שייט קיאקים – אטרקציה רטובה ומרעננת בצפון שאסור לפספס

קרדיט תמונה FREEPIK

מתכננים חופשה מיוחדת ומפנקת באזור הצפון? החלטה מצוינת! נוסף לשלל מקומות ומתחמי בילוי פסטורליים ומיוחדים שניתן למצוא באזור, כדאי לא לפספס את אחת האטרקציות המהנות והפופולריות ביותר שאזור הצפון מציע לנופשים – והיא כמובן חתירה בקיאקים מקצועיים המתאימה לילדים, מבוגרים ומשפחות. פנינו למומחים מפורטל קרמל, הפורטל המוביל בארץ לאטרקציות ואירועים, כדי לקבל מידע וטיפים על אטרקציה שווה ומרעננת זו וחזרנו עם תובנות והמלצות שנשמח לשתף אתכם.

מהם קיאקים?

קיאקים הם למעשה סירות המיועדות לחתירה עצמית, כך שניתן להזיז ולשוט על גבי סירות הקיאקים באמצעות משוטים בלבד. הצורה של סירת הקיאק היא צרה וארוכה, מאפיינים המקנים לקיאק יכולת שייט מהירה וחלקה יותר במיוחד כיוון שהקיאק הוא נמוך ונמצא במגע מלא עם המים. השליטה על הקיאק גם היא מהירה וטובה יותר הודות לתכונות שיש לסירה, ולכן חתירה בסירת קיאק יכולה להתאים לילדים ולמבוגרים כאחד כאטרקציה כיפית, מאתגרת ומגבשת במיוחד.

למי האטרקציה מתאימה?

כאמור, השייט והחתירה על גבי סירות הקיאק יכולות להתאים לטווח רחב של גילאים, ביניהם גם ילדים ומבוגרים המסוגלים להניע את משוטי החתירה בגובה ובכוח המתאים להנעת ותמרון הקיאק. למרות גובהו הנמוך של הקיאק, ההמלצה היא לאפשר חתירה עצמית בסירה הזו רק לאנשים שגובהם הוא מעל מטר אחד, הן מבחינת נוחות הישיבה בתוך הקיאק והנעת המשוטים בתוך המים, והן לצורך בטיחות היושבים בתוך הסירות.

משום כך ברוב המקומות המאפשרים חתירה בקיאקים השכרת הסירות תתאים לילדים מגילאי חמש ומעלה, כאשר הגובה מהווה פקטור משמעותי וחשוב בהתאמת יכולת החותר לסירת הקיאק. כיום ניתן למצוא סירות קיאקים עם מושב אחד, שני מושבים ואפילו קיאקים עם ארבעה מושבים. כך מספר אנשים או אפילו משפחה יכולה ליהנות משייט וחתירה משותפת על הקיאק, לבלות יחד כמה שעות במים בשיתוף פעולה ועבודת צוות לצורך תמרון והנעת הקיאק ואף אפשרות לעצור להתרעננות ומנוחה משותפת במהלך האטרקציה.

היכן ניתן למצוא שייט בקיאקים?

כיוון שקיאקים הן סירות ארוכות וצרות, חתירה על גבי סירות קיאק אפשרית במקורות מים צרים או גדולים כמו נהרות, אגמים ואפילו בים הפתוח. הודות לכך ניתן למצוא שלל מקומות בהם ניתן לשכור קיאק ולצאת יחד להרפתקה אתגרית במים, כאשר השכרה של קיאקים בצפון היא ההמלצה הטובה והכיפית ביותר שכדאי לחוות כשמגיעים לנופש או ביקור באזור.

בצפון ישנם אינספור מקורות מים מרהיבים ופסטורליים, ולא מעט נהרות ונחלים בהם ניתן לשוט בהנאה באמצעות סירות קיאק. נהר הירדן הוא אחד ממקורות המים המתויירים והמומלצים ביותר לחתירה על קיאק ליחידים, זוגות או משפחות ובקום הזה ניתן למצוא חברות ומפעילים מקצועיים המציעים השכרה של קיאקים וסירות לשייט עצמאי בנהר הירדן.

אטרקציות מים נוספות שכדאי להכיר בצפון

נוסף על קיאקים בירדן יש עוד שלל אטרקציות מים באזור הצפון שמומלץ לחוות כחלק מבילוי באזור, כמו שייט על סירת יאכטה או שייט מרגיע ומהנה על סירות תיירים קבוצתיות המתאימות לכל גיל. אם אתם מעוניינים דווקא לחוות אטרקציות מים אתגריות ומלאות אדרנלין, כדאי שתנסו שייט על גבי סירות רפטינג שאלו סירות גומי מתנפחות ועמידות המתבססות על ציפה בנהרות ונחלים שוצפים, כאשר השייט על גבי סירות אלו נעשה במהירות גבוהה במיוחד וכוללת ירידות וקפיצות. אפשרות נוספת היא לנסות נהיגה על גבי אופנועי מים אתגריים, שאלו דומים בתכונותיהם לאופנועי כביש המאפשרים נהיגה עצמית או הרכבה של אדם נוסף, ושייט מהיר ומאתגר בים הפתוח.

מבלים, נהנים וחוסכים – מערכת השוברים שתחסוך לכם בעלויות הנופש

תכנון נופש בצפון עשוי להיות כרוך בלא מעט הוצאות, ולמעשה כל נופש אחר בארץ אותו מתכננים, כאשר ההוצאות המרכזיות הן עבור מקום האירוח/לינה בו שוהים במהלך החופשה. כדי שתוכלו לחסוך מעט בהוצאות של האטרקציות שתרצו לחוות באזור, כדאי שתמצאו אטרקציות איכותיות במחירים מוזלים ואטרקטיביים. פורטל קרמל מציע לכם לנסות את מערכת השוברים החדשה באתר – מערכת מתקדמת וידידותית המאפשרת לרכוש קופונים למגוון אטרקציות בהנחות של עד 50%. מימוש ראשון באתר יקנה לכם הנחה נוספת של 5 ₪ בהזנת קוד הקופון XXXX.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן