סוגי צמידים והמשמעויות שלהם

קרדיט תמונה: pexels

צמידים הם אחד התכשיטים המוכרים והמבוקשים.  הם יהיו דומיננטיים ובולטים בגלל המיקום שלהם על הזרוע, במיוחד כאשר לובשים בגד עם שרוול קצר. לרוב עונדים צמידים על היד אך אפשר לענוד אותם גם על הרגל סמוך לקרסול וגם אז הם מוסיפים למראה הכולל. ישנם סוגים שונים של צמידים עם עובי, מבנה וגמישות משתנים. כל אחד מהם מסמל משהו אחר או מתאים לסגנון אחר של מראה. כמה סוגי צמידים והמשמעויות שלהם או הלוק שלו הם מתאימים ביותר.

צמיד המורכב ממספר חישוקים

צמיד המורכב ממספר חישוקים ניתן לראות פעמים רבות אצל נשים במזרח הרחוק (הודו במיוחד) או באפריקה. צמידים אלה מורכבים ממספר חישוקים קשיחים המחוברים ביניהם. נוצר כך מראה דומיננטי. החישוקים יכולים להיות שונים זה מזה בצבע ואפילו בחומר ממנו הם עשויים. כך נוצר מראה מגוון ומעניין.

צמידי שרשרת

צמידים אלה מורכבים מחוליות המחוברות ביניהן יחד ויוצרות שרשרת. חוליות השרשרת יכולות להיות בעלות צורות שונות: מלבן, עיגול, לב ועוד. ניתן לענוד ולהסיר אותם בקלות כי לרוב הם יגיעו עם סוגרים. החיבור של החוליות יוצר צמיד גמיש יותר ולא קשיח, למרות שהדבר תלוי בעובי החוליות ובצפיפות שלהן. צמידים אלה הם מסוגננים ומתאימים גם לאירועים עם קוד לבוש קלאסי- אלגנטי. בשל כך הם יהיו פעמים רבות צמידי זהב על גווניו השונים: צהוב, לבן או אדום אך יכולים גם להיות ממתכת אחרת: כסף או נחושת.

צמידי צ'ארם

בצמידים אלה העיקר הוא לא הקנקן אלא מה שיש בו, או יותר נכון- עליו. צמיד זה מורכב מחישוק חלק וגמיש, לרוב מכסף, שעליו מורכבים הצ'ארמים: תליונים קטנים במגוון רחב של צורות ועיצובים. הם יכולים להיות בצורות מוכרות כמו לב, עיגול או כוכב ובצורות מתוחכמות יותר כמו דמויות דיסני, צ'ארמים הקשורים לתחביבים כמו תווי מוזיקה, בעלי חיים ועוד. כל אחד יכול להרכיב את הצמיד עם הצ'ארמים הרלוונטיים וכך לבטא חלקים שונים באישיות.

צמידי טניס

צמיד טניס מורכב מחישוק דקיק, לרוב מזהב או מתכת אחרת ומשובץ יהלומים לכל אורכו. סוג צמיד זה לא תוכנן במיוחד כדי שטניסאיות יוכלו לשחק איתו טניס בכיף אלא דווקא מתקרית שבה לאחת הטניסאיות המוכרות, כריס אוורט, קרתה תקלה עם צמיד משובץ יהלומים במהלך אליפות טניס ב 1987 בה הוא נפל מידה. מאז כך נקרא סוג זה של צמידים.  מאז התקרית החלו טניסאיות נוספות לענוד צמידים אלה אך ליתר ביטחון נוספה להם בהמשך שרשרת ביטחון קטנה הצמודה לסוגר. מעבר לטניס, צמידים אלה הם יוקרתיים ואלגנטיים, ניתנים פעמים רבות כמתנה לציון אירוע חשוב. צמיד הטניס הקלאסי עשוי זהב עם שיבוץ יהלומים אך היום ניתן למצוא צמידי טניס עשויים ממתכות שונות ועם שיבוץ אבני חן אחרות.

צמידי חרוזים

בניגוד לצמידים יוקרתיים כמו צמידי זהב על עיצוביהם השונים, צמידי חרוזים הם צמידים פשוטים שפעמים רבות עונדים אותם אוהבי סגנון אתני אך האפשרויות בבחירת החרוזים הן רבות כך שניתן להתאים סוג צמידים זה לכל סגנון. חרוזי עץ מיד יתנו תחושה אקזוטית יותר. כך גם צמידים מאבני חן במצב גולמי. חרוזי זכוכית יכולים ליצור מראה אלגנטי יותר וחרוזי פלסטיק יכולים להתאים מאוד בתור צמידים ראשונים לילדים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן