר: ״זכינו להנציח בשכונת ברנע שביל על שם הרב מאיר יהודה גץ ז״ל – שורד שואה, קצין בחיל הרגלים, פעיל בתנועה הציונית ורב הכותל. במהלך חייו של הרב שזורה כחוט השני תמצית ההיסטוריה היהודית וערכיה, אותם הוריש לילדיו ולדורות שלמים אשר חינך. העיר אשקלון תמשיך להנציח את הטוב בחברה שלנו ואת האנשים שקידמו והפכו את ארץ ישראל למה שהיא כיום״.

לדברי חבר מועצת העיר ויוזם קריאת שם הרחוב, עמיחי סיבוני: ״שמות רחובות הם הזדמנות לצקת תוכן ברחובות העיר ויתרה מזאת כאשר השמות מייצגים ערכים חשובים של שליחות ציבורית, כבוד הדדי, צדקה ועוד. דמות המופת של הרב גץ מייצגת ערכים רבים שטוב וראוי שהעיר אשקלון תקרא רחוב על שמו ותביע על ידי כך את רצונה לחנך ולהנחיל לתושביה את הערכים הללו״.

צילום: אלדד עובדיה

בתו של הרב, עו"ד לילי הורוביץ גץ הוסיפה: "אין זו מקריות שהשביל של אבי, הרב גץ ז"ל, נקרא בין הר כנען לשדרות ירושלים, כי זוהי למעשה תמצית חייו – מצפת ועד ירושלים. שביל או סמטה מסמלים צניעות וענווה בדיוק כפי שהיה אבי ומהווים דרך וגישה לדרכים מאוד חשובות.

אבי נהג לומר שכל יהודי חייב להתגייס ולשרת בצה"ל זוהי זכות וגם חובה. וגם כששכל את בנו במלחמת השחרור אמר, "אוי לי שכך קרה לי ואשריי שזכיתי" האבל הפרטי נבלע בניצחון הלאומי".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן