מדרכה יקרה

 

 

 

עיריית אשקלון תפצה ב-215 אלף שקלים, תושב בעיר ששבר את רגלו כתוצאה ממדרכה שבורה ברחוב דוד רמז, את האיש ייצג עורך הדין איל כהן

 

כשנתיים לאחר שנפצע כתוצאה ממפגע באבנים משתלבות בולטות ברחוב דוד רמז בעיר, תפצה עיריית אשקלון את תושב העיר ב- 215 אלף שקלים, זאת במסגרת הסכם פשרה שנחתם בין העירייה ובין עורך הדין איל כהן שייצג אותו בהליך המשפטי.

לפני כשנתיים פסע הצעיר בשנות ה-30 לחייו ברחוב דוד רמז באשקלון, לפתע כתוצאה מבליטה באבנים המשתלבות שהיו במקום, מעד ונפל תוך שהוא זועק מכאבים. בעקבות הפגיעה הגיע האיש  לטיפול רפואי, שם נקבע כי הוא סובל מכאבים נפיחות ומגבלות בתנועה בקרסול. הוא שוחרר לביתו, ומספר ימים לאחר מכן בעקבות התגברות כאביו פנה לבית החולים ברזילי, שם התברר כי הוא סובל משבר בקרסול כתוצאה מהפגיעה.

לאחר המקרה פנה לעורך הדין איל כהן – ממשרד עורכי הדין כהן-קריסי המתמחים בדיני נזיקין – בבקשה כי יסייע לו.

יצוין כי בעקבות הפגיעה, נאלץ האיש לשהות באי כושר, ונעדר מעבודתו כ-50 ימים, בהם נאלץ לקבל עזרה וסיוע מבני משפחתו.

כן יצוין כי לאחר התאונה ולאחר פניה אל העיירה פעלה זו לתיקון המפגע, דבר שמנע תאונת נוספות במקום, אולם לצערו של התובע, במקרה שלו זה היה מאוחר מדי.

מכל מקום, עורך הדין כהן הגיש תביעה כנגד העירייה בטענה כי זו פעלה, בין היתר, באופן רשלני בטיפול במפגע ברחוב והפרה את חובותיה כרשות מקומית כלפי תושביה.

בכתב התביעה נטען כי "עובר לתאונה היה התובע בריא ויכל לבצע כל פעולה יום-יומית  פשוטה, יכולת אשר נפגעה בעקבות התאונה". עוד טען עורך הדין כי התנהלותה של העירייה בנושא עולה כדי רשלנות שכן "לא דאגה לקיבוע אריחי המרצפות במקומם ו/או מנעה את שקיעתם…לא דאגה לקיום תוואי דרך תקין ו/או בלתי משובש, ו/או ללא מכשולים ו/או ללא בליטות", ובאופן כללי נטען כי העירייה יכולה הייתה למנוע את המפגע על ידי אחזקה בסיסית של המדרכה הנמצאת בשטחה, כפי שעשתה בפועל בדיעבד.

בכתב תביעתו התובע הגיש חוות דעת מטעם מומחה מטעמו שקבע לו אחוזי נכות, מטעם העירייה הוגשה חוות דעת נגדית שקבעה כי לא נותרה לתובע נכות ואילו מומחה מטעם בית המשפט שבדק את התובע לאור ההבדלים בין חוות הדעת, בדומה למומחה מטעמו, קבע כי אכן קיימת לו נכת הקרסול רגלו.

בכתב התביעה תבע עורך הדין כהן לפצות את האיש בגין הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה, טיפולים רפואיים, ופגיעה בפוטנציאל יכולת השתכרותו. בנוסף נטען כי יגרמו לאיש עוד הוצאות בגין טיפולים אלטרנטיביים, הוצאות נסיעה בעתיד, צער כאב וסבל.

כאמור השבוע במסגרת הסכם פשרה נקבע כי העירייה תפצה את הצעיר ב-215 אלף שקלים בעקבות הנזקים שנגמרו לו כתוצאה מהתאונה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן