שצף קצף; מפלים ברמת הגולן ששווה לבקר בהם

קרדיט תמונה PIXABAY

הגשמים מאחורינו, והאביב כבר כאן. מלבד מזג האוויר הנעים, ישנה תופעה נוספת שמתרחשת בארץ ושאתם – ממש לא רוצים לפספס. כעת לאחר הגשמים, מפלים ברמת הגולן התמלאו בשנית והזרימה המהממת מושכת אליה תיירים סקרנים שמעוניינים להתרשם מהטבע המרהיב של ישראל, ובאופן טבעי גם אתם רוצים להצטרף לחגיגה.

אבל לאילו מפלים הכי שווה להגיע? כדי לעזור לכם לבנות את מסלול הטיול המושקע והזורם ביותר, ממש כמו המפלים המדהימים שמחכים לכם שתגלו אותם!

3 מפלים ברמת הגולן שאסור לפספס

  • מפל ג'ילבון ודבורה – בין מפלים ברמת הגולן תמצאו את שמורת הטבע של נחל הג'ילבון, במרכז הרמה. במרכז השמורה עובר נחל ג'ילבון, שבמסלולו ניתן למצוא את מפל ג'ילבון (בגובה של 40 מטרים), ומפל דבורה בגובה של 15 מטרים, הנופל אל בריכה טבעית ועמוקה בה ניתן להשתכשך בימים החמים. מפל הג'ילבון הינו המפל השני בגובהו בצפון, וניתן להשקיף עליו מנקודה מרהיבה מעליו.
  • מפל גמלא – זהו המפל הגבוה ביותר בישראל, בגובה של 51 מטרים. הוא מרהיב במיוחד לאחר הגשמים, כשהזרימה בו חזקה ומלאה. חשוב לציין שכיום לא ניתן להשתכשך במי הבריכות, אך ישנה נקודת תצפית נפלאה ממצוק מצפור הנשרים שבנוסף, מאפשר גם לחזות בנשרים בסביבתם הטבעית. קיים מסלול מהמקום שממנו נגיע למפל נוסף בגובה עשרים מטר (מומלץ לאחר הגשמים).
  • המפל הלבן והשחור – שמורת הטבע של נחל אל-על ממוקמת בדרום רמת הגולן, ובה מחכים שניים מהמפלים המיוחדים בצפון. בשל סלעי הגיר הלבנים וסלעי הבזלת השחורים, המפלים קיבלו את שמותיהם. המפל הלבן גובהו 15 מטרים ואילו המפל השחור, נופל מגובה שמונה מטרים. בתחתית כל אחד מהמפלים, בריכה נעימה ומזמינה בה ניתן לרחוץ לאחר הליכה מאומצת בחום.
  • מפל התנור – נופל מגובה 30 מטרים אל בריכה יפהפייה, וממוקם במסלול נוח וידידותי בשמורת נחל עיון. לאורך השנים, יצרה זרימת המים שחיקה על גבי סלע הגיר שמאחורי המפל, שנראית כמו ארובה של תנור, מה שהקנה למפל את שמו. לאחר החורף, מסלול ההליכה במקום נחשב לבין האטרקטיביים שבין מסלולי מפלים ברמת הגולן ומומלץ מאוד שלא לוותר עליו ועל שלושת המפלים הנוספים שבדרך – מפל הטחנה, מפל עיון ומפל האשד.

טיול המשלב אטרקציות בלתי נשכחות

מלבד מפלים ברמת הגולן אפשר לשלב את הטיול עם רייזרים בצפון ולחוות את הטבע המרהיב דרך חוויית אקסטרים מלהיבה ובלתי נשכחת. על הדרך תוכלו גם לעלות לנקודות תצפית ועניין ללא מאמץ, להרגיש את הרוח הנעימה תוך כדי נסיעה בטבע ולעצור במקומות מעניינים ומומלצים במיוחד.

אז למה אתם מחכים?! רגע לפני שהחום הכבד של הקיץ מכה בנו במלוא הכוח, זה הזמן לצאת לטייל ולחזות בצפון הארץ בתקופה היפה והאטרקטיבית ביותר שלו!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן